Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Känsligt

Tycker åtminstone att alla vi som la ner tid på att skriva ett konstruktivt inlägg i första tråden är värda ett svar.

Att plocka bort alla trådar (när det hänvisats till just denna forumdelen) gör bara att det skapas ännu mer diskussioner!
 
Sv: Känsligt

Jag kan inte tala för Gunnar, men det kan vara så att han har annat att stå i (det är ändå fredag, sen kväll hemma i Sverige dessutom) och inte hinner besvara det som behöver besvaras just nu. Och att han då väljer att ta bort tills han hinner göra det, så att inte stormen fortsätter och blir omöjlig att reda ut.

Bara en tanke!
 
Sv: Känsligt

Vänta, jag har ett ord på tungan.. hm.. vänta här nu...vad var det...




















Yttrandefrihet var det ja!! Jag tror att man kan slå det i en ordbok faktiskt.

Om man googlar det kan man få fram:
Demokratin har en mycket framskjuten position i regeringsformen, texten slår fast att det allmänna skall verka för att demokratins idéer blir vägledande inom alla områden av samhället. Till detta hör även de båda grundlagarna tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen som i korta drag har stöd av bestämmelser i regeringsformen. Övriga så kallade positiva friheter är informationsfriheten, mötesfriheten, demonstrationsfriheten, föreningsfriheten och religionsfriheten.
 
Sv: Känsligt

Det finns ingen lag som säger att man har rätt att skriva vad man vill på ett privatägt internetforum.
 
Sv: Känsligt

Ja, fast kanske inte så bra att starta en ny? Hoppas dock det kommer någon förklaring sen, inte minst från en moderator. Känns ju väldigt märkligt om allt bara ska tystas ner och medlemmar som inte vill tysta ner blir bannade. Tråden kanske bara är tillfälligt bortplockad så Gunnar kan gå igenom den eller nåt, kan man ju hoppas.
 
Sv: Känsligt

Då kan Han skriva det!

Som någon redan skrivit. Vi blev hänvisade hit, Gunnar svarade i tråden och skrev att vi skulle få fortsätta skriva. Sen tas tråden bort när det kommer fram lite dåliga saker om vissa moderatorer...

Det är så jävla märkligt att vissa användare får peka ut andra som mobbare, som förföljare och annat.. Men att diskutera vissa ämnen är så tabu så banningarna sträcker sig i månader...
Och att diskutera de aktuella banningarna leder till varningar...

Håll med eller håll käften, säger du emot så åker du ut. Det är ett bra sätt att driva ett forum tycker jag......:mad:
 
Sv: Känsligt

Jag finner det underligt att någon som lägger tid på att googla inte bemödar sig om att läsa forumets regler. :angel:

Regler som vi samtliga godkänt när vi blev medlemmar.

Saxat ur Bukefalos och forumets regler:
Administratören och moderatorerna på Bukefalos.com reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga en tråd av vilken anledning som helst.

Bukefalos har även rätt att stänga av användare som bryter mot dessa regler. Användarens IP-nummer lagras i samband med att inlägg skrivs för att säkerställa detta.
 
Sv: Känsligt

Jag håller med. Vissa verkar få bete sig precis hur som helst utan åtgärd medan andra ryker illa kvickt. Jag har inga problem med reglerna, men jag har problem när reglerna bara gäller en del.

Jag undrar om inte reglerna gäller moderatorerna? (Obs! Helt seriös fråga till Gunnar eller någon moderator.)
 
Sv: Känsligt

Jag kan inte tala för Gunnar, men det kan vara så att han har annat att stå i (det är ändå fredag, sen kväll hemma i Sverige dessutom) och inte hinner besvara det som behöver besvaras just nu. Och att han då väljer att ta bort tills han hinner göra det, så att inte stormen fortsätter och blir omöjlig att reda ut.

Bara en tanke!

Tror nog att så är fallet, kan inte tänka mig något annat.
 
Sv: Känsligt

KL

kan ju bara va som Lizan skrev - det är fredagkväll...
Kanske Gunnar har ett liv utanför buke - who knows:p

Tycker det är tjatigt nu...
Att orka bry sej om sånt här när det finns sååå mycke annat
att lägga energi på.
Stryk ska jag ha som ens bemödar mej med att skriva nu...go`natt
 
Sv: Känsligt

Haha, du sa det själv... Om du nu tycker det är tjatigt och tycker tiden ska läggas på annat så är det ju lite knasigt att du tar av din tid och svarar:D

Jag har heller inga stora problem (bara lite rebell) på att hålla mig till reglerna. Men samma ska gälla alla.

Fast det klart, i villkoren stod det ju tydligen att en moderator får ta bort och ändra bäst dom vill. HELT utan anledning... Vilket betyder att de alltså får ta bort medlemmar om dom inte anser att de passar in här... Vilket är tråkig. Några av de bannade är väldigt kunniga.
Sen att några som kan mindre tar illa vid när de får kritik tycker jag är mkt barnsligt. I så fall bör man inte lägga ut filmer på ett sånt här forum.
 
Sv: Känsligt

Som påpekats ganska många gånger vid det här laget så nej, vi moderatorer kan inte ta bort medlemmar som vi vill. Regelcitatet som las in gäller trådar, dvs inlägg. Vi kan ge röda kort, som stänger av användare i x antal dagar beroende på om denne har fått röda kort tidigare eller inte. Det är allt. Gunnar är den enda som bannar användare och tar besluten om en användare ska bannas och för hur lång tid.

Som några påpekat i tråden innebär inte heller kunskap ett frikort till att bete sig hur man vill. Jag kan också tycka att det är synd att den kunskapen går förlorad, men ser det istället som att det är synd att människor med så mycket kunskap beter sig såpass illa att en administratör för ett stort forum anser att de behöver stängas av under såpass lång tid. För mig personligen hade det varit mycket värre än personer med extra mycket kunskap inom ett ämne fick större friheter att bete sig som de ville, jämfört med personer med mindre kunskaper i ämnet.

Att dessa användare bannades har för övrigt ingenting att göra med Stilett, hennes filmer och kritik kring dem.
 
Sv: Känsligt

Gunnar räknas väl även han som en moderator, huvudmoderator?

Angående att bete sig illa så håller jag fullkomligt med, gör man det så bör man bli bannad. MEN det bör gälla alla som beter sig illa. Sen att JAG personligen inte tyckte att dessa användare betedde sig särskilt illa är en annan sak.

Nu nämnde jag överhuvudtaget inte Stilett i det jag skrev. Det finns många som gör precis som hon....

Martyrer kallar jag dom....
 
Sv: Känsligt

Visst är han väl moderator, här på bukehjälpen är han huvudmoderator, men på tex Äldre ungdom är det jag som är huvudmoderator.

Det blir lite oklart när man bara nämner att "moderator" kan göra si eller så, för "moderator" kan inte det, utan bara just specifikt Gunnar. För mig som moderator känns det viktigt att folk som läser dessa trådar inte tror något som inte är sant, tex att vi vanliga moderatorer kan banna användare som vi vill.

Om du anser att det finns andra som beter sig illa och att det behövs en åtgärd så får du mer än gärna höra av dig till moderatorn på aktuellt forum, eller om användarna beter sig illa på fler än ett forum välja en moderator- eller kontakta alla. Eller så kan du kontakta Gunnar. Vi vill självklart inte att någon användare ska bete sig illa, och det bästa vore såklart om ingen gjorde det från början.

Något att ha i tanken är dock att bannad blir man sällan för en enda händelse, utan för dåligt beteende/regelbrott som pågår under längre tid, eller återkommer igen och igen.

Nej, du nämnde visserligen inte Stilett, och kanske syftade du inte alls på henne. Men det har insinuerats i fler än ett inlägg (inte bara av dig), så jag ville förtydliga.
 
Sv: Känsligt

Jag anser mig rätt trygg i mig själv, och blir det bråk på ett internetforum så har det inte med mig personligen att göra. Utan med det som jag skriver eller visar.
Så om någon säger saker som inte är sanna, förolämpar m.m så går inte jag raka vägen till en moderator.
Det skulle jag göra om jag ansåg det som mobbning, rasism, kränkande osv.

Ang det med filmerna. Lägger man ut filmer och skyddar sig med bortförklaringar till allt, då får man nog inse att kommentarerna fortsätter komma. Vare sig man vill det eller inte....
Det är ju trots allt ett diskussionsforum, och om användare som kommit mkt längre än mig ridmässigt ger mig kritik i en ridfilm så skulle nog jag ta till mig det och fundera över min egen ridning.
 
Sv: Känsligt

En annan sida i den här storyn är ju dock att många ansåg det som de bannade medlemmarna höll på med var just mobbning.

Jag tycker inte heller att man enbart ska lägga "skulden" på den som känner sig påhoppad, förolämpad, whatever, även om folk många gånger är alldeles för känsliga. Utan jag tycker att man även har ansvar för vad man skriver. Bara för att man kan skriva något vasst som är 100% sant, så måste man inte göra det.

Det om filmerna tänker jag inte kommentera eftersom jag inte riktigt ser hur det har med saken att göra.
 
Sv: Känsligt

Mobbning är något helt annat i mina ögon.
I de allra allra flesta fall är man oense om en sakfråga. Tex hästens form. Sen att vissa tar det jävligt personligt får stå för dem.

Anledningen till att jag blir förbannad på en del, är när de hela tiden kommer med bortförklaringar till att hästen arbetas felaktigt i mina ögon. Jag anser det taskigt mot hästen....
Och då kan nog tonen bli vass...

De här som anses hemska och taskiga får ju en hel del skit tillbaka och jag ser aldrig dom gnälla i trådar över hur elaka människor är mot dom?
 
Sv: Känsligt

Jag känner inte att vi kommer så mycket längre i det här.

Du är säkert inte ensam om att tycka att det inte handlade om mobbning. Egentligen spelar det ingen roll vad för rubrik man sätter på det heller. Det var bara ett svar på att du inte skulle gå till moderator om det inte handlade om mobbning. En annan synvinkel att fundera över helt enkelt.

Sen blir två fel aldrig ett rätt. Om någon beter sig illa och får skit tillbaka innebär ju inte det att person 1s beteende helt plötsligt är helt ok. Vem som gnäller eller inte har inte heller med saken att göra, ingen har blivit bannad för att någon gnällt i en (eller flera) trådar om hur elaka de bannade personerna är.
 
Sv: Känsligt

Å andra sidan är det många som känner sig mobbade så fort någon inte har samma åsikt som de själva. I detta fallet (jag tror i alla fall att jag hittade rätt tråd under KR :) ) har det väl varit en större grupp från ett forum som känt sig mobbade av en mindre grupp från ett annat forum för att de ifrågasatte deras träningsformer. Rätta mig om jag har fel. Var drar man då gränsen för vad som är mobbning och inte?

Att tonen blir vass är kanske inte så konstigt när det handlar om folk som hela tiden försvarar sina metoder utan att ha någon som helst grund i sina argument, mer än att de minsann vet att just deras sätt är rätt. Jag hetsar inte upp mig över mycket, men detta är en sådan grej som kan göra mig rejält irriterad. Det är som när min färgblinda, envisa pappa hävdar att en tröja är lila när den egentligen är blå och han vägrar erkänna att jag nog har rätt för jag kan urskilja färgerna till skillnad från honom...

Vill bara tillägga att det är kul att i alla fall en moderator är delaktig i diskussionen på ett opartiskt och trevligt sätt. Det är i alla fall så jag upplever det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
450
Senast: tessan.g
·
Småbarn Vår tjej fyller 5 på söndag och är inne i någon otroligt känslig period. Minsta lilla sak ger enorma reaktioner med skrik, gråt och...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Tilly_85
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 389
Senast: snorp
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
773
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp