Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Känsligt

Ja du får ursäkta Boj men riktigt så enkelt är det inte. Fio o flash kan sällan uttrycka några som helst åsikter utan att VISSA uppfattar det som "otrevligt". Och det är det som det handlar om. De har varit inblandade i för många diskussioner och har haft lite för många rätt i det dom säger. Utan orka leta upp ngt specifikt inlägg kan jag säga att det är rätt många ggr jag läst nåt som dom skrivit som moderator genast påpekat att det är otrevligt o skärpning krävs osv medan flera andra i andra trådar kan vara lika "otrevliga" men är inte lika påpassade så det glider förbi.

Därmed inte sagt att jag uppfattat vare sig det ena eller det andra som otrevligt för det är ju en subjektiv uppfattning.
 
Sv: Känsligt

KL

PÅ ett annat forum så finns en tråd där det står vilka användare som fått varningar, tillsägelser och banningar samt hänvisning till vilken regel denna brutit mot

Något att ta efter här?

Håller fö med föregående talare att det är en subjektiv uppfattning vem och ffa NÄR en användare är otrevlig. Viket brukar sammanfalla med huruvida man håller med i det som skrivs eller inte :grin:
Och här talar jag med rätt stor egen erfarenhet som både hatad och älskad på detta forum.
Så igen - huruvida man upplevs som otrevlig beror helt på om man står på samma sida av diskussionen eller inte. Man är fantastisk när man håller med, djävulen själv om man inte (Och JA det är samma person givetvis annars vore ju den tolkningen inte signifikant)


Jag u-p-p-l-e-v-e-r att vissa moderatorer här, modererar mer känslomässigt än efter en regelbok. Likaså faderator

Det spelar ingen roll hur otrevlig man är eller inte, mot en vanlig användare, men ge fan i att reta en moderator eller självaste faderator - då ryker du direkt och omotiverat länge

Är min u-p-p-f-a-t-t-n-i-ng som jag fått av egna och andra (icke bannade) medlemmars tolkning och erfarenhet

Jag har inte hört någon uppleva ngn slags konsekvens i "uppfostran" här

Nu har jag dissat hela stället och brutit mot en oskriven regel - men sådan går ju inta att hänvisa till :grin:
 
Senast ändrad:
Sv: Känsligt

Om en längre banning utdelas, så finns det ofta flera varningar i botten under en längre tid. Nu pratar jag om principen och inte om enskilda användare, så förfarandet är i sig ett normalt sätt som även andra användare har fått känna av.

Och jag kan hålla med dig på vissa punkter, att kommentarer kan uppfattas olika beroende på vem som tar emot meddelandet. Men när sådana inlägg har trianglats så har både moderatorer och Gunnar tagit del av dem, och många av moderatorerna vet vilka användare som kan uppfatta inlägg som inte är elaka som elaka och begär därför ofta en extra titt på dem för att inte hantera dom fel.
 
Sv: Känsligt

Om en längre banning utdelas, så finns det ofta flera varningar i botten under en längre tid.


Men i detta fallet, är det verkligen så att alla bannade har flertal varningar på sig senaste åren?

Och tittar på min egen sida och om så är fallet, platsar även jag där.
 
Sv: Känsligt

Det får du prata med de användare om som du åsyftar, de vet ju själva om det är så eller ej.
 
Sv: Känsligt

Det är ju som Agony skriver, fio o flash är väldigt raka, har mycket kunskap o tycker det är intressant att hänga på Klassisk för att diskutera o en hel hög med människor på klassisk VILL inte diskutera utan är där för att få " aaahhh och åååååhhh" över sin ridning, kunskap o sina hästar. När det ifrågasätts så svarar dom direkt att man som "vanligt" ryttare inte kan förstå om man inte går kurs ABC och EFG först. När då frågan ställs om dom kan visa bild/film på detta så finns ju inte det o sen är dansen igång.

Om dessa utövare någon gång visade att deras teorier stämmer i verkligheten skulle ju diskussionen dö ut. Men eftersom fio, flash, jag o väldigt väldigt många andra vet att deras sätt är enbart en teori så kommer ju aldrig denna diskussion att dö ut oavsett hur många som bannas.

Att sitta här o säga att de bannade är elaka o har förföljelsemani mm DET är fult, lizan, det kan du knappast säga nåt annat.

Men Novali om man kritiserar någon som lägger ut en film,så kan man inte heller alltid vänta sig att personen svarar aaah åhhh tack vilken tur att du finns jag ska genast sparka min tränare.
ett exempel på det är Hedwigs träningsfilm.Det var inte hon som för känslig för kritik,det var du som gick igång när hon snällt och vänligt sa att hon tar det med sin tränare.Resultatet av det blev att hon inte la ut några fler filmer.Vilket är jättetråkigt för oss andra som tyckte det var intessant att följa henne.
Detta är bara ett av flera exempel.
Ni är duktiga men ni är arroganta och självgoda,och ni skrämmer folk.
Ta till er av kritiken lugna ner er ,Hjälp folk som vill ha hjälp låt de andra vara ifred.:)
 
Sv: Känsligt

Det får du prata med de användare om som du åsyftar, de vet ju själva om det är så eller ej.

Men ni moderatorer påstår ju så här, att deras banningar föregåtts av flertalet varningar???, jag bara undrar om det är så i alla fallen?

Och varningarna man fått, hänger de alltid kvar???, eller är man fri efter avtjänat straff?
 
Sv: Känsligt

KL

PÅ ett annat forum så finns en tråd där det står vilka användare som fått varningar, tillsägelser och banningar samt hänvisning till vilken regel denna brutit mot

Något att ta efter här?

Om man har rätt att försvara sig, jag har aldrig brytt mig om att klaga på en varning men ska den bli offentlig och där står varning för "otrevligt beteende" bara för man nämner ett namn i positiva ordalag på ett positivt sätt, då vill jag nog ha ett mer utförligt svar varför det anses otrevligt, inte bara som nu-ingen förklaring alls.
 
Sv: Känsligt

De har ju en räckvidd, och självklart är man "fri" sen om man nu vill kalla det så. Däremot så finns ju själva markeringen kvar, de du ser ser även faderator/moderator men däremot inte andra användare. Samlar man på sig en större mängd erinran och varningar, även om de har gått ut och detta sker under en längre tid så kan man se ett mönster hur en användare beter/uttrycker sig.

Som moderator kan vi inte banna en användare hur som helst, bara enstaka dagar. Ibland kanske det räcker så, och i andra fall inte och då är det Gunnar som endast har möjligheten att banna på längre tid och det beslutet brukar inte vara godtyckligt.
 
Sv: Känsligt

BBBUUULLLSSSHHHIIIITTT!!!

Skulle det tas hårt på banningar?

Kan du då förklara för mig varför Agony då är bannad?

Hon är alltså bannad för att hon har uttryckt sina åsikter på Bukefalos Hjälp där vi har blivit tillsagda att vädra våra åsikter.

men hon gjorde precis det misstaget som Hedwig också gjorde och sa emot en moderator( IMMER) =:eek::eek::eek:

Tur att man har Facebook iaf för då kan man ju hålla kontakten med folk iaf! För där kan man ju skriva vad man vill iaf...

:mad:
 
Sv: Känsligt

:eek::eek::eek: har hon blivit bannad??

Hjälp, det här börjar ju likna diktatur.. täpp igen kakhålet på de oönskade som har avvikande åsikter.. Låt de statuera avskräckande exempel för att lära modden att rätta sig i ledet...

My god!! :o
 
Sv: Känsligt

Alltså det här är ju rena pilsnerfarsen!

Lite vadslagning, gott folk? Vem står på tur härnäst?
 
Sv: Känsligt

kl

Jag förstår inte att folk orkar klaga. Gunnar ÄGER forumet, och vi har ALLA godkänt reglerna för forumet. Som sagt flera gånger redan, gör varenda moderator här gratisjobb för att hålla nån sorts ordning här.

Läs reglerna, följ dem och var trevliga i tonen (vilket inte betyder att man säger aaah och wow på alla filmer, man kan fortfarande vara rak och ärlig). Enkelt. Och pick your battles.
 
Sv: Känsligt

KL
Ang. separat AR-forum så tror jag att det räcker som idag. Separat snackforum.
Forumet är nu stendött o kommer att förbli så när man nu har massavstängt antifolk för att de var rejält kritiska i en tråd. Det handlar inte om skrivsättet allena, utan ämnet är väsentligt.

Det största AR.utbildningsföretaget pustar ut...jublar.

Tittar man på historiken så blir inga diskussioner gjorda inom den gruppen- alla är eniga. Ointresserade av att diskutera ridning, mer om kläder o utrustning.

Man vill inte höra att det inte går hela vägen -den vägen. Fast att andra faktiskt har erfarit det- de "tunga" namnen där även Fio ingår.
Vitt skilda uppfattningar. Begrepp som inte alls betyder samma sak.
Äpplen o päron eller som ngn skrev- renvärs o fläskfilé.

Hade vi haft moderatorer som istället hade utövat Philppe Karls metod hade AR-ifrågasättning tillåtits.
Djurjouren eller Jegra hade aldrig blivit så upprörda att de värnat till att få Gunnar att banna.
Allt som vi diskuterar sätts i relation till det man upplever IRL. Hur ska man annars ha ngn nytta av erfarenheter.:confused: Buke som även kan vara en rejäl kunskapsbank.
Nej det är ingen demokrati, men man kanske borde lyssna lite även på den stora massan. En opinionsundersökning.

EDIT- ja nu ryker väl jag oxå....Det förbjudna ämnet är tydligen nu b...ing.

Blir jäkligt trött på att cheferna aldrig behöver ta ngt ansvar för sitt agerande, utan endast de man kan undvara- småfolket- Little people.
 
Sv: Känsligt

kl

Jag har följt denna tråden och även tråden som blev borttagen.

I den borttagna tråden reagerade jag på hur en Moderator nästan skröt om om sin banning/ar, hur många min det tog innan ett nytt nick pluppade upp, det var glada gubbar mm...
Även andra saker kom fram, inget som jag kan säga nåt om sanningshalten i, för det vet jag inte.

Vad får sånt för konsekvenser? Får en Moderator bete sig hur som helst?

Skulle vara kul att veta, för nu bannas det tydligen hej vilt blnad användare...
 
Sv: Känsligt

Då kan vi ju använda det svenska ordet: portad, eller mer korrekt: portförbjuden ;)

Att banna någon är ju egentligen att ge den personen skäll, så att bli bannad är att någon får höra lite usch och fy och inget mer :p
 
Sv: Känsligt

Jag varnade Agony för hennes otrevliga betende i denna och övriga borttagna trådar. Jag pekade bland annat på förmågan att veta när man skall ge sig. Hon fortsatte att tjaffsa i bland annat PM till mig. Och jag valde då att stänga av henne en period.

Den här tråden har i mitt tycke för ganska länge sedan spelat ut sin roll. Ni har informerats om varför användare har bannats och fått massor av bra förklaringar av om hur vi arbetar. Många verkar inte vilja förstå utan fortsätter påstå felaktiga och oriktiga saker. Sluta ljuga och hitta på och lägg er tid på bra diskussioner på andra delar av forumet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
421
Senast: Oknytt
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
615
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
542
Senast: tessan.g
·
Småbarn Vår tjej fyller 5 på söndag och är inne i någon otroligt känslig period. Minsta lilla sak ger enorma reaktioner med skrik, gråt och...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp