Kan man ge "konstruktiv kritik" i sexsammanhang?

monster1

Trådstartare
Hur skulle ni ta upp önskemål er partners teknik i sexsammanhang? Jag tycker att det är så svårt att ta upp saker som jag inte trivs med samtidigt så gör det just nu att vi inte har sex alls.
 
Det är klart man kan! Hur ska den andra annars ha en chans att veta? Sen behöver man ju inte säga det som kritik, utan mer som just som du skriver önskemål.

"Jag tycker det är skönt när...", "skulle du kunna göra si..."

Om man behöver verkligen "kritisera" så får man. Typ "när du gör si/tar i så hårt/löst så är det inte så skönt för mig, kan du försöka vara lite si istället?"
 
Om det var något jag ville att min partner skulle sluta med skulle jag bara säga det. Inte linda in det alls. Jag förväntar mig att han skullegöra detsamma. Visst, det skulle förmodligen kännas kul varken att säga eller att höra, men då har man ju en chans att göra annorlunda OCH ha det bättre tillsammans.
 
Jag behöver få partnern att sluta med något och börja med något annat :P.

Det är nog svårt att få ett bra resultat utan att säga rakt upp och ner vad du vill. Visst kan du hålla på och tjorva med att små-guida honom rätt tills han slutar med vad det nu är han håller på med. Mest effektivt borde dock vara att säga "jag gillar detta" och visa. De flesta vill ju att sin partner ska njuta och lär sluta spilla tid på att nöta med sådant som partnern inte är lika taggad på ;)
 
Om det var något jag ville att min partner skulle sluta med skulle jag bara säga det. Inte linda in det alls. Jag förväntar mig att han skullegöra detsamma. Visst, det skulle förmodligen kännas kul varken att säga eller att höra, men då har man ju en chans att göra annorlunda OCH ha det bättre tillsammans.

Fast mest ledsamt är väl att dra ut på det och sedan när man väl säger det så inser partnern att det man gjort - för partnerns njutning skull - har varit en plåga i flera år och partnern har inte sagt ett skit för att uppmärksamma det, kanske till och med maskerat sitt icke-gillande.

Så ut med språket så fort som möjligt. Eventuella "varken kul att säga eller höra" glöms snart bort.
 
Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen." :angel:

Dilemmat här: De båda killarna hade berättat det till andra människor än tjejen i fråga. Hur säger man till någon på ett schysst sätt att den är som en död fisk i sängen?! Finns det något konstruktivt sätt? O_o

"Som en död fisk" tycker jag förövrigt låter jättekul i sammanhanget... :o:laugh:
 
Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen." :angel:

Dilemmat här: De båda killarna hade berättat det till andra människor än tjejen i fråga. Hur säger man till någon på ett schysst sätt att den är som en död fisk i sängen?! Finns det något konstruktivt sätt? O_o

"Som en död fisk" tycker jag förövrigt låter jättekul i sammanhanget... :o:laugh:

Vad har ni för anledning att berätta det för er f d vän?
 
Alla vill väl bli bättre på att ge njutning åt den man älskar. Jag skulle inte ta illa upp i alla fall tvärtom, det bevisar väl bara att personen känner sin kropp och vet vad den vill ha.
 
  • Gilla
Reactions: Pls
Vad har ni för anledning att berätta det för er f d vän?
Det har vi inte gjort och att det skulle finnas en anledning att ens göra det måste ha missförståtts i texten. Mina frågeställningar var enbart hypotetiska!

Poängen är att det i detta fall inte finns så många konstruktiva sätt att göra det på, eller ytterst få i alla fall. Och att det oftast slutar med att det berättas om till alla andra istället för till personen det berör. Tänker mig typiskt Sex on the City-snack om hur dålig ens senaste ons var.

Fast, ontopic. Det bästa är ju att visa vad man tycker om och vara tydlig med det! :) Man ansvarar ju också själv för sin orgasm.
 
Senast ändrad:
Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen." :angel:

Dilemmat här: De båda killarna hade berättat det till andra människor än tjejen i fråga. Hur säger man till någon på ett schysst sätt att den är som en död fisk i sängen?! Finns det något konstruktivt sätt? O_o

"Som en död fisk" tycker jag förövrigt låter jättekul i sammanhanget... :o:laugh:

Tycker det är helt fruktansvärt! När folk säger så tänker jag alltid att de egentligen beskriver ett övergrepp :(

Förstår inte hur man öht kan ligga med någon som inte ger någon respons. Hade jag upplevt ett ligg som "en död fisk" hade jag genast slutat och antagit att vederbörande inte vill ligga med mig.
 
Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen." :angel:

Dilemmat här: De båda killarna hade berättat det till andra människor än tjejen i fråga. Hur säger man till någon på ett schysst sätt att den är som en död fisk i sängen?! Finns det något konstruktivt sätt? O_o

"Som en död fisk" tycker jag förövrigt låter jättekul i sammanhanget... :o:laugh:
Jag hade frågat killarna varför de har sex med någon som ger noll respons.

Obehagligt.

Men för att svara på frågan, om någon hade varit "som en död fisk" hade jag först och främst frågat om hen var ok, om hen verkligen ville ha sex. Jag skulle se det som en varningssignal, inte som något hen behövde åtgärda för att kunna tillfredsställa andra.
 
Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen." :angel:

Dilemmat här: De båda killarna hade berättat det till andra människor än tjejen i fråga. Hur säger man till någon på ett schysst sätt att den är som en död fisk i sängen?! Finns det något konstruktivt sätt? O_o

"Som en död fisk" tycker jag förövrigt låter jättekul i sammanhanget... :o:laugh:
Det säger nog mer om killarnas färdigheter i sängen än det gör om tjejen. :cool:

Tycker också att det låter konstigt att ha vilja ha/fortsätta ha sex med någon som inte ger respons. Och att prata om det sen. Med varandra! :wtf:
Obehagligt! :crazy:
Man frågar väl åtminstone tjejen om hon verkligen vill under akten om det är så, tänker jag.

Tyckte du verkligen det var kul? :confused:
 
Håller med er båda, går inte att betona hur mycket!

För att trygga er oro och skingra tankarna kring sex utan samtycke, så kan jag försäkra er om att det rådde 100% sådan.

Med det jag vet i det här fallet var hon enligt två oberoende parter helt enkelt "dålig i sängen" då de båda liknat det med död fisk. Ponerar att det i upprepade och helt frivilliga samlag mellan två vuxna människor, innebär att man är oenergisk och oengagerad? Kanske obekväm? Hur ger man konstruktiv kritik för något sådant?
 
Det säger nog mer om killarnas färdigheter i sängen än det gör om tjejen. :cool:

Tycker också att det låter konstigt att ha vilja ha/fortsätta ha sex med någon som inte ger respons. Och att prata om det sen. Med varandra! :wtf:
Obehagligt! :crazy:
Man frågar väl åtminstone tjejen om hon verkligen vill under akten om det är så, tänker jag.

Tyckte du verkligen det var kul? :confused:
Med det jag vet då allt rådde under tydlig och konkret samtycke och ömsesidighet, har jag inga negativa laddningar kring begreppet "död fisk" -förutom att bilden av en död fisk inte är så kul.
Det är väl mer att man tycker att det är ett lustigt begrepp och något man själv inte skulle vilja associeras med som sexuell person med strävan efter ett bra sexliv med ens partner.

Killarna känner f.ö inte varandra. En hade sagt det till sin killkompis som råkade vara min dåvarande pojkvän, den andra till min bästa vän.
Notera att detta var ett par år sedan och jag och min bf tyckte såklart att det var elakt som fan! Det lustiga var bara i hur samma grej kom fram som en slump ergo. Hur man INTE ska ge kritik gällande dåligt samlag.

Världen är liten och om man inte kan säga något snällt(konstruktivt) så får man vara tyst!
 
Senast ändrad:
Håller med er båda, går inte att betona hur mycket!

För att trygga er oro och skingra tankarna kring sex utan samtycke, så kan jag försäkra er om att det rådde 100% sådan.

Med det jag vet i det här fallet var hon enligt två oberoende parter helt enkelt "dålig i sängen" då de båda liknat det med död fisk. Ponerar att det i upprepade och helt frivilliga samlag mellan två vuxna människor, innebär att man är oenergisk och oengagerad? Kanske obekväm? Hur ger man konstruktiv kritik för något sådant?

Hur kan du veta att det var samtycke? Du var knappast i rummet och läste hennes tankar. Hon kanske inte vågade säga nej. Hur någon kan ens tänka sig att fortsätta ha sex med någon de tycker är som en död fisk övergår mitt förstånd. Då om någon gång borde väl även den inskränktaste kåtaste tonåringen fatta att det inte är någon trevlig upplevelse för den de har sex med och lägga av genast. Är någon obekväm med sexet så är det inte samtycke längre. Det är inget man ger kritik för utan snarare borde man fundera på hur man själv beter sig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 056
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 444
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp