Bukefalos 28 år!

Jobbtankar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig förbrukad på mitt nuvarande jobb. Det känns inte som om jag kommer att komma tillbaka. Så jag har åter kikat på jobb och faktiskt hittat ett som skulle kunna passa. Titeln Drift- och underhållsarbetare låter ju lite trist, men det är en del parkarbete som ingår och på vintern är det vinterväghållning. Men jobbet är på heltid och jag känner mig väldigt osäker på om jag orkar heltid.

Jag kan nog tänkas ha en rimlig chans att få jobbet, har jag för mig i alla fall. Men så jäkla kasst det vore om jag efter en månad inte pallar.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska hantera det här. Kanske bäst att låta tiden gå och se vart jag blir tvungen att gå så småningom.
 

Jag känner mig förbrukad på mitt nuvarande jobb. Det känns inte som om jag kommer att komma tillbaka. Så jag har åter kikat på jobb och faktiskt hittat ett som skulle kunna passa. Titeln Drift- och underhållsarbetare låter ju lite trist, men det är en del parkarbete som ingår och på vintern är det vinterväghållning. Men jobbet är på heltid och jag känner mig väldigt osäker på om jag orkar heltid.

Jag kan nog tänkas ha en rimlig chans att få jobbet, har jag för mig i alla fall. Men så jäkla kasst det vore om jag efter en månad inte pallar.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska hantera det här. Kanske bäst att låta tiden gå och se vart jag blir tvungen att gå så småningom.
Kul! Du kan ju alltid söka och tacka nej om det inte känns bra framöver 😊
 
Jag känner mig förbrukad på mitt nuvarande jobb. Det känns inte som om jag kommer att komma tillbaka. Så jag har åter kikat på jobb och faktiskt hittat ett som skulle kunna passa. Titeln Drift- och underhållsarbetare låter ju lite trist, men det är en del parkarbete som ingår och på vintern är det vinterväghållning. Men jobbet är på heltid och jag känner mig väldigt osäker på om jag orkar heltid.

Jag kan nog tänkas ha en rimlig chans att få jobbet, har jag för mig i alla fall. Men så jäkla kasst det vore om jag efter en månad inte pallar.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska hantera det här. Kanske bäst att låta tiden gå och se vart jag blir tvungen att gå så småningom.
Sök! Det går ju alltid att tacka nej. Och dessutom kanske de kan tänka sig nån på deltid fastän det står 100%. Ofta går det, man kan ju alltid kolla. Jag har sökt jobb där det stått hundra procent och skrivit i ansökan att jag varit intresserad av deltid och har blivit erbjuden tjänster efter intervju ändå.
 
Kul! Du kan ju alltid söka och tacka nej om det inte känns bra framöver 😊
Jag kollade på ansökningsblanketten och det känns bara 😳. Bl.a. ska man ange sina 3 senaste jobb. Jag stupar redan där. Innan jag hade det här jobbet så var jag sjukskriven i över 10 år. Innan jag blev sjuk jobbade jag som hästskötare och jag minns inte vilka år det var och vad företaget hette (men stallets namn minns jag). Innan det var jag personlig assistent och det är samma där. Jag minns inte företagets namn eller när jag jobbade där. Det är evigheter sedan, typ över 20 år sen. Jag minns inte ens när jag började på nuvarande jobb. Jag tror att jag började arbetsträna på nuvarande jobb 2010-2011 ungefär.

Sen ska man bifoga CV, personligt brev, betyg och ett foto.

Jag har inga betyg att bifoga. Gymnasiebetyget har försvunnit och jag har inget från någon annan utbildning heller. Allt är borta.

Jag klarar heller inte av att fylla i rutan för antal år arbetslivserfarenhet. Kanske blir det runt 12 år totalt? Jag fattar inte riktigt hur jag ska få ihop ett CV med information jag inte minns och dokumentation som har försvunnit. Hela mitt liv känns bara som ett stort ludd.

Jag har verkligen ingen erfarenhet av att söka jobb även om det var jag som skrev exets personliga brev till ett jobb han fick.
 
Jag känner mig förbrukad på mitt nuvarande jobb. Det känns inte som om jag kommer att komma tillbaka. Så jag har åter kikat på jobb och faktiskt hittat ett som skulle kunna passa. Titeln Drift- och underhållsarbetare låter ju lite trist, men det är en del parkarbete som ingår och på vintern är det vinterväghållning. Men jobbet är på heltid och jag känner mig väldigt osäker på om jag orkar heltid.

Jag kan nog tänkas ha en rimlig chans att få jobbet, har jag för mig i alla fall. Men så jäkla kasst det vore om jag efter en månad inte pallar.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska hantera det här. Kanske bäst att låta tiden gå och se vart jag blir tvungen att gå så småningom.

Väldigt positivt att du hittat typ av jobb du kan tänka dig 😄

Utifrån att du tidigare uttryckt att du inte vet alls /inte kan se något annat jobb osv.

Jag tycker det är kloka frågeställningar du uttrycker ang om det är läge /du orkar just nu osv.

Du bör bestämma/bedöma själv ang det. Men som sagt - väldigt positivt att du ändå verkar ha tankar runt nytt jobb du känner skulle vara av intresse !
 
Jag kollade på ansökningsblanketten och det känns bara 😳. Bl.a. ska man ange sina 3 senaste jobb. Jag stupar redan där. Innan jag hade det här jobbet så var jag sjukskriven i över 10 år. Innan jag blev sjuk jobbade jag som hästskötare och jag minns inte vilka år det var och vad företaget hette (men stallets namn minns jag). Innan det var jag personlig assistent och det är samma där. Jag minns inte företagets namn eller när jag jobbade där. Det är evigheter sedan, typ över 20 år sen. Jag minns inte ens när jag började på nuvarande jobb. Jag tror att jag började arbetsträna på nuvarande jobb 2010-2011 ungefär.

Sen ska man bifoga CV, personligt brev, betyg och ett foto.

Jag har inga betyg att bifoga. Gymnasiebetyget har försvunnit och jag har inget från någon annan utbildning heller. Allt är borta.

Jag klarar heller inte av att fylla i rutan för antal år arbetslivserfarenhet. Kanske blir det runt 12 år totalt? Jag fattar inte riktigt hur jag ska få ihop ett CV med information jag inte minns och dokumentation som har försvunnit. Hela mitt liv känns bara som ett stort ludd.

Jag har verkligen ingen erfarenhet av att söka jobb även om det var jag som skrev exets personliga brev till ett jobb han fick.
Om du skapar en profil på antagning.se, finns inte dina betyg där då? Jag gissar bara, mina ligger där i alla fall.

Sök med det du har och skriv varför vissa grejer saknas i ditt personliga brev!
 
Om du skapar en profil på antagning.se, finns inte dina betyg där då? Jag gissar bara, mina ligger där i alla fall.

Sök med det du har och skriv varför vissa grejer saknas i ditt personliga brev!
Jag registrerade mig men måste vänta på någon kod som de skickar med snigelposten. Men jag är tveksam till om någon av mina utbildningar ligger där. Jordbrukslinjen gick jag 1989-1991. Hästskötarutbildningen hösten 1992. Kretsloppsutbildningen gick jag hösten 1994 och några veckor under 1995 (Jädrar vad jag minns plötsligt.)

Så allt är ju över 20 år gammalt.
 
Jag registrerade mig men måste vänta på någon kod som de skickar med snigelposten. Men jag är tveksam till om någon av mina utbildningar ligger där. Jordbrukslinjen gick jag 1989-1991. Hästskötarutbildningen hösten 1992. Kretsloppsutbildningen gick jag hösten 1994 och några veckor under 1995 (Jädrar vad jag minns plötsligt.)

Så allt är ju över 20 år gammalt.

Alltså den sidan är enbart för svenska skolbetyg . Du får ingen lista på annat du gjort .
 
Gymnasiebetyget har försvunnit
Då ringer du till kommunarkivet och ber att få en kopia av det.
(kan vara lanstinget för vård- och naturbruksgymnasier, speciellt om det är lite äldre utbildningar, om du inte vet så brukar kommunerna ha bra koll på vilka år och skolor som inte varit deras och kan hänvisa)
 
Då ringer du till kommunarkivet och ber att få en kopia av det.
(kan vara lanstinget för vård- och naturbruksgymnasier, speciellt om det är lite äldre utbildningar, om du inte vet så brukar kommunerna ha bra koll på vilka år och skolor som inte varit deras och kan hänvisa)
Vilken kommun? Den där utbildningen låg?
 
Jag känner att jag ger upp en aning när det är krav på att ange de senaste 3 anställningarna, med både företagens namn och tidsperiod. Jag har fan inte en susning gällande en del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 563
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 382
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp