Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar.
Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig.
Packar och tänker.
Stannar upp. Funderar.
Varför blev det så här?
Finns inga svar. Och det är kanske inte svar jag söker.
Kanske vill jag bara få leva
 

Så många destruktiva relationer. Så mycket hat.
Det är som om jag inte vet hur det är att leva normalt.
Det är alltid ytterligheter. Antingen allt eller inget. Inget mittemellan fast hela livet består av mittemellan och kompromisser.
Jag lever en dag i taget. Håller inte mina egna löften.
Det var inte så här livet skulle bli.
Det maniska tar över. Jag bryr mig inte om någon. De jag bryr mig om får ta mest skit.
Det är hemskt. Det är inte jag och ändå så är det ingen annan heller.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Så många destruktiva relationer. Så mycket hat.
Det är som om jag inte vet hur det är att leva normalt.
Det är alltid ytterligheter. Antingen allt eller inget. Inget mittemellan fast hela livet består av mittemellan och kompromisser.
Jag lever en dag i taget. Håller inte mina egna löften.
Det var inte så här livet skulle bli.
Det maniska tar över. Jag bryr mig inte om någon. De jag bryr mig om får ta mest skit.
Det är hemskt. Det är inte jag och ändå så är det ingen annan heller.
Vad har behandlare etc. sagt när du tagit upp den här sidan av dig? För det låter ju avgjort som något du behöver hjälp med att hantera. :heart Du har flera gånger varit inne på att det är svårt med typ vardag och nåt slags normalläge.
 
Vad har behandlare etc. sagt när du tagit upp den här sidan av dig? För det låter ju avgjort som något du behöver hjälp med att hantera. :heart Du har flera gånger varit inne på att det är svårt med typ vardag och nåt slags normalläge.
45 minuter en gång i veckan. Hinns inte med så mycket när fokus blir på alkohol
 
Du missar poängen, att må helt fantastiskt nu kommer inte hjälpa dig när det känns vardag igen. Det kommer troligtvis bara leda till en ond spiral av toppar och extremt djupa dalar.
Det har varit så här lång tid. Kanske 20 år? Jag vet inte kanske mer. Något jag jobbar på kontinuerligt att jämna ut hela tiden
 
Det har varit så här lång tid. Kanske 20 år? Jag vet inte kanske mer. Något jag jobbar på kontinuerligt att jämna ut hela tiden
Och det är väl en sådan sak som man kanske skulle behöva viss vård för, eller för den delen som något som man roddar runt helt själv med ändå. Men sedan, när det kommer in en annan faktor i ekvationen - som din beroendeproblematik, så förstärkes ju de problemen (eller omvänt, problemen att hantera alkohol förstärka av svängningarna).

Liksom, för mig så låter det väldigt främmande att under en och samma dag skriva både "Det maniska tar över. Jag bryr mig inte om någon. De jag bryr mig om får ta mest skit" och "Just nu mår jag iaf väldigt bra. Helt fantastiskt bra till och med!"
 
För kännedom har jag endast druckit alkoholfritt under middagen.
Jag kommer inte kommentera mer sådana här inlägg. Är så less på att skriva om alkohol. Det finns annat i livet också.

Du behöver inte redovisa eller förklara dig för ett internetforum. Den enda du lurar är dig själv.

Att du skriver såhär med 1,5 timmes mellanrum visar tydligt att du inte är stabil i ditt mående just nu.

Jag lever en dag i taget. Håller inte mina egna löften.
Det var inte så här livet skulle bli.
Det maniska tar över. Jag bryr mig inte om någon. De jag bryr mig om får ta mest skit.
Det är hemskt. Det är inte jag och ändå så är det ingen annan heller.

Jag ska leva ikväll. Vet inte mycket men det vet jag. Jag lever 😍
Suga i mig livet. Allt. ALLT!
 
Du gör ju som du vill, men i din situation skulle jag föra bok i papperskalender över mitt humör och min sinnesstämning i två-tre veckor och sedan ta med mig detta till en läkare för bedömning om jag behöver behandling.

Att pendla från djupaste avgrund till högsta topp under bara en dag är inte vanligt för de flesta.

Och som jag sagt tidigare: du behöver mer rutiner i vardagen. Jag tror faktiskt inte alls att det JUST NU är jättebra för dig att driva eget.
 
Det har varit så här lång tid. Kanske 20 år? Jag vet inte kanske mer. Något jag jobbar på kontinuerligt att jämna ut hela tiden
Fast det där är säkerligen inget du kan jobba på på egen hand. Förutom med hjälp av självmedicinering med alkohol, men det är ju något du ska försöka ta dig ifrån.

Jag håller med @Motacilla . Du behöver en mycket mer strukturerad vardag där du vet var du ska vara och vad du ska göra dag efter dag, vecka efter vecka. Det verkar som om mängden arbete varierar väldigt mycket, och att du inte riktigt har koll på det över ett längre tidsperspektiv. Hur går det med studierna? (Du behöver inte svara.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
826
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp