Kalas hos dagiskompisar

Sv: Kalas hos dagiskompisar

Ta med ångesten och din son till kalaset, acceptera att du mår skit och gör ngt åt det när du e mogen för det. Du vill ju ditt barns bästa och då får man ibland strunta i ångest odyl, lida och se till sitt barns bästa! Det bästa vore om du hade med dej ngn som stöd, lycka till!
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

Nej, nu har jag nog skrivit något galet för så är det inte. Vet inte hur jag ska kunna förklara men som sagt har jag inga problem när jag väl är där, men det är just att komma dit som är jobbigt. Anledningen till att det är rörigt att läsa är för att jag knappt kan förklara hur jag menar.

Sonen har kompisar fast han inte varit på kalas innan, så jag tror inte på att ett barn måste gå på kalas för att få vänner även om det givetvis ger en grund till vänskap.

Jag trodde inte att det fanns någon som kunde gå med sonen men testade att fråga sonens pappa ifall han kan gå dit med sonen, vilket han gör. Allt jag ska göra är att ringa föräldrarna och köpa present.


*KL*

Jag slutar iaf skriva i tråden för jag la ut tråden för att få en annan syn på problemet, och inte känna att jag är en kass mamma som förstör sonens liv. Jag orkar inte att gråta mer för att sonen har fått en så kass mamma som inte ens klarar av att gå på kalas hos dagisbarn :cry: :cry:
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

Det är ingen som har sagt att du är en kass mamma.

Däremot måste du ta tag i problemet innan du överför din ångest på sonen. Som jag sa är barn otroligt receptiva för sina föräldrars sinnesstämning, och känner han din ångest inför kalas och så vidare finns risken att han får problem med sociala situationer i framtiden..
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

Men du har ju fått en syn på problemet, ingen har väl påstått att du är en dålig mamma?

Det råd du har fått är ju att söka hjälp, vad annat kan du göra ?

Nu blir jag liksom lite vilsen i vad du vill ha ut av tråden, för det är ju ingen alls som skällt/gnällt på dig ?


Han är 4 , så jag vet att jag inte behöver vara med men samtidigt vill jag se hur glad han faktiskt blir med sina kompisar

Det var dethär jag syftade till när jag skrev som jag skrev sist, om nu sonen kan gå själv så är det väl superbra.
Då kan han få gå på kalas och du tar tag i problemet med din ångest och försöker lösa det så att du i framtiden kanske kan följa med och se din son leka :)
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

Thera , Calazirya ; nej ingen har skrivit något negativt överhuvudtaget men det är hur jag själv mår av denna situation. Jag har inga problem med att gå på barnaktivter utanför dagis men just kalas-biten är hög ångestdrabbad.

Ska snart ringa föräldrarna till kalaset i helgen, inte heller det är något problem.Knäppt och knasigt vet jag redan, att det är dålig stil att inte dyka på upp kalaset i somras vet jag redan. Jag är själv medveten om mitt problem, och vill inte överföra min ångest till min son.

Jag vet knappt själv vad jag ville ha fram, allt jag vet är att jag inte vill känna mig som en kass mamma som hämmar min sons utveckling för något som är extremt jobbigt för mig. Det är inte bara att bita ihop och gå dit, men nu ska sonen gå dit med sin pappa och det känns oerhört skönt för mig.
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

Jag vet hur det är att ha ångest, så jag vet hur det känns när någon säger

-Bit ihop, gör det ändå för det känns bättre efteråt när du klarat det.

Det är ju super att pappan kan ta sonen på kalas denna gång, men för din egen skull så rådar jag dig ändå att söka hjälp och få bukt med ångesten :)
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

Det jag inte riktigt förstår är vad du förväntade dig för råd/respons på din trådstart, om inte pepp för att ta er iväg ändå? Råd att ta itu med ångesten? Vill du inte kunna ta itu med ångesten och kunna gå med sonen på kalas?

Min dotter är under dagisåldern ännu, så jag vet egentligen inte, men jag kan tänka mig att ju äldre barnet blir, desto fler kalas blir aktuella, ju underligare kommer det se ut om din son uteblir, ju ledsnare kommer han bli när han inser att de andra går på kalas och inte han (det pratas ju mycket om barnens tillvaro på dagis, helgens kalas osv), och han kanske, som flera skriver, blir "smittad" av din rädsla, det kan ju på sikt bli socialt hämmande.

Vill du inte söka hjälp för det här? När du får rådet verkar du stöta från dig det. Det verkar ha blivit en rejält ond cirkel som du inte verkar kunna(vilja?) ta dig ur?

Jag förstår heller inte ditt resonemang om att du dels inte vill gå, dock kan är sonen gammal nog att "bara" bli hämtad och lämnad, men det vill du inte, för du vill se honom glad... vilket medför att ni inte går alls, och du således inte får se honom glad ändå... Får det inte att gå ihop, du får gärna förklara?

Jag har full förståelse för att man kan ha problem i olika situationer, men det jag inte förstår är varför du inte verkar vilja ta tag i problemen för att få bukt med dom, om inte för din skull så för din sons skull. Jag tycker inte du är en dålig mamma, men jag förstår inte varför du inte vill bli en bättre mamma? (utan ångest)
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

Jag är nog likadan.... inga kalas än men jag är nervös inför tanken och för mig är det samma sak, att väl komma sig dit som är det mest ångestladdade, väl där tror jag inte det är några större problem.... men det är ju så viss ångest funkar, den är helt ologiskt. Mitt tips är också att söka hjälp, kanske få prata med en kbt-terapeut som kan få dig att hitta en metod att tackla ångesten på, att utmana din ångest och sparka den i arslet :idea: Första steget mot ett "tillfrisknande" måste ju vara att erkänna att man har ett problem, och du är ju öppen för förändring så jag tror du kommer kirra detta med lite hjälp!
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

HUU.. jag får ångest brara av tanken på att gå på kalas med min son...Det lär nog hans pappa få göra;)
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

*uppd*

Tack vare sonens pappa så var sonen på kalas idag, så just nu sitter han framför tvn och mumsar på sitt godis ifrån kalaset :bump:
 
Sv: Kalas hos dagiskompisar

Det känns jätteskönt :D:D

Är mycket tacksam för att hans pappa körde dit honom fast han fick åka ifrån en annan stad.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 843
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 521
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 038
Senast: Sasse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 817
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp