Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä bättre skickade till åtmintonde två onda när jag var brevis! :bump:Var av en var en sia till cirkus tror jag;)

Det är en svår roll. :cool:

Jag läste ju dessutom fel och trodde att jag kunde behålla och använda paketen själv, försökte sia cirkus först. Men det fick jag inte. Så då skickade jag sian till henne istället:banghead:

Skitsvårt ju att veta vem man ska tro på, och ingen info heller....
Vi tyckte iaf du var toppen;)
om det var nån tröst vill säga.....

:p
 
Jag hade aldrig snackat med LL innan jag höll min egen lek... Gissa om jag fick en chock när den vanan visade sig! :meh: :laugh:
Du var lite stressad där ett tag... :laugh:

Inte ens i min först lek, som var @Monstermom s jättelek, skickade jag några frågor till LL. Jag kämpade på i min ensamhet som helt lost bybo :p Tills jag blev uppgraderad till @Mammas tvilling och plötsligt hade både någon att prata med och en massa info från sior :up:
Nej mina första lekar vågade jag nog inte säga ett pip till LL, inte störa heller! :D Sen bara råkade det bli så med MM och sen har det rullat på! :D
 
Jag har fått brev en gång. Förra gången jag var Besserwisser. Var så glad att jag äntligen fick en roll där jag skulle få riktig extrainfo. Första natten valde jag ut @Paddington och var så nöjd över att jag skulle få veta om hon var ond eller inte. Och så fick jag ett bevittnade i paket och tänkte att Jippi! Den här leken blir enkel. :banana:

Och så blir jag käk första natten och får inte veta ett skit! :arghh:
 
Jag har fått brev en gång. Förra gången jag var Besserwisser. Var så glad att jag äntligen fick en roll där jag skulle få riktig extrainfo. Första natten valde jag ut @Paddington och var så nöjd över att jag skulle få veta om hon var ond eller inte. Och så fick jag ett bevittnade i paket och tänkte att Jippi! Den här leken blir enkel. :banana:

Och så blir jag käk första natten och får inte veta ett skit! :arghh:
Den leken var hemsk, alla mina paket gick rätt men alla som fick dem blev käk! :D
 
Bortsett från att allmänt vara lite förvirrad så var det meningen att jag skulle ge nya paket till @Hedinn (hon var brevbärare) när de tog slut, det glömnde jag bort :omen Hedinn bestämnde sig för att sia ändå så det ornade ju upp sig. (Bollen och dentaku stoppade ju in huvudet där och sa till hedinn att sian gick bra). När jag till sist förvirrade mig in i diskussionen behövde jag bara bekräfta att det gick bra. :)

Hela leken såg ut lite så. Min uppgift var typ att hålla koll på regler fatta belut och svara på frågor, bestämma vilken spioninfo som skulle gå till vem på nätterna och ge brevbäraren paket.

Det slutade med att @Dentaku och @bollen__ fick svara på frågor, fixa spioninfon någon natt efter att jag glömt det... De hade koll på allt:bow: Jag behövde mest heja på dem och bekräfta att de skötte sig fint. :up:
Ähum, jag vill minnas att någon även glömde ge mig paket att dela ut från första början... :angel:

Smidigt dock när man får välja helt fritt :D
 
Troligen inte. Jag lyckades ju inte ens godförklara min egen tvilling i förra leken jag var med i. :p

Fast är det inte det som är lite tjusningen med de här lekarna? Försöka lista ut vem som är vad samt att försöka få fram det man själv tror sig veta utan att få smäll på fingrarna för att man hintar... :D

Jag tyckte att den här leken var supersvår, försöka få ut något av den spioninformationen som jag fick och föra det vidare utan att skrika rakt ut vem jag var. En annan svårighet var ju att försöka hålla koll på vem som kunde ha tillgång till samma information, det var därför jag var så osäker på Dentaku. Hon kunde ju vara både Frodo, ängel och ond spion... :banghead:

Sedan tycker jag också att det är så härlig stämning i de här trådarna, det var mycket det som gjorde att jag lockades att läsa dem i början :).
 
Hej på er! Kom hem seeent igårkväll och orkade inte öppna datorn, men nu har jag läst ikapp den spännande upplösningen.

HEJA ONDA!!! :devil: :banana:

Tack alla, jag som tyckte att jag var ganska värdelös spion, ingen info lyckade jag få ut men jag höll mig vid liv i alla fall :p
Vi tyckte du var en jättebra spion! Som följde våra planer och backade upp dom så fint så fint, utan att själv bli särskilt misstänkt. :up:
Bra jobbat! :bow:

Det enda jag var säker på var att @Idahoe var ond.. men lyssnade någon? Näää :arghh:

Haha, alltså jag var lite småtrött på dig ett tag. Tyckte du hängde dig fast väldigt envetet och var såå säker på att jag var ond, på relativt svaga grunder egentligen :meh: Du får ursäkta att jag förklarade bort dig som förvirrad nybörjare, var säkraste sättet att tona ner misstankarna mot mig ;)
Nu hade du ju rätt dock :p Vad var det som fick dig att bli så säker egentligen? "Nyfiken"
 
Fast är det inte det som är lite tjusningen med de här lekarna? Försöka lista ut vem som är vad samt att försöka få fram det man själv tror sig veta utan att få smäll på fingrarna för att man hintar... :D

Jag tyckte att den här leken var supersvår, försöka få ut något av den spioninformationen som jag fick och föra det vidare utan att skrika rakt ut vem jag var. En annan svårighet var ju att försöka hålla koll på vem som kunde ha tillgång till samma information, det var därför jag var så osäker på Dentaku. Hon kunde ju vara både Frodo, ängel och ond spion... :banghead:

Sedan tycker jag också att det är så härlig stämning i de här trådarna, det var mycket det som gjorde att jag lockades att läsa dem i början :).

Jag håller fullkomligt med dig. Jag försökte ju få fram i den här leken att jag visste ju att glömmerallt inte var Frodo. Jag vet inte om någon begrep det. :D

Stämningen är ju fantastisk. Ibland tror man att folk är osams på riktigt och så går slutsignalen och allt släpper. Fantastiskt!
 
Vill passa på att tacka vår eminenta LYA för ett fantastiskt jobb!
Jag hade ju typ inte tid alls den här veckan (Det var ju FÖRRA veckan jag hade tid att spela ju! :rage: ) men när jag kom inrusandes i spelet med andan i halsen varje dag så fanns där fina sammanfattningar och reflektioner av vad som hänt i spelet under dagen, samt förslag på vilka vi borde försöka rösta på :p Framförallt tack vare våra döingar @quarter4ever , @bollen__ och senare även @glömmerallt . Och så @cirkus som kom in och styrde upp det hela ibland :p
Väldigt rolig lya att sitta i!
OCH vi vann ju! :banana::banana::banana:

Tack också till @Lobelia och @Paddington för jättefina uppdateringar! Som Tolkien-nörd ser jag fram emot fortsättningen :love::love::love:

Och så tack alla andra!
En väldigt rolig men väldigt svår lek, som inte blev enklare av att ha ont om tid. Vi kan säga att jag var glad att ha lite facit och en lya som stöttning för att navigera bland alla dolda röster och annat fuffens! :)
 
Jag har fått brev en gång. Förra gången jag var Besserwisser. Var så glad att jag äntligen fick en roll där jag skulle få riktig extrainfo. Första natten valde jag ut @Paddington och var så nöjd över att jag skulle få veta om hon var ond eller inte. Och så fick jag ett bevittnade i paket och tänkte att Jippi! Den här leken blir enkel. :banana:

Och så blir jag käk första natten och får inte veta ett skit! :arghh:

Jag kände lite likadant den här gången. "Åh, en roll jag aldrig haft, det ska bli kul"

Trodde jag skulle lynchas första DL, klarade mig... (tack Gandalf :)) (och tack ängeln för beskyddet :D)
Trodde jag skulle klara mig andra DL, lynchades...
Tänkte att jag skulle kunna räkna ut vad cirkus hade för roll när hon fått sian (trodde ett tag att hon kanske siat glömmerallt...)
 
Jag kände lite likadant den här gången. "Åh, en roll jag aldrig haft, det ska bli kul"

Trodde jag skulle lynchas första DL, klarade mig... (tack Gandalf :)) (och tack ängeln för beskyddet :D)
Trodde jag skulle klara mig andra DL, lynchades...
Tänkte att jag skulle kunna räkna ut vad cirkus hade för roll när hon fått sian (trodde ett tag att hon kanske siat glömmerallt...)

Jag var ganska noggrann med att inte visa alltför tydligt att jag hade siat någon. Jag visste ju att spionen ev kunde veta att häxmästaren siat så jag höll tvärlåg profil och höll bara Habina som lite allmänt god. Hon fick ju inte bli lynchad - vi ville ju käka henne :)
 
Inte ens i min först lek, som var @Monstermom s jättelek, skickade jag några frågor till LL. Jag kämpade på i min ensamhet som helt lost bybo :p Tills jag blev uppgraderad till @Mammas tvilling och plötsligt hade både någon att prata med och en massa info från sior :up:
Du hade inte tid fått några svar på dina frågor ändå @Monstermom var nämligen upptagen med att svara på alla mina frågor :o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp