Kan jag börja rida skadad häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
om jag uppfattat allt rätt nu så hade jag i ts fall nu lämnat tillbaka hästen efter överenskommet datum, och godtagit ägarens beslut om att inte ta ut vet. fortsatt sköta om den en tid till och sedan sett mig om efter en annan medryttarhäst och då insisterat på kontrakt där.

har du ägarens beslut om att inte ta ut vet, på sms eller mail så gör du bäst i att spara hela den konversationen för att vara på det säkra.
 
Det hade varit en fördel om du läst hela tråden...

Tänka sig att jag faktiskt läst hela tråden! Och oavsett så är det inte så att man måste ha ägaren med sig för att ta ut en veterinär till hästen. Har man ansvar för ett djur under en viss period så gäller det även veterinärvård om inget annat angetts i kontraktet.

Fast som redan konstaterats har TS inte möjlighet att själv ingå avtal med veterinär eftersom hon är omyndig, och varken hennes vårdnadshavare eller hästens ägare vill ta på sig betalningsansvaret. Om en veterinär tar emot en beställning av en omyndig så begår denne ett lagbrott och om denne skulle undersöka hästen kan den inte kräva betalning av någon annan än beställaren. Är beställaren omyndig finns det ingen instans som kan hjälpa veterinären att få sina pengar utan denne får skylla sig själv om denne ingår avtal med omyndig.

TS sitter i en knepig sits och den blir inte lättare av ytterligare ett inlägg som säger att veterinär ska tas ut.

Ja absolut jag håller med. Men TS har ju själv skrivit att de ska stå för veterinär när hästen kommer tillbaka till ägaren om detta då krävs. Mitt uttalande var mer ett konstaterande. Hänvisar till svar på tidigare citatet i mitt inlägg :)
 
Tänka sig att jag faktiskt läst hela tråden! Och oavsett så är det inte så att man måste ha ägaren med sig för att ta ut en veterinär till hästen. Har man ansvar för ett djur under en viss period så gäller det även veterinärvård om inget annat angetts i kontraktet.



Ja absolut jag håller med. Men TS har ju själv skrivit att de ska stå för veterinär när hästen kommer tillbaka till ägaren om detta då krävs. Mitt uttalande var mer ett konstaterande. Hänvisar till svar på tidigare citatet i mitt inlägg :)
Fast det har ju skrivits tretton miljoner gånger redan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 182
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
785
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 733
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp