Bukefalos 28 år!

Jobba i ett stall?!

Sv: Jobba i ett stall?!

Är du kass på engelska så får du nog dåligt betyg i det och svårare att komma in på hippologen ;)

Jag ska åka utomlands och jobba, jag har sambo sen 2 år tillbaka och katter, kaniner, familj och vänner här men jag kommer åka först kanske 2-3 månader och sen komma hem för att sen ev. åka tillbaka i ca 6 månader.

Sambon var 3 mån i småland och jobbade, och dom 3 månaderna gick ruggigt fort!
 
Sv: Jobba i ett stall?!

Jag har fått G i engelska A & B, i alla andra kurser har VG och MVG. så ett litet G borde väl inte ha så stor betydelse eller?
 
Sv: Jobba i ett stall?!

Ingen aning hur dom kollar på betygen, om de bara är snitt poängen eller betygen på dom kurser som är förkundskapskrav.
 
Sv: Jobba i ett stall?!

Precis, men räkna sen med all ob, övertid och ev. helgjobb som säkert förekommer om man jobbar med hästar el. djur över huvud taget. Ob brukar ligga mellan kl 17-07 men det är ju olika från ställe till ställe, sen är det uppdelat där imellan hur mkt den ligger på. Dvs en summa mellan t.ex 17-00, 00-03, 03-07.

Vid helgjobb har jag räknat med våran ob och tillägg en timlön på +250:-
 
Sv: Jobba i ett stall?!

Men OB och övertid vet man ju aldrig hur mkt/lite det blir per månad.

Det är ju grundlönen som är intressant. Otroligt lågt förresten! Tur att man tjänar mer än så och precis fått löneförhöjning :)
 
Sv: Jobba i ett stall?!

Jo de har du rätt i, sånt kan man aldrig räkna ut i förskott, nä jag e glad att man går på timlön :)
 
Sv: Jobba i ett stall?!

Hejsan! Hur fick du tag i hästjobben? Jag har sökt och sökt, men inte hittar något av intresse.. Det du skrev lät däremot riktigt intressant!
Tack på förhand!
Mvh, Kajsa
 
Sv: Jobba i ett stall?!

*Lånar tråd*
Hur och var söker du? Jag har den erfarenheten att trav- och galoppstall inte annonserar, och de som annonserar får 100 svar... Jag har alltid ringt till tränarna, för det behövs verkligen folk men som sagt, oftast annonserar de inte, de hittar sina hästskötare på annat håll...

Vet inte var du bor, men de stora travtränarna brukar alltid behöva, Walmann, Hultman, Adielsson, Lähdekorpi m.fl, och i galoppen behövs alltid duktigt folk. Så vänta inte med att söka tills de sätter ut annons, ring dem istället och presentera dig då har du ett försprång om de tycker du låter vettig tills de söker... Visst har jag fått nej, men de har ändå tagit sig tid att lyssna på vad jag kan. Det bästa är om du kan ta dem öga mot öga på en trav eller galopptävling.

För de som vill utomlands finns det en bra sida som heter www.yardandgroom.com/jobs
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 457
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
683
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp