Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar.
Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig.
Packar och tänker.
Stannar upp. Funderar.
Varför blev det så här?
Finns inga svar. Och det är kanske inte svar jag söker.
Kanske vill jag bara få leva
 

Jag har redan varit på dagens möte. Det är det som är så sorgligt 😞
Det hjälper absolut ett tag för stunden men även på själva mötet känner jag ibland att vad gör jag här. Och sekunden efter så vet jag precis varför. Men det är jobbigt.
Det är ju beroendehjärnan som försöker lura dig eller kanske snarare fösa tillbaka dig i de gamla hjulspåren där den känner sig bekväm. Hjärnan fungerar liksom så, förändring är jobbig och hjärnan eller åtminstone vissa delar av den vill hjärna undvika det extra arbetet som förändring kräver, därför försöker den hela tiden få tillbaka en i den gamla rutinen. Förändring av tankebanor kräver envist arbete det krävs så långt och envist arbete att nya hjulspår formas det tar tid och är ganska slitigt, varje gång du halkar tillbaka i de gamla hjulspåren trycker du till dom igen och gör dem mer tydliga.
 
Har svårt motivera mig. Allt gör jag bättre med lite alkohol i mig. ALLT!
Mår bättre, ser bättre ut, mer meningsfullt osv.
Om jag bara dricker en absolut sista gång sen får det vara bra. Eller om jag dricker vissa dagar i veckan. Men det är så svårt sen hålla sig till de dagarna.
Jag vill verkligen extremt gärna ha ett glas NU. Men oavsett så straffas jag. Nu för att jag måste vara nykter. Men om jag dricker straffas jag i efterhand eftersom jag återigen inte håller det jag sagt.
Är så frustrerad på hela situationen och har lust att köpa upp ett stort lager som aldrig tar slut
 
Har svårt motivera mig. Allt gör jag bättre med lite alkohol i mig. ALLT!
Mår bättre, ser bättre ut, mer meningsfullt osv.
Om jag bara dricker en absolut sista gång sen får det vara bra. Eller om jag dricker vissa dagar i veckan. Men det är så svårt sen hålla sig till de dagarna.
Jag vill verkligen extremt gärna ha ett glas NU. Men oavsett så straffas jag. Nu för att jag måste vara nykter. Men om jag dricker straffas jag i efterhand eftersom jag återigen inte håller det jag sagt.
Är så frustrerad på hela situationen och har lust att köpa upp ett stort lager som aldrig tar slut

Med tanke på trådar och inlägg du skrivit tidigare så verkar du inte må bättre, utan snarare sämre.

Och man ser absolut inte bättre ut med alkohol i kroppen, det är jag ett levande bevis på 😁 man blir spritsvullen, rödmosig, får sämre hy osv osv.

Du kommer aldrig kunna ta "ett sista glas" det funkar inte så, inte heller dricka nångång i veckan, det har du ju redan testat.

Du får göra precis som du vill, det är väl ingen som straffar dig för att du dricker, men fortsätter du i den här takten så kommer du snart inte ha nånting kvar, det är liksom bara en rutschkana ner i helvetet och kaoset.

Tycker du ska ringa din sponsor, förklara läget och ta den hjälpen just nu då det verkar akut. Och sen försöka byta sponsor, du måste ju känna dig bekväm med personen för att det verkligen ska fungera.
 
Har svårt motivera mig. Allt gör jag bättre med lite alkohol i mig. ALLT!
Mår bättre, ser bättre ut, mer meningsfullt osv.
Om jag bara dricker en absolut sista gång sen får det vara bra. Eller om jag dricker vissa dagar i veckan. Men det är så svårt sen hålla sig till de dagarna.
Jag vill verkligen extremt gärna ha ett glas NU. Men oavsett så straffas jag. Nu för att jag måste vara nykter. Men om jag dricker straffas jag i efterhand eftersom jag återigen inte håller det jag sagt.
Är så frustrerad på hela situationen och har lust att köpa upp ett stort lager som aldrig tar slut
...men i den riktiga verkligheten gör du ingenting bättre med alkohol i kroppen! Det är den förrädiska sjukdomen som matar dig med osanningar nu!
 
Har svårt motivera mig. Allt gör jag bättre med lite alkohol i mig. ALLT!
Mår bättre, ser bättre ut, mer meningsfullt osv.
Om jag bara dricker en absolut sista gång sen får det vara bra. Eller om jag dricker vissa dagar i veckan. Men det är så svårt sen hålla sig till de dagarna.
Jag vill verkligen extremt gärna ha ett glas NU. Men oavsett så straffas jag. Nu för att jag måste vara nykter. Men om jag dricker straffas jag i efterhand eftersom jag återigen inte håller det jag sagt.
Är så frustrerad på hela situationen och har lust att köpa upp ett stort lager som aldrig tar slut
Det är sorgligt att se hur sjuk du är av ditt missbruk 😔❤️
 
Med tanke på trådar och inlägg du skrivit tidigare så verkar du inte må bättre, utan snarare sämre.

Och man ser absolut inte bättre ut med alkohol i kroppen, det är jag ett levande bevis på 😁 man blir spritsvullen, rödmosig, får sämre hy osv osv.

Du kommer aldrig kunna ta "ett sista glas" det funkar inte så, inte heller dricka nångång i veckan, det har du ju redan testat.

Du får göra precis som du vill, det är väl ingen som straffar dig för att du dricker, men fortsätter du i den här takten så kommer du snart inte ha nånting kvar, det är liksom bara en rutschkana ner i helvetet och kaoset.

Tycker du ska ringa din sponsor, förklara läget och ta den hjälpen just nu då det verkar akut. Och sen försöka byta sponsor, du måste ju känna dig bekväm med personen för att det verkligen ska fungera.
@karamelldrottningen Om du tycker att vi andra bara är besvärliga (det kan vi ta 😉) så tycker jag att du skall lyssna på dem som på riktigt har erfarenhet av alkoholproblem och vet vad du går igenom. @pepp är klok ❤️ och har gjort en fantastisk resa.
 
Korkat ta medicinen på en fredag :banghead:
Känner mig rasslig i kroppen. Tröttsamt! Men inte konstigt då så många hostar och har sig överallt. När corona var i farten för några år sedan då var alla så försiktiga. Nu verkar typ ingen bry sig om huruvida fler människor blir smittade :meh:

Bästa medicinen mot ont i halsen det är vin och det är sen gammalt :laugh:
Så ja vi får se men i så fall rätt sent för nu är det ingen idé ta något eftersom det skulle ge exakt noll effekt.
 
Korkat ta medicinen på en fredag :banghead:
Känner mig rasslig i kroppen. Tröttsamt! Men inte konstigt då så många hostar och har sig överallt. När corona var i farten för några år sedan då var alla så försiktiga. Nu verkar typ ingen bry sig om huruvida fler människor blir smittade :meh:

Bästa medicinen mot ont i halsen det är vin och det är sen gammalt :laugh:
Så ja vi får se men i så fall rätt sent för nu är det ingen idé ta något eftersom det skulle ge exakt noll effekt.
Det är är inte det minsta roligt.
 
Korkat ta medicinen på en fredag :banghead:
Känner mig rasslig i kroppen. Tröttsamt! Men inte konstigt då så många hostar och har sig överallt. När corona var i farten för några år sedan då var alla så försiktiga. Nu verkar typ ingen bry sig om huruvida fler människor blir smittade :meh:

Bästa medicinen mot ont i halsen det är vin och det är sen gammalt :laugh:
Så ja vi får se men i så fall rätt sent för nu är det ingen idé ta något eftersom det skulle ge exakt noll effekt.
Jag blir så ledsen för din skull när du skriver så här. Jag förstår att du försöker vara skojfrisk, hitta humor eller låta livet vara lite lättsamt, men det blir så tydligt hur mycket din sjukdom påverkar dig.
Hoppas du vet att det tankesättet stjälper mer än hjälper. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
847
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
869
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp