Bukefalos 28 år!

Jobbtankar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig förbrukad på mitt nuvarande jobb. Det känns inte som om jag kommer att komma tillbaka. Så jag har åter kikat på jobb och faktiskt hittat ett som skulle kunna passa. Titeln Drift- och underhållsarbetare låter ju lite trist, men det är en del parkarbete som ingår och på vintern är det vinterväghållning. Men jobbet är på heltid och jag känner mig väldigt osäker på om jag orkar heltid.

Jag kan nog tänkas ha en rimlig chans att få jobbet, har jag för mig i alla fall. Men så jäkla kasst det vore om jag efter en månad inte pallar.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska hantera det här. Kanske bäst att låta tiden gå och se vart jag blir tvungen att gå så småningom.
 

Jag hittade annonsen och klickade på frågetecknet uppe i högra hörnet. Dom skriver så här där:
Var noga när Du fyller i Dina uppgifter. Även om uppgifter som erfordras på denna sida finns i Ditt medföljande CV är det en fördel att uppgifterna fylls i även här på sidan.
Det blir då enklare för oss att administrera Din ansökan.

Om du ej har uppgifter för ett obligatoriskt fält
kan du ange ett bindestreck, (-), i fältet.



Så du måste inte fylla i alla obligastoriska fält med mer än -
Tack!

Tyvärr ifrågasätter jag starkt att jag klarar något jobb alls. Jag är trött jämt och blir ännu tröttare väldigt snabbt vid någon aktivitet, t.ex. av att prata med någon handläggare eller vårdpersonal en timme.
 
Det kanske inte är rätt läge att söka jobb just nu?

Var det förresten boendestöd du var och pratade med handläggare om, hur gick det isåfall?
 
Det kanske inte är rätt läge att söka jobb just nu?

Var det förresten boendestöd du var och pratade med handläggare om, hur gick det isåfall?
Nej, det kanske inte är rätt läge.

Ja, jag har pratat med handläggare om boendestöd. Jag har dock inte bestämt mig om jag tror det kan vara till hjälp för mig. Jag kan få 2 timmar i veckan och om jag vill kan jag bli uppringd ytterligare några gånger. Det är bara uppmuntran/push och sånt de ägnar sig åt. Men sen får jag ändå göra allt själv rent praktiskt.
 
Nej, det kanske inte är rätt läge.

Ja, jag har pratat med handläggare om boendestöd. Jag har dock inte bestämt mig om jag tror det kan vara till hjälp för mig. Jag kan få 2 timmar i veckan och om jag vill kan jag bli uppringd ytterligare några gånger. Det är bara uppmuntran/push och sånt de ägnar sig åt. Men sen får jag ändå göra allt själv rent praktiskt.
Du kanske kan pröva? Det går ju alltid att hoppa av.
 
Magiana, jag tänkte vidare. Handläggaren anser att du är berättigad till hjälp. Det betyder att hen ser ditt behov. Då erbjuds du den hjälpen och om inte annat tror jag att det ser bättre ut i din historik om du inte tackar nej till den hjälp du blir erbjuden.
 
Magiana, jag tänkte vidare. Handläggaren anser att du är berättigad till hjälp. Det betyder att hen ser ditt behov. Då erbjuds du den hjälpen och om inte annat tror jag att det ser bättre ut i din historik om du inte tackar nej till den hjälp du blir erbjuden.
Jag använde samma argument för att gå depressionsskolan. Den var inte obligatorisk men jag gick den ändå, trots att jag inte trodde den skulle ge något, bara för att det på papperet skulle se bra ut att jag gått.
 
Vårdsamordnaren dök upp inför dagens läkarbesök och frågade om hon fick delta, vilket jag sa ja till. Hennes åsikt är i alla fall att jag inte ska fundera på att byta jobb just nu.

Läkaren sjukskrev på 100% fram till sista september. Jag trodde jag hörde fel och fick fråga vad hon sa men ja, hon sjukskrev mig helt i 4 månader. Och så fick jag två nya mediciner.
 
Vårdsamordnaren dök upp inför dagens läkarbesök och frågade om hon fick delta, vilket jag sa ja till. Hennes åsikt är i alla fall att jag inte ska fundera på att byta jobb just nu.

Läkaren sjukskrev på 100% fram till sista september. Jag trodde jag hörde fel och fick fråga vad hon sa men ja, hon sjukskrev mig helt i 4 månader. Och så fick jag två nya mediciner.

Jättebra ! Vad glad jag blir att läsa att du fått bra hjälp nu!
 
Jag önskar ju att det var så det skulle fungera, att man gör saker tillsammans, t.ex. lagar mat, men så funkar det inte här.
Det brukar vara olika grader av själv med stöd/tillsammans beroende på personens egen kapacitet. Det viktiga är att det ska vara annorlunda än hemtjänst där personalen gör istället för att du ska göra själv. Kommunerna kan variera lite i hur hårda de är med principen. Och ofta kan personalen göra vissa moment som är extra svåra t.ex. hos någon som delvis kan göra själv, delvis inte.

Jag tror att handläggaren var noga med att betona att man ska göra själv och att personalen inte gör för att du inte ska ha felaktiga förväntningar och tro att det ska vara bekvämt med någon som hjälper så att inte du ska behöva själv. Och att du förmodligen har tagit informationen lite mer bokstavligt än vad de flesta gör.
När det väl ska utföras i praktiken så kan det finnas mer flexibilitet än vad det låter som först. Speciellt om de lär känna dig så de märker att du har egen ambition att göra allt du kan själv.

Tror du ska säga att du blir hysteriskt stressad om någon bara står bredvid och kollar på vad du gör och styr/instruerar. Så det fungerar bättre om ni kan just göra tillsammans så personens närvaro känns mer naturlig. Att det är mer inspirera igång dig än att pusha igång de ska göra. (min gissning utifrån trådarna som jag läst)
Och försöka att ge det en chans utifrån det.

Om de skulle göra på ett sätt som inte funkar bra så prata då med dem om vilka bitar det är som gör att det känns fel. Det ska vara individanpassad utformning så våga ta upp det så att de får chansen att ändra innan du hoppar av. Om man först har fått pröva och märkt vad som blir bra och inte så kan det bli mer öppet för flexibilitet att ändra vissa saker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 563
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 379
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp