Bukefalos 28 år!

Jysk resårmadrass?

strawberrysylt

Trådstartare
Jag behöver köpa en resårmadrass och undrar ifall någon har erfarenhet av såna från Jysk? Bu eller bä? Andra tips på vart jag kan leta?

Vilken budget är okej? Har ingen tidigare erfarenhet, men vill ju att det ska funka länge, men helst utan att va snordyrt...

//r
 
Jag behöver köpa en resårmadrass och undrar ifall någon har erfarenhet av såna från Jysk? Bu eller bä? Andra tips på vart jag kan leta?

Vilken budget är okej? Har ingen tidigare erfarenhet, men vill ju att det ska funka länge, men helst utan att va snordyrt...

//r

Jag skulle provligga dem. Vi köpte en åt särbon som skulle vara fast (vilket han behöver) men den funkar inte. Kolla andra lokala sängbutiker, alla är inte lika svindyra som Sova ;)

Jag har ingen erfarenhet av IKEAs sängar men de är klart värda att kollas upp också.
 
Resårmadrass har jag ingen erfarenhet av men vi har mellanmadrass ( har kontinentalsäng) och bäddmadrass ifrån Jysk. Vi är jättenöjda med dem, tror dom kallas sensus är som tempur ungefär. Tror vi gav 4-5000:- för den tjocka och 2000:- för bäddmadrassen.
 
Har haft från jysk och varit väldigt nöjd. Nu har vi resårmadrass från ikea, som jag tycker är snäppet bättre :)
 
Jag behöver köpa en resårmadrass och undrar ifall någon har erfarenhet av såna från Jysk? Bu eller bä? Andra tips på vart jag kan leta?

Vilken budget är okej? Har ingen tidigare erfarenhet, men vill ju att det ska funka länge, men helst utan att va snordyrt...

//r

Vi har resårmadrass från Jysk. Köpta för 11 år sedan och fortfarande lika bra som då. Vi bytte ut bäddmadrassen i höstas som var lika gammal för den var som en urvriden disktrasa efter alla år och nu valde vi en dyrare variant. En Wellpur som kostar 3600 kr men jag lyckades köpa den veckan innan den skulle ut på rea och fick den på reapriset för säljaren. Den är himmelsk att sova på :love:

Barnen fick nya resårmadrasser och bäddmadrasser från Ikea 2015 och deras modell är gjorda för barn men vi provlåg dom och har även sovit någon natt i dom och dom är sköna dom med. Syrran lånar en av dom när hon är på besök och hon klagar inte.

Provligg många sängar och känn dig för :)
Och snåla inte på bäddmadrassen om du ska köpa en ny sån med utan lägg hellre till och sov riktigt skönt!
 
Tack för era svar! Ska provligga o känna mig fram men då verkar Jysk vara bra då! Ska kolla på IKEA först också innan jag köper :) jag vill absolut inte ha en för mjuk säng, det är det värsta jag vet. Bäddmadrass ska också inhandlas :). Ja, jag är helt med på att lägga till lite o få bättre - i teorin, sen när de kommer till kritan blir jag snål ^^. Så tänkte att kanske inte de allra billigaste, men snäppet ovanför där kanske... IKEAs garanti låter ju härlig! Jysk hade 15 år o de tyckte jag va länge!

//r
 
Tack för era svar! Ska provligga o känna mig fram men då verkar Jysk vara bra då! Ska kolla på IKEA först också innan jag köper :) jag vill absolut inte ha en för mjuk säng, det är det värsta jag vet. Bäddmadrass ska också inhandlas :). Ja, jag är helt med på att lägga till lite o få bättre - i teorin, sen när de kommer till kritan blir jag snål ^^. Så tänkte att kanske inte de allra billigaste, men snäppet ovanför där kanske... IKEAs garanti låter ju härlig! Jysk hade 15 år o de tyckte jag va länge!

//r

Jag sover alltid bäst i fasta sängar. Trots att jag är liten och inte tung. När jag bodde hemma sov jag i en resårbotten plus bäddmadrass från Jysk, modell fast. När jag pluggade hade jag en resårbotten + bäddmadrass från IKEA också fast. Den var snäppet bättre.
Nu när det var dags för ny säng pga flytt köpte jag IKEAs fasta resårbotten Sagvåg (från 2015) och deras bäddmadrass i Memory skum - Tussöy. Jag har aldrig sovit bättre någonsin! Tack vare Memory skummet kan jag även ligga på sidan länge utan att få ont i axlar eller höft.
 
Låter härligt! Det låter som om ni är överens om att Jysk är bra, men IKEA är snäppet bättre... ska åka till IKEA en dag snart när vi har gott om tid...

//r
 
Jag har en hel säng (kontinentalsäng) från Jysks dyrare Gold sortiment och är nöjd med den. Var den enda sängen som fanns med mjuk madrass, alla andra butiker jag kollade hade endast hård och medium/hård och jag får blåmärken av såna...

Är nöjd med allt jag köpt på Jysk och de har väldigt bra kundservice, om något går sönder är det aldrig några problem att få byta.
 
Vi köpte en säng på Jysk för 20 år sedan, madrasser med resårkärna. De kompletterades sedan med Ikeas värstingbäddmadrass. Vi ligger fortfarande otroligt skönt i denna säng som vid inköp kanske kostade strax över 3000 kr. Men vi kanske hade tur :)
 
Tack för era svar! Låter ju som om det är bra grejer både på IKEA och Jysk då, vad bra! Förhoppningsvis ska vi till IKEA på fredag, vilket betyder att vi innan dess behöver kolla på Jysk en gång till så vi vet ifall vi ska köpa på IKEA eller inte... =)

//r
 
Jag behöver köpa en resårmadrass och undrar ifall någon har erfarenhet av såna från Jysk? Bu eller bä? Andra tips på vart jag kan leta?

Vilken budget är okej? Har ingen tidigare erfarenhet, men vill ju att det ska funka länge, men helst utan att va snordyrt...

//r

Vi har någon av Ikeas mellanprisklasser. Jag har tidigare haft Tempur IOM trasig kropp. Men jag tycker faktiskt Ikeas är bra.
Vi har någon memoryfoam-bäddmaddass.
 
Menar du resårmadrass eller resårbotten? Tipsar om Ekens om du menar botten, deras billigare varianter (Entré, Element) borde inte vara så mycket dyrare än Ikea och Jysk. Deras dyrare modeller (Essens, Elegans) är väl antagligen dyrare (jag har ingen koll på Ikeas och Jysks priser).

Jag gick från Jysk skummadrass + Tempur till Ekens och är supernöjd :love: trodde aldrig jag skulle slänga ut Tempuren men så blev det och ångrar det inte!
 
Åh, jag såg att jag skrivit fel.. det är ju rena djungeln.. det är en resårbotten jag ska ha! Hoppas det inte ändrar rekommendationerna... Imorgon har jag sett att Jysk här har madrass- och täckes-kväll, med förlängd öppettid, erbjudanden och extra hjälp att välja =D värsta tajmingen!

//r
 
Köpte en säng från Jysk 2010 (resårbotten, bäddmadrass och ben) den hängde med ett tag då jag och ex:et flyttade ihop och har den fortfarande även om jag börjar ha rätt ont av den nu men då har jag oxå en problemkropp och 120 sängar är väl inte riktigt tänkt att användas av två pers + en hund en längre tid ;)

Nu sover jag mest hos nuvarande partner, var hans säng kommer ifrån vet jag inte men han har memoryfoam bäddmadrasser från jysk som jag sover gott i
 
Jaha...igår var vi på Jysk, tror ni jag kunde bestämma mig för någon säng? ^^ haha beslutsångest är mitt mellannamn.
Något jag kom på är att tidigare då jag inte gillat för mjuka sängar har jag vägt ca tjugo kg mer och det bör ju ha betydelse. Så behöver kanske inte lika hård säng nu... o så sa hon att man ska sjunka ner lite med axel o höft så att ryggraden blir rak om man ligger på sidan, men det tyckte jag kändes svårt att veta när den var det?

Fastnade väl lite för en botten i mellanklass som de va rea på ett tag till tack o lov. Men jag tycker de va jättesynd att man inte kunde ha den hemma o sova lite o gå tbx med den om det blivit fel... så trodde jag de ba på de flesta sängar faktiskt... men då hade man fått gå upp till dubbla priset... men visst man kan ju påverka me en annan bäddmadrass, men de kostar ju också en slant...

Nån som vet hur IKEA har när de gäller o ta hem o sova i sängen ett tag?

//r
 
Jaha...igår var vi på Jysk, tror ni jag kunde bestämma mig för någon säng? ^^ haha beslutsångest är mitt mellannamn.
Något jag kom på är att tidigare då jag inte gillat för mjuka sängar har jag vägt ca tjugo kg mer och det bör ju ha betydelse. Så behöver kanske inte lika hård säng nu... o så sa hon att man ska sjunka ner lite med axel o höft så att ryggraden blir rak om man ligger på sidan, men det tyckte jag kändes svårt att veta när den var det?

Fastnade väl lite för en botten i mellanklass som de va rea på ett tag till tack o lov. Men jag tycker de va jättesynd att man inte kunde ha den hemma o sova lite o gå tbx med den om det blivit fel... så trodde jag de ba på de flesta sängar faktiskt... men då hade man fått gå upp till dubbla priset... men visst man kan ju påverka me en annan bäddmadrass, men de kostar ju också en slant...

Nån som vet hur IKEA har när de gäller o ta hem o sova i sängen ett tag?

//r

Tror dom har 90 dagar?
 
Ja, så stod det nu när jag hade möjlighet att gå in på sidan o kolla också! Och det står inget om att det gäller från någon viss prisklass.... det gör ju mycket i så fall tycker jag! Man vill ju inte köpa en säng o sen upptäcka att den är obekväm och inte kunna byta!

//r
 
Vi valde mellan Mio, Ikea samt Jysk då vi köpte resårbotten(pocketresår) och bäddmadrass till barnen. Vi valde Jysk, absolut bäst kvalité för den peng vi betalade.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 337
Senast: Smurfoff
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
31 493
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
832
Senast: Fetaost
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 422
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp