Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Känsligt

Nu vet jag inte om någon har sagt att de fått en massa varningar. De har framförallt med jämna mellanrum fallit tillbaka i ett beteende som inte är ok och som de tidigare varnats och bannats för.
 
Sv: Känsligt

Håller med Ginnies om att
"Man kan ha olika åsikter om rosa eller gröna benlindor, färg på träns men när det kommer till dressyr och hur hästen och kommunikationen med ryttaren fungerar, då fungerar inte längre egetpåhittatyckande-och det är väl grundproblemet-att en del, som de bannade, reagerar och strider för den fakta som inte kan bestridas."

Kunde det inte vara lämpligt av dig Gunnar att byta ut moderatorn till en annan som inte har en "jävsituation"?

Se vilket engagemang vi användare har i den här frågan! Vi är faktiskt upprörda. Susan, vad är det för ett forum som du skrev om?
 
Sv: Känsligt

Nu vet jag inte om någon har sagt att de fått en massa varningar.

Jodå, flertal varningar har det menats på, men nu när Flashlight precis varit inne och dementerat, hon har inte fått varning på 2 år, så då vet vi som undrar att det inte varit riktigt sant.
 
Sv: Känsligt

Men du, Gunnar, OM nu vissa i tråden enligt din uppfattning "ljuger och hittar på", vore det inte bättre då att bemöta det öppet?
Vederlägga lögnerna?

När man hela tiden lägger locket på så sjuder det i alla fall under ytan.

Såvitt jag kan bedöma vad gäller det som skrivits i trådar, så är alltihopa sant. Jag har själv deltagit i en del diskussioner och i övrigt läst det mesta. Vad som sagts i PM kan jag av naturliga orsaker inte ha en uppfattning om.

Vi har ingen önskan om att slåss mot väderkvarnar, det enda som de som envisas verkar vara ute efter är fair-play och öppna kort.
 
Sv: Känsligt

Men fortfarande har det inte med åsikten i själv att göra, utan hur den framförs vilket kan göras på flera sätt både bra och det som är mindre bra samt direkt ett dåligt sätt. Sedan vet jag att varningar faktiskt har delats offentligt i en tråd av Gunnar, sällan han gör det men det har hänt.

Nu ska jag skriva något som förmodligen kommer leda till ett ramaskri, och jag har faktiskt en direkt fråga till användare och det är. Hur kommer det sig att en moderator anses jävig så fort en eller några användare inte får som man vill? Detta har hänt flera gånger, och i ett forum flera gånger med olika moderatorer vilket jag då finner mycket märkligt. Men jag skulle faktiskt vilja vet hur det kommer sig?
 
Sv: Känsligt

Som jag tidigare skrivit, om ni har klagomål på moderatorerna får ni gärna höra av er till mig via mail med så exakta uppgifter som möjligt runt det hela.

Jag vill gärna ha den typan av info då det inte är lätt att veta allt som pågår på forumet. Ibland, som jag också skrivit tidigare gör vi alla misstag och det måste tillåtas. Det är bland annat därför jag inte stänger av användare på grund av ett enstaka misstag.

Jag har inte till dags dato fått in några uppgifter som gör att jag omgående vill plocka bort någon moderator från sitt uppdrag.

Jag har dock sett en handfull skribenter i denna tråd som jag allvarligt funderar på att varna och/eller banna för fortsatt tjaffsande om samma sak och spridande av falska och vilseledande uppgifter om vad som skett och hur jag och moderatorena jobbar.

Du ingår inte i den gruppen, det handlar om hur man framför sin åsikt och om att man bör veta när det är dags att lägga ner, då den "andra sidan" inte är mottaglig.
 
Sv: Känsligt

KL

PÅ ett annat forum så finns en tråd där det står vilka användare som fått varningar, tillsägelser och banningar samt hänvisning till vilken regel denna brutit mot
Fast om du tänker på samma forum som jag (FB) så har det varit så de gånger jag blivit avstängd att jag bara plötsligt inte har åtkomst till sidan. Och så står det bara datum när man är välkommen tillbaka.
Så då hjälper det ju inte att det finns en tråd för man kan inte själv påverka nåt. Mina avstängningar har dock inte renderat någon träff i de trådarna när vänner kollat. Så alla dyker inte upp där.
 
Sv: Känsligt

Men fortfarande har det inte med åsikten i själv att göra, utan hur den framförs vilket kan göras på flera sätt både bra och det som är mindre bra samt direkt ett dåligt sätt. Sedan vet jag att varningar faktiskt har delats offentligt i en tråd av Gunnar, sällan han gör det men det har hänt.

Nu ska jag skriva något som förmodligen kommer leda till ett ramaskri, och jag har faktiskt en direkt fråga till användare och det är. Hur kommer det sig att en moderator anses jävig så fort en eller några användare inte får som man vill? Detta har hänt flera gånger, och i ett forum flera gånger med olika moderatorer vilket jag då finner mycket märkligt. Men jag skulle faktiskt vilja vet hur det kommer sig?

Nu generaliserar du, men det tillhör väl brasklappen, antar jag ;)

Jag kan som vanligt endast tala för mig själv, och jag anser en moderator vara jävig när den själv är involverad i diskussionen på den ena partens sida. För mig är det definitivt inte en fråga om att "få som man vill", det är ett diskussionsforum och där borde det vara högt i tak.
Det är svårt att sitta på två stolar och ibland trillar moderatorn emellan.
Jag kan förstå att man väljer ett område som ligger en varmt om hjärtat när man lägger tid på att moderera, men är det lämpligt?
 
Sv: Känsligt

Men vad du nu skriver är att en moderator inte få ha en åsikt i ett ämne, det går ju aldrig att komma ifrån i en diskussion att det kan finnas fler än en sida av diskussionen. Jag tror uppriktigt att det är svårt att få en moderator på ett forum där man själv inte finner något intresse, likaså är det oerhört svårt för den personen att moderera på ett bra sätt utan att vara lite insatt i ämnet eller åtminstone ha ett intresse för.

I övrigt så tycker jag nog inte att det är en generalisering eftersom det har hänt flera gånger, och jag tror att jag kan svära på att alla moderatorer någon gång fått slängt till sig att du som är moderator borde inte uttrycka din åsikt utan ska vara opartisk. Men vi är precis som alla andra, vanliga användare och även vi har rätt att ha en åsikt som inte alltid överensstämmer med alla andras i en diskussion/tråd.
 
Senast ändrad:
Sv: Känsligt

kl

Jag funderar så det går runt i huvudet men jag kan inte för mitt liv förstå varför ni som tjafsar inte ger er och till och med skapar nya nick och kommer tillbaka och fortsätter tjafsa trots banning.

Jag förstår inte att det är så otroligt svårt att uppföra sig och ha en trevlig ton och respektera när man får negativ feedback om sitt beteende från både moderatorer och användare? Det finns många som har flera tusen inlägg men aldrig fått en varning utan klarar att uppföra sig.

Två stora föredöme är Gunnar och Lizan som inte tappar humöret eller går till personangrepp utan håller en saklig ton sida efter sida och tråd efter tråd.
 
Sv: Känsligt

:bow:
.....fast ändå är jag ju här och läser.... Istället för att leverera kloka och genomtänkta inlägg i någon annan tråd *rodnar lätt*
 
Sv: Känsligt

Då tycker jag du ska fundera ett varv till eller läsa hela tråden så du får ett grepp om vad det handlar om. För anledningen till att jag skriver här är ju att jag tycker det var orättvisa banningar. Eller iaf fruktansvärt lång banningstid första gången, påföljden när de kom tillbaka för att försvara sig är också väldigt lång. Jag förstår inte vad så lång tid ska tjäna till?

Sen är det ju fler som tycker detta o då skriver dom här, detta ska ju vara stället och tråden för det så vad är det exakt som du inte förstår?
 
Sv: Känsligt

Jag förstår ganska väl vad det handlar om, jag har bara en annan åsikt än exempelvis du.

Det jag inte förstår är helt enkelt varför man inte kan respektera upprepade tillsägelser av moderatorer och hur övriga inte kan respektera forumets duktiga moderatorers säkert väldigt välgrundade beslut utan tjafsar vidare in absurdum.

Vad gäller din sista mening, både Gunnar och Lizan har förklarat sig utförligt och upprepat sig ganska mycket nu , både i den här tråden och den förra tråden som låstes, "Skillnader", och även påpekat detta själva. Så jag antar att det kanske inte är just jag som behöver läsa tråden igen eller fundera ett varv till.

Men jag tänker INTE stanna kvar här och sälla mig till tjafsarna ville bara uttrycka min stora förvåning.
 
Sv: Känsligt

Du har absolut ingen som helst aning om vad du pratar om. Till skillnad mot dig har jag fri tillgång till ALLA Hedwigs filmer, dagligen eftersom vi är vänner IRL. Sen kan jag upplysa dig om att hon inte uppskattar för 5 öre att bli indragen här, allra minst av någon som använder ett "undercover" nick.
 
Sv: Känsligt

Jag tror att "tjafset" fortsätter helt enkelt därför att inga svar ges som är förståeliga. Dessutom stängs trådar, trådar tas bort, användare bannas oförklarligt på löpande band. Ingen får prata klart och otillräcklig info ges. Sådant brukar vara ett säkert sätt att åstadkomma pyrande missnöje, frustration och ilska.

Jag kan väl egentligen bara tala för min egen del när jag säger att jag inte överhuvudtaget förstår alla dessa banningar, eftersom allt jag sett är envisa frågor samt ifrågasättande. Är det verkligen att betrakta som "otrevligt"? Om man tänker på vad somliga andra användare ägnar sig åt, och så har gjort under flera års tid. För det är väl inte så illa att det är skillnad på att ifrågasätta en moderator och att vara rent och medvetet elak mot andra användare? Jag hoppas att vi som användare är mer värda än så. Utan användare inget Buke.
 
Sv: Känsligt

Alla användare även moderatorerna har godkännt forumreglerna. Så alla skall följa dem.
 
Sv: Känsligt

Jag tror inte att det undgått någon att du tycker att banningarna är orättvisa eller för långa. Jag vet det, Gunnar vet det, andra vet det. Vi har vetat det ganska länge nu.

Så du behöver inte fortsätta gå på för att få oss att förstå det, vi har förstått sedan länge!

Vad den långa banningen ska tjäna till har både jag och Gunnar försökt svara på genom flera av våra inlägg i trådarna. Många har hört av sig på olika sätt och säger att de förstår vad vi sagt, så helt otydliga kan vi inte ha varit. Jag kan bara beklaga att vi uppenbarligen inte nått fram till dig och en liten handfull till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
627
Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 043
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Behöver era bästa tips och huskurer mot igensvullna öron, håller på bli galen! Har haft öroninflammation och fick antibiotika. Smärtan...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Kristall10
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 368
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp