Kallblodsfolkets snacktråd :D

D

dolphinsmile

Tycker vi ska få en egen också :bump:!

Fått nya kallblodstravartidningen? mkt intressant tycker jag.. Kul att läsa om de nya avelshingstarna som blivit godkända! (Järvsöviking, Klack Jo, Lomar och Stjerne Faks)

och sen alla fina hästar på landets alla utställningar då :love:

Ibland tycker man nästa att det är lite tråkigt att ha en märr efter järvsöfaks.. tre av fyra nya hingstar går bort.. Lomar är skitfin.. men jag har lite problem med ägarna tyvärr.. men om dom skickar iväg honom kanske :)
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Ha ha, vilken respons du fick;)

Jag har blivit ofrivillig kallblods"fantast" då mer än hälften av passhästarna tillhör "fel" ras...:smirk: Dock inte sån fantast att jag får hem tidningen...:D

Var du på V75 igår? Måste säga att jag tyckte Frisli To Jo gjorde det himla bra!
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Nej tyvärr så var jag inte där :(
tyvärr så såg jag inte så mkt av loppet.. eller jag såg loppet men var mest upptagen av att Glöding (far till min häst) var så jävla kass :mad: det är verkligen en häst som kan pendla i sina prestationer..

men det var kajsa som körde frisli va? kom till ledningen det är allt jag kommer ihåg, sen hittade jag glöding längst bak.. :cool:

Men annars.. Mörtvedt Jerkeld! :love: Han var grym som vanligt..

Nya järvsöfaks! Han ska jag lätt betäcka med sen när jag kan hosta upp så mkt pengar.. kostar ju en del att skicka.. (ja jag inser att jag klagar över kostnader som man inom varmblodsbranchen knappt får en godkänd hingst för.. men ändå!)

men ska kolla på atgs lopparkiv (ja jag har atg live :banana:) så återkommer jag om frisli to jo..
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

oj! hur kunde jag missa det där.. först tredje spår och lyckas ta sig runt till ledningen sen dra hela fältet i det tempot och sen ändå lyckas vara pigg till slutet.. det va inte dåligt.. vet inte om kajsa kunnat göra det något annorlunda heller.. nästan så mörvedt hamnar i skuggan där.. så snygg också :) jag skulle vilja ha en sån färg på en häst någongång.. vi har alltid haft bruna hästar.. på sin höjd har någon haft stjärn och en vit kota.. men inget mer..
+ att det blir lättare att känna igenom dom när det är lopp också :)
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Å vad trevligt med en sådan tråd, jag har också ett kallblod, Trollfot heter han, är från början norrman!vad har ni för stam på era heppor?
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Livsgnista är 5 månader och är e. Glöding ue. Järvsöfaks

din då?
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Det var tråkig att våran Sleipner avdelning inte har skickat in resultatet från årets premiering.:mad:
Men det var två helsyskon som vann resp. årgång.
Bästa 1-åring: Eivas Elvis (Slogum Björn - Eiva E.). Han var väldigt stor 160+
Bästa 2-åring: Eivas Elektra (Slogum Björn - Eiva E.), som blev Best in Show i år och även ifjol.
Dom har f.ö samma mamma som Fakse!
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

jag har bytt bort min del i 2 åringen för ett körkort. så nu är jag inte med kallblod länge..
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Dock inte sån fantast att jag får hem tidningen...:D

Det är bara att gå med i sleipner för nån hundring så får du hem den :) jätte kul att läsa.. kommer 4-5 gånger om året och är en sammanfattning på allt som hänt i kallblodsvärlden och mkt roliga repotage..
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Örängs Juvel
Vallack, f.97
Gullsvarten - Greivin - Steggbest

Petroneldi
Sto, f.97
Elding - Braute - Sylfide Rapp

Lex Robric
Vallack, f.04
Lex Jon - Toddy - Greivin
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Trollfot är efter Trons trollmin och strand Jensi
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

oj! hur kunde jag missa det där.. först tredje spår och lyckas ta sig runt till ledningen sen dra hela fältet i det tempot och sen ändå lyckas vara pigg till slutet.. det va inte dåligt.. vet inte om kajsa kunnat göra det något annorlunda heller.. nästan så mörvedt hamnar i skuggan där.. så snygg också :) jag skulle vilja ha en sån färg på en häst någongång.. vi har alltid haft bruna hästar.. på sin höjd har någon haft stjärn och en vit kota.. men inget mer..
+ att det blir lättare att känna igenom dom när det är lopp också :)


+ att du får 10 000 extra när du har gett upp och ska sälja som ridhäst. 5000 :- extra till om den har bläs, dessutom...:D
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Inte heller så lätt när man har en Eldingmärr, finns inte så himla många bra hingstar kvar.
Men jag har ju mitt val klart, Järvsöfaks. Hoppas bara jag får plats nästa år, var långt upp på reservlistan så det kan ju falla bort något sto om man har tur. Annars får man hitta en reserv hingst, då har jag funderat lite på Åsajerven.:love:
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Frisli To Jo
13276996.jpg
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

+ att du får 10 000 extra när du har gett upp och ska sälja som ridhäst. 5000 :- extra till om den har bläs, dessutom...:D

HAHAH precis! Hoppas på en snygg hingst efter skaffer brunen nästa år..

Skaffer Brunen

Skafferbrunen-hu.jpg


älskar hans teckning
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

KL

btw nu när jag har er på tråden.. (höhö)
jag behöver hjälp att fundera på namn till min blivande.. jag vill ha ett som gör att man kan ana vilken pappa det är.. Vilket är väldigt svårt med skaffer brunen.. men eftersom jag ska sälja skulle jag gärna vilja ha med att järvsöfaks är morfar.. så fire away!

e. Skaffer Brunen
u. Lillcaksa
ue. Järvsöfaks
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

ja jag funderade på nått sånt också.. men kom på att det låter för vanligt.. alla hästar heter nått sånt där tycker jag.. så jag ska försöka hitta något som påminner om båda med samtidigt har en betydelse.. heh det är därför jag börjar så tidigt :P
 

Liknande trådar

D
Trav Som kallblodsavelsfantast så har jag sök över hela internet för en samlad sida med info om aktuell hingsthållare om kallblodshingstar...
2
Svar
20
· Visningar
4 037
Senast: dolphinsmile
·
Avel Vad tycker ni om dom? Voje Faks är 3år e. Järvsöfaks u.Voje Lykka ue Lykke Bron 242.310:- rek 28,0 Eldfaksen 3år e. Järvsöfaks...
2
Svar
27
· Visningar
2 227
Senast: Rikkan
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp