Kallblodsfolkets snacktråd :D

Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

GAAAHHHH! VILL HAAAA!!! :love: :love: :love:
Vilket charmtroll, söt som en sockerstrut!!!

Om du blir less på henne så vet du vem du ska kontakta!!!!
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Är det någon som har förslag på hingst att betäcka sto med stam: e. Kile Pjolter u. Gärde Maja ????
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

*kl*


vad sägs om järvsöfax som pappa å verner som morfar?? den kombinationen funderar vi på men sen gäller de att få tag i sperma.. vilket verkar omöjligt... *suck* de får väl fortsätta vara en dröm...
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Finns väl platser kvar för 2009? Det gäller att boka i tid, vi bokade Maj i fjol och fick inte plats i år.
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

GAAAHHHH! VILL HAAAA!!! :love: :love: :love:
Vilket charmtroll, söt som en sockerstrut!!!

Om du blir less på henne så vet du vem du ska kontakta!!!!

Haha tackar tackar .. synd att jag aldrig lessnar då :d
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

tanen det är tänkt till börjar bli till åren. har iofs haft 2 föl redaan så hon är juh ingen första gågnare... ska tjata lite mera på ägarna... de är bara de där sista tjatet som behövs... ägaren har jobbat hos janne synd att hon inte gör de nu.. nämen oj kom dom lösa... ojoj...:devil::o
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Annars finns det fina Faksen söner tillgängliga. Väntar en efter Voje Faks i Maj.
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Ah .. jag såg att tidigare i tråden fanns de lite Slogum Björn avkommor .. och även lilla Turi fanns med där på bilde .. :D

Men, iom att min russa delar hage med "Ruti" så har jag lite bilder på henne, dom här bilderna är inte ens en månad gamla, hm .. undra om hon är 3 nu ? Eller äre 4 .. ne jag minns inte :angel:

17feb122.jpg

PolleTuri0541.jpg
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Någon här som har erfarenheter av Qvadrigo avkommor?
Vi har ett 4 årigt sto efter honom. Hon gick godkänt premielopp som 2 åring, sen har vi haft lite svårt att få tempo i henne. Vi har tagit det lugnt med henne, om hon nu inte är riktigt mogen. Är de sena, avkommorna? Hon har är vass i humöret, men är snäll och glad när hon körs.
berätta gärna det ni vet.
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Åh .. ja måste bara få dela med mig av dom här grymt härliga hästarna .. 2004 blev jag medryttare på ett kallblodssto vars namn var Ella Marine .. jag red henne, ah jag minns inte riktigt .. men till ca slutet början på 2007 .. iom att hon var dräktig kunde jag inte rida så mkt mer .. i april 2007 fick hon sitt första föl, en grymt söt liten hingstunge e. Järvsöfaks ! Och ja, sen hon fick sitt föl .. så typ, det vart inte att jag åkte dit nå mer, jag hade fullt upp med att pendla mellan skola och hem varje helg, och jag fick mig en egen ponny (russ) att ta hand om.

Iofs så har vi nu vårat russ alldeles i närheten där Ella står, brukar köra förbi henne .. oh hon är så rund och go ..

Bild0271030.jpg

Ella och jag sommaren 2006

RagnarElla065.jpg

Ella dräktig

Lillen053_edited.jpg

Ella och Maksen busar

070513057_edited.jpg

Cali Maks

LundsEmelie3.jpg

Och moster Lundås Emelie i värmning.

Sedan har Ella och Maksens ägare Cathrine ytterligare ett kallblod, Järvsö Emma e. Elding ..

Ah .. jag tänkte ni skulle få se lite söta paltar bara .. jag saknar Ella grymt mycket .. ! :love::(
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Bra modersstam har han ju, samma som nordgubben. Tyvärr kan man ju inte betäcka med nån av dom eftersom min har Braute som morfar.

Får man fråga vad den heter?
 
Senast ändrad:
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

KL

Såg ni Vingbo Stjärn idag? Vann dubbelcupens final på solvalla :banana: :banana:

Han har samma mormor som mitt avelssto :)

Så vad tror ni om avkomman som kommer i juni då?

e. skaffer brunen (hans mamma är helsyster med elding)
ue. Järvsöfaks
och så har den ju Vingbo Stjärn i släkten som bara blir bättre och bättre :) Är 6 år och har tjänat 579 tusen varav 165 tusen i år.

Säljbar? :bump:
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Den kan du säkert få pengar för! ;) :D
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Jag har oxå funderat på Järvsöfax, men det käns lite taskigt att "roffa åt sig" honom, eftersom fölet inte är tilltänkt som travare i första hand...

Har glömt att säga att jag önskar att avkomman skall bli stor, mitt sto är ca 163 cm, om jag väljer en stor hingst så är väl chansen större att fölet blir stort?

Finns det någon hingst som brukar ge stora avkommor tro?
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

En Rigel Jo hingst kanske? Klack Jo, Keik Jo, Frisli To Jo m.fl
Rigel Jo brukade lämna lätta, lite större modeller. Ibland med höga knälyft (ridhäst mässigt).

13276983.jpg

Frisli To Jo
 
Sv: Kallblodsfolkets snacktråd :D

Den kan du säkert få pengar för! ;) :D

Hoppas på det :bump:

eller de är väl inte de viktigast.. viktigast är att h*n kommer till någon som är seriös och vill satsa.. tråkigt om det bara blir en gårdshäst..

Vet ni om det finns något intresse för kallblod som andelshästar? Vet att några uppfödare brukar sätta in sina unghästar i träning hos någon proffstränare och sedan låta dem sköta försäljning av andelar.. då vet man iaf att den blir ordentligt tränad..
 

Liknande trådar

D
Trav Som kallblodsavelsfantast så har jag sök över hela internet för en samlad sida med info om aktuell hingsthållare om kallblodshingstar...
2
Svar
20
· Visningar
4 037
Senast: dolphinsmile
·
Avel Vad tycker ni om dom? Voje Faks är 3år e. Järvsöfaks u.Voje Lykka ue Lykke Bron 242.310:- rek 28,0 Eldfaksen 3år e. Järvsöfaks...
2
Svar
27
· Visningar
2 227
Senast: Rikkan
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp