Bukefalos 28 år!

Kallblodsfolkets snacktråd :D

Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Kika in under Datorer forumet, där står det hur man lägger ut bilder :idea:

TILL ALLA ANDRA

Ni får gärna bidra med era kallblodstravare HIT

är nämligen mitt stora intresse att sitta och knåpa med kallblodstravarna här :D
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

KL

btw nu när jag har er på tråden.. (höhö)
jag behöver hjälp att fundera på namn till min blivande.. jag vill ha ett som gör att man kan ana vilken pappa det är.. Vilket är väldigt svårt med skaffer brunen.. men eftersom jag ska sälja skulle jag gärna vilja ha med att järvsöfaks är morfar.. så fire away!

e. Skaffer Brunen
u. Lillcaksa
ue. Järvsöfaks

Skaffen Faks
Skaffe En Faks .. :D
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

och en mycket vacker och rejäl märr efter honom! Jag blev helt kär!
Bodbacksturi.JPG

Turi står i mitt stall :bump: En uuuurläcker häst ! Och första gången jag såg henne ... vart helt paff :eek: då Monika sa att hon var 2 år .... :eek: Väldigt stor och fin :d
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Turi står i mitt stall :bump: En uuuurläcker häst ! Och första gången jag såg henne ... vart helt paff :eek: då Monika sa att hon var 2 år .... :eek: Väldigt stor och fin :d

Jag var ganska säker på att hon var hingst när hon kom dansandes, så stor och rejäl och med en härlig stämma :o Nog den mest välutvecklade och färdiga 2-åring jag sett! :love:
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Jag var ganska säker på att hon var hingst när hon kom dansandes, så stor och rejäl och med en härlig stämma :o Nog den mest välutvecklade och färdiga 2-åring jag sett! :love:

Ja .. hon tar en med storm "lilla" Turi ;):D Ska se om jag kan få ett kort på henne någon dag, så kan jag visa .. :bump:
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Hörde att Lykke Gutten ska stå i Piteå nästa år. Kul att även vi norrut får en del fina hingstar.
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Ja det var kul.. Men nu får ni hjälpa mig.. jag vet inte hur jag ska göra om jag ska betäcka Caksa nästa år.. känner att det blir så mkt pengar och så mkt hästar.. men samtidigt så vill jag liksom få så mkt föl som möjligt innan det blir vanligt med järvsöfaks märrar..
Vad tror ni om att låta någon annan betäcka?
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Du får väl sälja den du har. Jag tror inte man får mer pengar för ett sto när den är ett år, än vad du skulle få om du sålde den nu. Dom flesta vill helst ha hingstar (även jag) och betalar mer för dom.
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

jag säljer ALDRIG gnista..
men jag ska sälja nästa.. men man oroar ju sig för att man inte ska få den såld och så kommer det en till.. men men.. får fundera.. känns onödigt att ha caksa gående bara ett år och äta massa mat
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Jag hade fått för mig att du skulle sälja men väntar tills hon var äldre...:o
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

aha :) nej så är det inte
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

KL

nyss fått höra en tråkig sak.. mitt stos första avkomma ska säljas :( tråkigt för att hon just nu bara bor ett par mil ifrån mig så jag har sett framemot att följa hennes karriär.. Blev tre år iår.. Hoppas att hon hamnar hos något inte allt för långt bort :(
Ska tjata på alla jag känner som har travhästar :D hon är ju rätt hyfsat stam iaf.. e. Aldermarin ue. Järvsöfaks..
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Jag är helt novis inom travet, har liksom halkat in lite smått pga karln jag flyttat ihop med. ;)

Vi har iaf en 10årig kallblodshingst efter Thuli Elden, Toddy som morfar. Han är HELA 1,40 över marken men kämpar på ändå.

Ett 8årigt kallblodssto e.Marine Svarten och även hon med Toddy som morfar. Är nu dräktig med Järvsöfaks och ska ha i april.

Sen har vi stoets avkomma, en 2årig hingst efter Moe Odin som förhoppningsvis ska gå premielopp i år.
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

TILL ALLA ANDRA

Ni får gärna bidra med era kallblodstravare HIT

är nämligen mitt stora intresse att sitta och knåpa med kallblodstravarna här :D

Oj, våran var ju med med bild och allt! :o När tar du bilderna? Har du fler? :D
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Och varmblodet också, från en tidigare ägare. JESUS, hon ser ut som en julgran med alla grejer på sig! :o

Hoho, jag har inte sett den där sidan tidigare som ni märker... ;)
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

K.A.Non? :D Jag brukar stå på Dannero och fota i stort sätt varenda gång vi har travdagar bara jag inte är upptagen med annat. Har nog någon till bild på Kanonen men de är inte bättre än den jag har på sidan.

Vad heter varmblodet?
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

ja det såg jag inte.. då måste jag kika igen :D
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Hoho, du har koll du. :-D

Men precis, K.A.Non är våran lilla ponny. ;) Sambon var lite missnöjd med att du hade tagit en bild när han värmer istället för en loppbild. ;) Skulle man kunna få kika om du har nån mer bild? Är skoj å se andras bilder.

Indus Isa heter varmblodet.
 

Liknande trådar

D
Trav Som kallblodsavelsfantast så har jag sök över hela internet för en samlad sida med info om aktuell hingsthållare om kallblodshingstar...
2
Svar
20
· Visningar
4 045
Senast: dolphinsmile
·
Avel Vad tycker ni om dom? Voje Faks är 3år e. Järvsöfaks u.Voje Lykka ue Lykke Bron 242.310:- rek 28,0 Eldfaksen 3år e. Järvsöfaks...
2
Svar
27
· Visningar
2 232
Senast: Rikkan
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 387
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp