Kan man ge "konstruktiv kritik" i sexsammanhang?

Grejen är väll att det inte blir så himla tydligt (när man bara ska vara positivt förstärkande). Vanan kan ju vara väldigt svår att bryta och jag vet inte om han är helt medveten om att jag inte trivs med hans teknik. Det funkade ok i början, så jag brydde mig inte om att säga något.

Nej, men då är det som sagt läge att ta det ett steg allvarligare. Alltså ett snack när ni inte har sex, om att han får ta vad du sagt på allvar. Vad han förstått och inte förstått, vad som är lätt att ändra eller lätt att det blir slentrian, det är inte så viktigt. (För själva detaljen du vill ändra på, det kan givetvis vara viktigt helt på egen hand - om han är ego, bara som exempel.) Oavsett har det ju inte gått hem, fast du försökt med positiv förstärkning.
 
Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen." :angel:

Dilemmat här: De båda killarna hade berättat det till andra människor än tjejen i fråga. Hur säger man till någon på ett schysst sätt att den är som en död fisk i sängen?! Finns det något konstruktivt sätt? O_o

"Som en död fisk" tycker jag förövrigt låter jättekul i sammanhanget... :o:laugh:

Så otroligt oschysst att berätta för andra att de tycker att hon är dålig i sängen. Jag hoppas verkligen att tjejen ifråga aldrig får höra ryktena, det skulle kunna spoliera hennes sexuella självförtroende för alltid. :rage::cry::turd:
Till ts: jag tänker att det alltid är bättre att säga till och vara ärlig.
 
Jag tycker att det är så svårt att ta upp saker som jag inte trivs med samtidigt så gör det just nu att vi inte har sex alls.
Märker inte partnern att du inte trivs med det? Känns väldigt främmande för mig. Får hen inte positiv respons på det hen gör så är hen ju fel ute. I en sån intim situation tycker jag ord borde vara överflödiga. Och undrar hen inte vad som är fel? Säg rakt ut som det är.
 
Märker inte partnern att du inte trivs med det? Känns väldigt främmande för mig. Får hen inte positiv respons på det hen gör så är hen ju fel ute. I en sån intim situation tycker jag ord borde vara överflödiga. Och undrar hen inte vad som är fel? Säg rakt ut som det är.
Nu säger jag inte att det är så i TS situation, men jag känner tyvärr människor som har fejkat orgasmer i flera år eftersom de inte mäktar med att "såra" sin partner genom att berätta. De är helt ovilliga att ta tag i problemet utan sopar det hela under mattan istället för att i tanken behålla någon typ av husfrid.
 
Hur skulle ni ta upp önskemål er partners teknik i sexsammanhang? Jag tycker att det är så svårt att ta upp saker som jag inte trivs med samtidigt så gör det just nu att vi inte har sex alls.
Om man inte kan prata med sin partner, vem kan man prata med då?

Självklart ska du säga som det är. "Jag gillar inte när du gör si och så och därför har jag undvikit att ha sex med dig!"
 
Jag har varit med om att ha fått kritik. En grej jag gjorde som verkade som att han gillade, men som han sen berättade att han inte gjorde. Det kändes skitjobbigt för mig när han sa det, att jag under en tid fortsatt hålla på med nåt som inte var skönt för honom, jag kände mig så dum! Och han tyckte det var så jobbigt att göra mig ledsen att han själv grät en skvätt... Så ja, visst blev det en liten kris, där och då. Men det handlade om den kvällen, sen var det avklarat, och jag var förstås tacksam att han inte dragit ut på att säga det ännu längre. Vi hade det bra ihop sen och det där var inget som låg kvar och påverkade vår relation på något dåligt sätt, utan tvärtom.

Så till TS: Visst kan det bli lite jobbigt för er båda att du kommer med konkret och tydlig kritik, men det går över. förmodligen snabbare än du tror. Så ta tag i det så snart som möjligt är mitt förslag, gå inte och vänta på rätt läge och att lyckas komma på exakt rätt formulering, för jag tror inte riktigt det finns nåt rätt/fel där, lite jobbigt blir det alltid oavsett. Hoppas det ordnar sig för dig! :)
 
Hur skulle ni ta upp önskemål er partners teknik i sexsammanhang? Jag tycker att det är så svårt att ta upp saker som jag inte trivs med samtidigt så gör det just nu att vi inte har sex alls.
Rakt och ärligt,fungerar bäst i längden. :)

Jag och sambon kör med racka puckar, känns något inte bra säger vi det direkt och sen är det överspelat. Inga känslor sårade, vi sexar trots allt för bådas njutning och då är man ju mån om att båda är med på tåget.
 
Nu säger jag inte att det är så i TS situation, men jag känner tyvärr människor som har fejkat orgasmer i flera år eftersom de inte mäktar med att "såra" sin partner genom att berätta.
Hu så tragiskt.

Hur det nu än är; om man har vilselett partnern, om hen inte har förstått, om det blivit nåt missförstånd eller vad det än beror på, så är det bara rak kommunikation som gäller. @monster1 "Jag gillar inte det där." Det samtalet kan man ta vid frukosten eller när som.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: Norma
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 239
Senast: nullo-modo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 692
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 533
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp