Kan du "Bucas-familjen"?

Sv: Kan du "Bucas-familjen"?

En kul grej bara, e-postade Bucas och frågade om alla deras täcken med Ballistic Nylon hade fleece-foder och fick svar:

Big neck er ochså tilgjengelig i Rain och Extra, Bicg Neck serien er kuttet lenger ned i manken for å öpne up nakkeområdet mer for hester med större nakke eller tykkere nakke.

Okej.....
 
Sv: Kan du "Bucas-familjen"?

Håller med, för egen del blir det nog ett Rambo Wug Lite, fastän jag avskyr färgen. Jag vill inte heller ha nån fyllning, inte ens 50g.
 
Sv: Kan du "Bucas-familjen"?

Mjae, det är svårt att jämföra, det kanske handlar om nån hundralapp.
Typ Bucas Smartex Rain med hals för 1798:-, att jämföra med HW Supreme Light 2 400:-. Men jag kanske tänker fel, att de inte är likvärdiga.

Vart tusan hittar du det täcket med hals för det priset? Det är ju ordenarie pris utan hals...
 
Sv: Kan du "Bucas-familjen"?

Storlek 130 i Bucas (samma i HW/Amigo)

*kl*

Fast att Bucas ligger snäppet under HW i pris, kan jag hålla med om. Nu köper jag förvisso inte Smartex-varianten, och inte heller täcken (av något slag, utom insektstäcken) med helhals, men ändå. Jag betalade knappt 650:-/st för mina Irish turnout 50g, och det helt ofodrade Amigo Hero 6 Light kostar 610:- ordinarie pris (jag betalade drygt en 500-ing på rea), Amigo 50g kostar runt 670:-. Så på de tunnare täckena kanske skillnaden kan tyckas liten (och jo, det kan jag hålla med om, även om jag i det fallet tycker att jag får mer täcke för pengarna när jag väljer Bucas). Amigo Bravo 100g kostar runt 1089:- vilket är en tia mindre än Bucas Irish Turnout 300g går loss på. Lite beror det väl på hur man räknar och ser på saken, men.
 
Senast ändrad:
Sv: Kan du "Bucas-familjen"?

Ba skoja, fast vid första och även andra anblicken kan man lätt tro att det är täcket på bilden som kostar priset som står bredvid.

http://www.horze.se/Bucas-Smartex-Rain-Big-Neck/24073,sv_SE,pd.html
Stod visst längt ner på beskrivningen. Det där tyckte jag var tämligen missvisande.

Meh! Glädjedödare! Jag som trodde jag kunde få göra ett fynd ju! :meh: :mad: :D

Men jag håller med dig om att det är rejält missvisande i annonsen.
Det borde vara tydligare att halsen inte ingår.
 
Sv: Kan du "Bucas-familjen"?

Där jag köper mina utetäcken kostar Bucas Irish Turnout 50 gr 950 kr och 300 gr kostar 1075 kr, utan halsar!

Amigo Hero 6 kostar 610:- där.

Bucas Smartex Rain 1700:-.
 

Liknande trådar

F
Utrustning Min första tråd här på Buke så jag hoppas den hamnar rätt! :o Har precis fått hem mitt nya täcke (BUCAS IRISH TURNOUT 5o g) satt bra...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Då pålle ska gå på lösdrift i vinter behöver han ett nytt regntäcke. Har tänkt införskaffa ett regntäcke, som han kan ha både under...
2
Svar
23
· Visningar
2 305
Senast: Emor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp