Bukefalos 28 år!

Kallblodsfolkets snacktråd :D

Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Jag tänkte höra vad ni har för erfarenhet av Brännapåls avkommor. Vet att det finns några här som har avkommor efter honom. Har hört att dom kan vara lite skarpa, så jag undrar om ni också har de erfarenheterna?

Vi har då 2 st efter han o kan inte påstå att dom har någe mer humör än något annat blod vi har haft.
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Min är en supersnäll, superintelligent, klok, lättlärd, nyfiken och bestämd dam. Med en ruskig talang. :)
Finns ingenting dumt eller skarpt med henne. Klart hon har humör, men hon är absolut inte dum. Barnen på 6 år kan handskas med henne utan problem.
Hon tillhör första kullen, är 4 år nu.. :)

Låter bra det. För min del gör det inget om dom har lite humör så länge de inte är rent elaka och dumma. Lagom humör som de använder på rätt sätt på banan. Har du någon bild på din? Har nästan bara sett bilder på 1 och 2 åringar, så det skulla vara kul att se en lite äldre.
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Vi har då 2 st efter han o kan inte påstå att dom har någe mer humör än något annat blod vi har haft.[/QUOTE

Låter positivt. Har du ston eller hingst/valack? Tänkte om det är någon skillnad så?
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Har inte haft med någon att göra bara hört om två märrar som var annat än trevliga, den ena slaktades pga sitt mindre trevliga humör, hon slog vilt omkring sig
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Har inte haft med någon att göra bara hört om två märrar som var annat än trevliga, den ena slaktades pga sitt mindre trevliga humör, hon slog vilt omkring sig

Aj då, det låter ju mindre trevligt...
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

ja tycker sånt där är svårt..
har svårt att tro att en häst blir elak bara för att den har ett viss blod.. är så många faktorer som spelar in..
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

ja tycker sånt där är svårt..
har svårt att tro att en häst blir elak bara för att den har ett viss blod.. är så många faktorer som spelar in..

Det håller jag med dig om, tror dock att vissa är känsligare och har lättare att bli dum och elak, blod kan spela in till en viss del, men självklart är det en hel del annat med i bilden
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Låter bra det. För min del gör det inget om dom har lite humör så länge de inte är rent elaka och dumma. Lagom humör som de använder på rätt sätt på banan. Har du någon bild på din? Har nästan bara sett bilder på 1 och 2 åringar, så det skulla vara kul att se en lite äldre.


Jag ska försöka komma ihåg att fixa en eller två bilder till helgen när man har hela långa ljusa dagen å sig... :)
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

KL

jag hoppas att inte de här räknas som reklam..

Men jag har äntligen fått tag på rätt personer så nu ska jag beställa Sleipner kläder! :banana::banana:

De finns T – shirt, Dam T – shirt, T – shirt m. Järvsöfaks, Polojumper, Jeans skjorta, Sweet-shirt, Sweet-shirt m. Dragkedja, Sommarjacka, Vinterjacka, Sommarkeps, Badlakan, Väst m. fickor,
Arbetsoverall

Helst vill jag ha ALLT! men ni måste hjälpa mig att begränsa mig lite :angel:

Jag tror jag ska köpa Dam t-shirt, en sweet-shirt (med eller utan dragkedja.. har inte bestämt mig), Sommarjacka eller vinterjacka (har redan en vinteroverall, men behöver till vår och sommar och vid tillfället då overall inte är tillräckligt "fint".. vet ju inte hur tunn sommarjacka är.. och vinterjackan ska tydligen gå att ta i sär.. en sån där tre dels grejj..), Keps är ju ett måste och så vill jag ha en arbetsoverall också för sen jag köpte vinteroverallen är jag helt såld på sånna.. snacka om rörelse frihet :)

Hjälp mig!
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

hehe men de lär du väl ha fått i lopp? om inte säg inget för då kommer jag vilja ha ett sånt också :D
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Vi vann Sleipner Norrbottens Serietävling 2005.

18637585.jpg

Var bara tvungen att retas lite :angel:
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Vi vann Sleipner Norrbottens Serietävling 2005.

18637585.jpg

Var bara tvungen att retas lite :angel:

Vet att detta inte är en Grattis tråd så jag säger vara oj, vad roligt för er! Ha den äran :banana: :bump:
Fin fint täcke!
Nu har jag väl inte "grattat" er/dig ;)
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Vi vann Sleipner Norrbottens Serietävling 2005.

18637585.jpg

Var bara tvungen att retas lite :angel:

MÄH!

fast det är tur att de inte går att köpa :) Får väl sikta på att vinna ett istället.. ett av månadstäckena från sleipner dalarna vore inte fel..
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Ja, Vimseld vann idag!!!!F-n vad kul! Revanch från torsdagens antiklimax. Han är duktig Vimsen! Var bara tvungen att få skriva av mig lite...
 

Liknande trådar

D
Trav Som kallblodsavelsfantast så har jag sök över hela internet för en samlad sida med info om aktuell hingsthållare om kallblodshingstar...
2
Svar
20
· Visningar
4 040
Senast: dolphinsmile
·
Avel Vad tycker ni om dom? Voje Faks är 3år e. Järvsöfaks u.Voje Lykka ue Lykke Bron 242.310:- rek 28,0 Eldfaksen 3år e. Järvsöfaks...
2
Svar
27
· Visningar
2 229
Senast: Rikkan
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 384
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp