Bucas eller Hw

F

foofighters

Min första tråd här på Buke så jag hoppas den hamnar rätt! :o

Har precis fått hem mitt nya täcke (BUCAS IRISH TURNOUT 5o g) satt bra på min tös, men upplever att de är lite "halkigt" är väll nylon på insidan. Har ett vinter täcke me samma foder & de åker alltid på sne när hon rullar sig, vilket hon gör 5 gånger om dagen. Någon annan som har detta Bucas täcke? vad tycker ni om det? Har ett shires regn täcke som har mer bomulls insida & de tycker jag är bättre fast täcket sitter inte så bra. Funderade lite på ett hw täcke rambo, värka va det ända me 100g fyllning. Någon som har de? hur är insidan på de? tycker dock att de är i dyraste laget.. :confused:
Är det fleec foder i smartex täckena? kanske byter till ett sådant annas. Hoppas någon kan svara på mina 100 frågor :o
 
Sv: Bucas eller Hw

Det är fleecefoder i smartex täckena, tycker de är helt underbara!
Sitter bra och funkar kanon att lägga på svettig häst och släppa ut i hagen :)
Torkar hästen fort och håller vätan på utsidan :)
 
Sv: Bucas eller Hw

jag hhar funderat på bucas smartex. Hurdana är storlekarna i bucas. ?
Har normalt 135 i tex shire, hööks, wheater beta och 140 i HW.
Är 135 en vanlig 135 eller större eller mindre?
 
Sv: Bucas eller Hw

Alla mina Horseware täcken har blank insida (nylon tror jag), ett måste för att min häst inte ska få skavsår :-)

Men jag har aldrig upplevt att täckena åker på sniskan så länge de passar bra, din häst kanske behöver ett täcke med annan passform, eller annan storlek, eller att gjordarna kortas?
 
Sv: Bucas eller Hw

jag hhar funderat på bucas smartex. Hurdana är storlekarna i bucas. ?
Har normalt 135 i tex shire, hööks, wheater beta och 140 i HW.
Är 135 en vanlig 135 eller större eller mindre?

Jag tycker de är normala i storlekarna min lillkille har 125 i sina Shire och Sverige Täcket täcken och även i Bucas.

Vill minnas att mina stora hästar även hade 145 i Bucas och samma storlek i alla andra täcken med :)
 

Liknande trådar

Utrustning Har lite frågor om strl, slitstyrka, horseware eller bucas! Har en häst som drar 135 i vanliga täcken som går på lösdrift med naffsiga...
2
Svar
32
· Visningar
3 459
Senast: Emor
·
Utrustning Jag är Horsware-fantast, men känner att jag skulle behöva ett ombyts-skal till min häst. Då man inte bajsar pengar så tänkte jag att...
2
Svar
26
· Visningar
9 795
Senast: YW1966
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 906
Senast: lomuxx
·
Utrustning Jag har (tydligen) skaffat mig en jäkla fryslort till häst och måste nu kasta mig in i täckesdjungeln :cool: Skulle uppskatta lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 708
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp