Bukefalos 28 år!

Jobbigt...

Hur f*n kan man gå och köpa så många djur så man inte har plats till dom?? Det låter inte särskilt välplanerat! Synd att det finns såna som gör som du!
 
jag köpte en kaninhona i somras som var precis likadan...
i början va hon världens gosigaste men sen så började hon attakera och bitas. hon var fortfarande gosig OM du fick tag i henne med alla fingrar i behåll...
jag kände att jag inte klarde eller orkade med henne, tufft att inse men d var ju så.
jag försökte få henne såld men d e inte lätt att bli av med en vuxen kanin som är aggressiv.
tyvärr så var avlivning d enda jag hade som va tillslut..
tråkigt, men samtidigt skönt då jag vet att hon har det bra och inte hos nån annan som heller kanske inte klarat av henne...
ville ju inte att hon skulle behöva byta hem hela tiden.

och eftersom det va jag som hade ansvaret för henne så ville jag vara den som tog beslutet om hennes liv...


köpte en tid efter en ny liten kaninunge, Rocco och han är PRECIS så som jag ville han den..
lugn och gosig...
 
Jag vet att många inte håller med
mig, men jag tycker att det är att
ta sitt ansvar.
En kanin som bits och blir sittande
i sin bur har ingen större glädje
av sitt liv.
 
Är det en hane? I såna fall har du nog svaret där. Min hankanin var förjäklig innan han blev kastrerad och nu är han världens gosboll och snäll mot alla djur :)
Så du borde testa att kastrera honom inna du tänker på nåt annat.
 
Jag HAR planerat som jag skrev, men iom att det funkade så pass bra så tog jag den platsen till nya råttorna, tillfälligt tills de kan flytta in hos de gamla. När de bor ihop finns ju platsen tillgänglig igen.
Nu har jag dock flyttat över Lurvas i ett akvarium och Tufsen bor kvar i gamla buren, numera i rummet i rättvik igen där det finns plats åtminstone... Glömde alldeles bort att jag hade det där akvariet :confused: Men nu har de stort båda två iaf så får vi se vad jag hittar på. Har hela terminen på mig nu när jag är uppe i rättvik igen :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 017
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 871
Senast: monster1
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 944
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp