Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar.
Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig.
Packar och tänker.
Stannar upp. Funderar.
Varför blev det så här?
Finns inga svar. Och det är kanske inte svar jag söker.
Kanske vill jag bara få leva
 

Jag ska inte tala för @karamelldrottningen, men det har i dessa trådar och ofta i all välmening skrivits saker och ställts frågor som jag vet inte hade hjälpt mig när jag var i processen att acceptera och bli nykter. Speciellt när det kommer så mycket info, frågor, instruktioner, goda råd, "ställa mot väggen" inlägg och ibland bannor från så många olika håll samtidigt tror jag att det kan vara extremt nedbrytande. Och vi vet ju alla att gränslöshet gentemot sig själv liksom andra är del av missbruket, oförmågan att ta sig ur negativa spiraler och oförmågan att dra linjer i sanden och säga att "det här vill jag inte lyssna på, det är inte bra för mig". Det har till och med pratats om huruvida dessa trådar är en pusselbit i ett självskadebeteende, med "kanske, möjligtvis" som svar.

Jag hoppas att du kan komma att se en tillfällig block som ett försök att hjälpa dig, nu när du har så jobbigt med att hjälpa dig själv 🩷 Det är ingen här som vill bli av med dig.
Jag håller med om det mesta här, du och @pepp har verkligen skrivit insiktsfulla inlägg till karamelldrottningen. Men de här regelrätta korsförhören hon utsätts för kan knappast vara till hjälp. Hur mår du idag, vad gör du idag, har du varit på möte än, när är nästa möte, när ska du ringa din sponsor, har du nåt vin hemma - det påstås komma från omsorg men det är också lätt att få intrycket att en del engagerar sig lite för mycket i karamelldrottningens liv för att det ger dem själva en kick.

Jag tror också att det vore bra med en paus härifrån för att visa dig själv, karamelldrottningen, att nu tar du ditt missbruk på allvar och vill lägga all energi på att jobba med det. Men jag tror att det är bättre om den pausen är frivillig. Och om Gunnar funderar på att blocka dig så borde han ha tagit det med dig i pm, inte offentligt.
 
Jag har varit på vinjakt men hittar exakt noll flaskor. Nånstans måste de vara :confused:
Inte för att jag ska dricka dem. Nej absolut inte! Men det är min rätt att få veta vart de är. Förstår inte vart han gömt dem. Måste ge en eloge för det. Tycker jag letat överallt redan 😅
 
Jag har varit på vinjakt men hittar exakt noll flaskor. Nånstans måste de vara :confused:
Inte för att jag ska dricka dem. Nej absolut inte! Men det är min rätt att få veta vart de är. Förstår inte vart han gömt dem. Måste ge en eloge för det. Tycker jag letat överallt redan 😅
Jasså, du har vin hemma? Dumt, kan jag tycka...
 
Jag håller med om det mesta här, du och @pepp har verkligen skrivit insiktsfulla inlägg till karamelldrottningen. Men de här regelrätta korsförhören hon utsätts för kan knappast vara till hjälp. Hur mår du idag, vad gör du idag, har du varit på möte än, när är nästa möte, när ska du ringa din sponsor, har du nåt vin hemma - det påstås komma från omsorg men det är också lätt att få intrycket att en del engagerar sig lite för mycket i karamelldrottningens liv för att det ger dem själva en kick.

Jag tror också att det vore bra med en paus härifrån för att visa dig själv, karamelldrottningen, att nu tar du ditt missbruk på allvar och vill lägga all energi på att jobba med det. Men jag tror att det är bättre om den pausen är frivillig. Och om Gunnar funderar på att blocka dig så borde han ha tagit det med dig i pm, inte offentligt.
Känner mig träffad men kan ärligt säga att jag inte får nån kick av att skriva det jag skriver på det sätt jag skriver.
 
Kul? Vem har sagt att det är kul?
Oavsett kommer denna dagen bli riktigt fin! Känner det i hela systemet 😍
Och förkylningen eller var det är har inte blivit värre utan jag mår rätt så bra. Helt fantastiskt 🙏
Med dina emojis indikerar du att det är sådär lite härligt dråpligt.

Det är fruktansvärt sorgligt att en sjukdom kan få en människa att sjunka så lågt att hon ägnar tid åt att, mitt på blanka dagen, leta efter vinare som en närstående försöker gömma för att hjälpa.
Bara sorgligt.

Hoppas att du får en fin dag karamellen.
 
Med dina emojis indikerar du att det är sådär lite härligt dråpligt.

Det är fruktansvärt sorgligt att en sjukdom kan få en människa att sjunka så lågt att hon ägnar tid åt att, mitt på blanka dagen, leta efter vinare i sitt eget hem.
Bara sorgligt.

Hoppas att du får en fin dag karamellen.
Men det är inte jag som gömt dem. Jag vill veta var de är. Det är allt. Gillar inte känslan av att det finns flera flaskor nånstans i närheten.

Tack och du med ❤️
 
Jag håller med om det mesta här, du och @pepp har verkligen skrivit insiktsfulla inlägg till karamelldrottningen. Men de här regelrätta korsförhören hon utsätts för kan knappast vara till hjälp. Hur mår du idag, vad gör du idag, har du varit på möte än, när är nästa möte, när ska du ringa din sponsor, har du nåt vin hemma - det påstås komma från omsorg men det är också lätt att få intrycket att en del engagerar sig lite för mycket i karamelldrottningens liv för att det ger dem själva en kick.

Jag tror också att det vore bra med en paus härifrån för att visa dig själv, karamelldrottningen, att nu tar du ditt missbruk på allvar och vill lägga all energi på att jobba med det. Men jag tror att det är bättre om den pausen är frivillig. Och om Gunnar funderar på att blocka dig så borde han ha tagit det med dig i pm, inte offentligt.

Absolut, precis sådant jag ville få fram.
Det är fruktansvärt sorgligt att en sjukdom kan få en människa att sjunka så lågt att hon ägnar tid åt att, mitt på blanka dagen, leta efter vinare som en närstående försöker gömma för att hjälpa.
Bara sorgligt.
Förlåt, jag menar inte att peka finger specifikt åt dig här, men detta är ett typexempel på "åsikter från någon på utsidan" som jag vet inte hjälpte mig alls. Tvärt om, det var ytterligare något att bygga murar mot eftersom det var sådant jag redan tänkte om mig själv.
I min samtalsgrupp under behandlingen kunde vi absolut tala om -våra- liv i dessa termer, och visst vi kunde nicka igenkännande åt varandra eller dela en liknande erfarenhet eller tankar när personen pratat klart. Men det var absolut inte något vi sa och sa om varandra, till varandra. Det hade inte varit stöttande för den personen.
 
Jag har varit på vinjakt men hittar exakt noll flaskor. Nånstans måste de vara :confused:
Inte för att jag ska dricka dem. Nej absolut inte! Men det är min rätt att få veta vart de är. Förstår inte vart han gömt dem. Måste ge en eloge för det. Tycker jag letat överallt redan 😅
Om du skulle hitta några flaskor blir det bara desto svårare att stå emot att öppna någon. Detta vore ett bra tillfälle att stanna upp och påminna dig om att du skulle vara nykter, och sedan göra något annat.
 
Om du skulle hitta några flaskor blir det bara desto svårare att stå emot att öppna någon. Detta vore ett bra tillfälle att stanna upp och påminna dig om att du skulle vara nykter, och sedan göra något annat.
Just nu känns det som om jag kommer klara av denna dagen nykter :)
Har släppt på mycket. Badat och njutit och bara varit. Egentligen borde jag göra lite nytta. Tog med mig datorn men känner att för tusan jag har ingen lust just nu.
 
Egentligen skulle det funka rent praktiskt att jag drack lite idag. Glömde medicinen hemma och ja det skulle gå. Inte så att jag tappar det givetvis men pyttelite.
Samtidigt känns det dumt att ens fundera över detta. Risk jag fastnar. De närmaste två till tre timmarna är jag oavsett 100 % nykter. Tar ett nytt beslut sen
 
Egentligen skulle det funka rent praktiskt att jag drack lite idag. Glömde medicinen hemma och ja det skulle gå. Inte så att jag tappar det givetvis men pyttelite.
Samtidigt känns det dumt att ens fundera över detta. Risk jag fastnar. De närmaste två till tre timmarna är jag oavsett 100 % nykter. Tar ett nytt beslut sen
Var stolt över dina nyktra dagar och fortsätt så, så blir du ännu mer stolt. Ge din sjukdom fingret!
 
Egentligen skulle det funka rent praktiskt att jag drack lite idag. Glömde medicinen hemma och ja det skulle gå. Inte så att jag tappar det givetvis men pyttelite.
Samtidigt känns det dumt att ens fundera över detta. Risk jag fastnar. De närmaste två till tre timmarna är jag oavsett 100 % nykter. Tar ett nytt beslut sen
Till att börja med: har förståelse för att man kan behöva fatta beslut som bara består ett par timmar i taget, om det är svårt. Men... jag antar då att du på något vis har tillgång till alkohol om du ändrar dig om några timmar (då är väl systemet stängt ändå)?
 
Till att börja med: har förståelse för att man kan behöva fatta beslut som bara består ett par timmar i taget, om det är svårt. Men... jag antar då att du på något vis har tillgång till alkohol om du ändrar dig om några timmar (då är väl systemet stängt ändå)?
Det är väl inte så svårt få tag på. Speciellt inte på en lördag. Om det blir extremt kris.
Men planen är en helt nykter dag idag. Tycker det gått ganska ok hitintills. Var med och gjorde lite ärenden och sånt. Noll tanke på att gå in på Systembolaget men såg den skylten så vi var nära ett. Men jag kände att jag orkade inte ens bry mig.
Det är klart jag hade kunnat köpa men det är flera steg i att faktiskt köpa. Det känns helt enkelt inte rätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
826
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp