Kärringen är galen

Sv: Kärringen är galen

Var med i början på tråden tror jag, så hoppar in igen :)

Har en kallblodstravare och sambon en varmblodstravare.

Är 41 och harig av mej. Har tyvärr inte kommit riktigt igång med ridningen i vår pga tidsbrist från sambons sida och småbarn, och min häst är svår att få iväg ensam, vilket jag ska börja ta tag i.

Har inga ridkompisar förutom sambon vilket är riktigt tråkigt.
 
Sv: Kärringen är galen

Som vanligt skulle jag stada stall men laser Buke och ater mina kalaspuffar... Middag/kvallsmat igen..
Glad att traden har kommit tillbaka upp, och nu far vi banne mig gora den har Tant Mia kommer och plockar numera vissna vitsippor grejen... Fasts forstas hon skall ju till Portugal.. Ngn har ett forslag NAR??? Snon ar borta, Mirrimus hingst ar nu hingst, och har fatt egen (med sallskap) hage. SSolen skiner, humlebina snurrar runt och allt ar underbart.. Sa kom och halsa pa. Carina/Lenita kom up en lordagkvall och vi pratade hast och hade kul.. Men andra skall ha lika kul tycker jag...Sa ngn foreslar och jag stadar, och airmattresses fungerar jattebra. Visstja, Sunne har nu oppnat for sommaren nastan overallt, det betyder alla 15 pizza places har uteservering..

Jag har inga planer alls, ar oppen for det mesta. Sa come on up enjoy ..

Kat, som nu SKALL fa in pallar for natten...
 
Sv: Kärringen är galen

Som vanligt skulle jag stada stall men laser Buke och ater mina kalaspuffar... Middag/kvallsmat igen..
Glad att traden har kommit tillbaka upp, och nu far vi banne mig gora den har Tant Mia kommer och plockar numera vissna vitsippor grejen... Fasts forstas hon skall ju till Portugal.. Ngn har ett forslag NAR??? Snon ar borta, Mirrimus hingst ar nu hingst, och har fatt egen (med sallskap) hage. SSolen skiner, humlebina snurrar runt och allt ar underbart.. Sa kom och halsa pa. Carina/Lenita kom up en lordagkvall och vi pratade hast och hade kul.. Men andra skall ha lika kul tycker jag...Sa ngn foreslar och jag stadar, och airmattresses fungerar jattebra. Visstja, Sunne har nu oppnat for sommaren nastan overallt, det betyder alla 15 pizza places har uteservering..

Jag har inga planer alls, ar oppen for det mesta. Sa come on up enjoy ..

Kat, som nu SKALL fa in pallar for natten...

Tycker vi ska försöka hålla tråden igång, vi behöver väl alla lite pep och ngn annan "hästkärring" el "hästgubbe" som vi kan bolla våra tankar med. Finns det ngn annan "kärring" som rider fjordhäst liksom jag?
 
Sv: Kärringen är galen

Rider och rider, det kan man ju ocksa kalla det.. haha, mer aka pulka upp for backen EFTER tant fjordis (just fyllt 28ar). Hon tyckte det var jattekul.. Skall nog forsoka klattra upp pa henne har snart, innan alla muskler pa bade henne och mig forsvinner...
 
Sv: Kärringen är galen

Rider och rider, det kan man ju ocksa kalla det.. haha, mer aka pulka upp for backen EFTER tant fjordis (just fyllt 28ar). Hon tyckte det var jattekul.. Skall nog forsoka klattra upp pa henne har snart, innan alla muskler pa bade henne och mig forsvinner...

Då får ni ta det försiktigt.....tänk på träningsvärken!!!!!
 
Sv: Kärringen är galen

Härlig tråd..
La av i nedre tonåren men tog upp det i tjugo-årsåldern.
Är nu 37 och intresset bara eskalerar men jag är ingen tävlingsryttare fast har väl tänkt på nå´n liten start..
Däremot, våra TANTLÄGER:love:.
Finns inge´roligare...Kul träning och härlig samvaro på kvällen med blandade ekipage och nivå..
 
Sv: Kärringen är galen

KL

Jag leker med tanken att hitta nån liten dressyrtävling för mig och fullblodet (nånstans där igen känner igen oss:devil:) Lite trist bara när man förmodligen är gammal nog att var morsa åt resten av startfältet... Fast om pållen är snyggast får jag väl stå ut med att vara äldst;)
 
Sv: Kärringen är galen

Härlig tråd..
La av i nedre tonåren men tog upp det i tjugo-årsåldern.
Är nu 37 och intresset bara eskalerar men jag är ingen tävlingsryttare fast har väl tänkt på nå´n liten start..
Däremot, våra TANTLÄGER:love:.
Finns inge´roligare...Kul träning och härlig samvaro på kvällen med blandade ekipage och nivå..

Snälla!!!!Berätta om era TANTLÄGER!! Det finns tydligen några sådana i vårt avlånga land. Skulle så gärna vilja vara med!
 
Sv: Kärringen är galen

Det later ju jatteskoj med tantlager.. Kanske far ha en i varje del av landet lol.. lite langt att aka for vissa....

Ridskolan/privatstallet har i narheten stanger pa sommaren, och jag kunde ju fraga om vi kunde anvanda den for en vecka.. oh sa roligt det kunde vara... kanske aven sova over i stallet, eller camp out.. alternativen finns.. onskar jag hade tankt pa det innan jag salde mitt stora (250kvadrat) hus som hade 5 sovrum uppe och nagra nede, dock bara en dusch.. lol..
Ngn intresserad i tantlager i varmland lat mig veta...
 
Sv: Kärringen är galen

Det later ju jatteskoj med tantlager.. Kanske far ha en i varje del av landet lol.. lite langt att aka for vissa....

Ridskolan/privatstallet har i narheten stanger pa sommaren, och jag kunde ju fraga om vi kunde anvanda den for en vecka.. oh sa roligt det kunde vara... kanske aven sova over i stallet, eller camp out.. alternativen finns.. onskar jag hade tankt pa det innan jag salde mitt stora (250kvadrat) hus som hade 5 sovrum uppe och nagra nede, dock bara en dusch.. lol..
Ngn intresserad i tantlager i varmland lat mig veta...

Inte i Värmland men i Östergötland.....
 
Sv: Kärringen är galen

Detta är verkligen en underbar tråd! TACK ALLA SOM SKRIVIT OCH BERÄTTAT!

Det ger även mig (som snart är 45) hopp om att en dag kunna förverkliga min dröm om häst igen. Förhoppningsvis kan jag snart få sälla mig till er härliga skara! Och förhoppningsvis kommer min son att fortsätta vilja rida. :bow: Det skulle vara så härligt att kunna dela på detta intresse! Dessutom; finns det något som är mer välgörande för själen än att hålla på med hästar? Bara att borsta på en häst fyller mig med sånt glädjerus!

Ridutrustning har jag redan både till mig och min son. Och jag har redan börjat införskaffa den första hästutrustningen, så snart är det bara hästen (eller 2 hästar....) som fattas. :-)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kärringen är galen

Är 35, haft uppehåll i femton år. Nu står jag helt plötsligt med en kallblodstravare och är helt såld. Var livrädd att jag skulle ledsna på att åka till stallet varje dag, men nu har det snart gått två år. Jag tycker till och med att det är jobbigt när min medryttare har honom och det är bara en till två gånger i veckan :)

/Katja
 
Sv: Kärringen är galen

Hej alla kärringar! Här är kärringen som startade tråden. Ville bara berätta att nu ska tanten rida div 3 i dressyr, härligt roligt och helt utan prestige. Go för it, kärringar och gubbar!!!!
 
Sv: Kärringen är galen

krossar tummar och fotter och ogon och ben och det kommer att ga jattebra..
den har tanten kampar med "den forbannade tummen" idag, dock har smartan spridit sig till hela handen. dags att ringa till doctor som sa att det skulle ga over i 6 manader haha. tack och lov har jag snalla hastar, bara i bland ar de busiga...

och till alla tanter, det ar ok om pallen inte blir borstad varje dag, om man inte kan sa kan man inte, och manfar bara forklara sig for palle ochde forstar... ge dubble tid dagen efter.. lol..

tant kat som skall nu dra runt med slangar.. vatten dags.
 
Sv: Kärringen är galen

Nu har Tant Fanta gatt till Himlen, Ja grashimlen menar jag.... Vi har fatt i ordning en hectare av bjorkdunge med staket och el och i dag fick hon med sallskap av lilla Madeira och "den nye" Treo (ocksa kallad husses huvudvark), promenera 400 meter och ga rakt in i ett hav av grass!!. Kan vi saga forlat stor mig inte jag ater??? LOL Hon gick los nerfor backen, kom till den oppna grinden och det var ingen tvekan om vad hon var dar att gora.. kunde nastan inte fa in henne hela vagen, hon bara stannade och at.. Och nar man vager 700 kg (eller sa) behover man mkt mat.. Madeira a andra sidan blev hysterisk nar vi stangde och talade om for henne att hon var tvungen att vara dar HELA dagen... LLilleman och Zibbers ar hemma har i hagen och de star och skriker at varandra.. Jag skulle ta zibbers pa promenad men han ville inte ga alls.. Nej, han kan ju forlora ALLA sina kamrater lol..
Lustigt hur de formar sa starka band med varandra.. Hur skall detta ga nar det blir tavlings dags? Nagon annan som har problem med flocktillhorighet??
 
Sv: Kärringen är galen

...jag har aldrig riktigt haft ett uppehåll :o ... Tant som fortfarande är lika knasig som hon var i tonåren och formligen bor med hästarna ;) . Har 2 hästar och håller mig till western med inslag av dressyr. Jag är alltså en kärring som alltid varit galen :p
 
Sv: Kärringen är galen

"härligt roligt och helt utan prestige" - just så ska det vara!
Vad roligt att se dig här! Minns att det hände ngt tråkigt med hästen och jag har faktiskt undrat lite då och då när jag sett tråden aktiveras.
 
Sv: Kärringen är galen

Hej alla kärringar! Här är kärringen som startade tråden. Ville bara berätta att nu ska tanten rida div 3 i dressyr, härligt roligt och helt utan prestige. Go för it, kärringar och gubbar!!!!

Va´härligt!!!! Har du startat och hur gick det? Det måste bytyda att det finns "hopp" för oss andra också. Tänkte på det här med TANTLÄGER, man skulle kanske kunna få till en TANTTRÄFF för oss kärringar, är det ngn som hänger på?!
 
Sv: Kärringen är galen

forsoker fortfarande pa att fa alla tanter att komma till varmland, men ingen lycka annu.. med eller utan hast.. har rum for besokare, och faktiskt rum for talt/husvagn eller golvet i stora rummet..sa kom en kom alla, sunne ar underbart pa sommaren..
och det finns 15 pizza restauranger i stan....
 

Liknande trådar

Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: Ramona
·
Western I höstas började jag rida efter femton års (!!! vart tog tiden vägen?) uppehåll. Valet blev då att börja på en ridskola med...
Svar
4
· Visningar
2 513
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan När ska/kan man skaffa egen häst som vuxen? Jag höll på jättemycket med hästar till ungefär 23-års ålder, har även jobbat med hästar en...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 579
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp