Bukefalos 28 år!

Känsligt, ätstörning

Tack, jag tror jag ringer på måndag och frågar lite diskret ☺
Varit på vc. Det gick inget bra. :(. Jag vågade inte bara vräka ur mig allt direkt utan började med lite symptom; skakningar, hjärtklappning, oro, svårt med maten. Jag fick inga följdfrågor att svara på så att samtalet kunde utvecklas naturligt och då kändes det helt fel att berätta sin skämmigaste hemlighet. Läkaren lyssnande på hjärtat och tog puls och blodtryck som var bra. Sen fick jag gå hem med råd att höra av mig om jag känner av hjärtat en hel dag.
 
Åh, vad synd att du inte fick en läkare som kunde se bortom det du berättade och fiska lite mer. Starkt att du kom iväg! Tror du att det skulle vara bättre att prata med en kurator eller liknande?
 
Varit på vc. Det gick inget bra. :(. Jag vågade inte bara vräka ur mig allt direkt utan började med lite symptom; skakningar, hjärtklappning, oro, svårt med maten. Jag fick inga följdfrågor att svara på så att samtalet kunde utvecklas naturligt och då kändes det helt fel att berätta sin skämmigaste hemlighet. Läkaren lyssnande på hjärtat och tog puls och blodtryck som var bra. Sen fick jag gå hem med råd att höra av mig om jag känner av hjärtat en hel dag.

Tog de inga blodprover också? Och tyvärr så är min erfarenhet av VC att man måste vara övertydlig för att få den hjälpen man hoppas på.
 
Åh, vad synd att du inte fick en läkare som kunde se bortom det du berättade och fiska lite mer. Starkt att du kom iväg! Tror du att det skulle vara bättre att prata med en kurator eller liknande?
Tack! Ja det var lite synd, jag var redo att berätta men fick ingen hjälp på traven så det tog stopp. Jag gick till en kurator ett tag men samma där, jag behöver lite ledande och raka frågor för att få ur mig, det sitter långt in.
Tog de inga blodprover också? Och tyvärr så är min erfarenhet av VC att man måste vara övertydlig för att få den hjälpen man hoppas på.
Nä, inga prover togs. Jag frågade om man kunde ta prover för att se om nåt var fel men fick inget konkret svar och då vågade jag inte pusha. :down:
 
Tack! Ja det var lite synd, jag var redo att berätta men fick ingen hjälp på traven så det tog stopp. Jag gick till en kurator ett tag men samma där, jag behöver lite ledande och raka frågor för att få ur mig, det sitter långt in.
Nä, inga prover togs. Jag frågade om man kunde ta prover för att se om nåt var fel men fick inget konkret svar och då vågade jag inte pusha. :down:

Vad synd, för även om din problematik nog rör problemen med maten så kan ju dessa problem leda till lite dåliga värden som kanske borde åtgärdats. Dåligt att du inte fick det! Och annars vet jag inte riktigt vad jag ska ge för råd, jag är typen som alltid haft ganska lätt med att vara öppen gällande mina problem. Min bästa vän är dock tvärt om, hon när hon var dålig i höstas gällande stressrelaterade saker så tog det henne ganska många läkarbesök innan hon fick den hjälpen hon trodde att hon skulle få. I början var hon ganska fundersam gällande att de inte bara tog saker för givet (tex. så sjukskrev de henne inte först, men det var ju för att hon inte frågade). Tillslut hjälpte jag henne med en lista med frågor inför ett besök, jag vet inte om hon tog med den, men vi gick igenom den innan.
 
Jag tror förresten att vi är flera stycken här som skulle kunna hjälpa dig med tankar om vad du kan säga inför ett besök, som känns lagom avslöjande för dig, men som samtidigt kanske leder till att du tas på allvar. Om du hellre vill ta det via PM får du gärna slänga iväg ett till mig :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 174
Senast: chaosgirl
·
Kropp & Själ Lägger tråden här ist f i "barn" då jag vänder mig till vuxna och personen ifråga är i stort sett vuxen (18). En mig mycket nära person...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Hur får jag hjälp medans jag fortfarande själv har ngn slags insikt i att jag håller på att långsamt döda mig själv? Jag går på...
Svar
11
· Visningar
2 032
Senast: Jakobine
·
Kropp & Själ Jag får sådan otrolig ångest av att vara ensam. Jag har nyss flyttat hem igen för att fullfölja mina studier efter några år utomlands...
Svar
3
· Visningar
2 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp