Bukefalos 28 år!

Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Yttik

Trådstartare
Ja som frågan är ovan. Kan man ta reda på detta?
Har spekulant på en häst som enligt rykten sägs ha annat namn och djurförbud än det namn hon utger sig ha. Och då jag inte litar på rykten men ändå har sen första samtalet en olustig känsla i magen vill jag ju kolla upp detta. Kollar ju redan anmärkningar men vill kolla detta med.

Tacksam för svar.
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Har du inte rätt namn blir det ju svårt. Kolla leg och fortsätta kontroll med Länsstyrelsen efter det?
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

har du en adress på den påstådda personen, i så fall kan man gå in på birthday.se, där finns folkbokföringsadress.
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Kolla på hitta vem telefonen står på om den står där ,kolla regnr på ev bil på transportstyrelsen.Om du vet var hon bor kör en sväng förbi se vilka bilar som står där vilka namn på adressen.
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Jag tror det är Jordbruksverket som har registret med folk som fått djurförbud.
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Ring Länsstyrelsen :) lättast om du har ett personnummer men det går att söka på namn också. Fing till länsstyrelsen där du bor, de kanske känner till personen även om du inte har fullständigt namn. Gå på magkänslan!
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Jag hoppas att det inte är samma person som jag råkade ut för!
Hoppas verkligen inte detta!

är inte omöjligt med tanke på att båda bor i skaraborg.

personen jag råkade ut för utgav ett felaktigt namn på FB och hette något helt annat IRL.
Dessutom har personen stora skulder hos KFM.

Jag har skickat PM till dej så får vi se om det är samma person!
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Vi kommer ju göra kreditupplysning då vårt föl följer med i magen och vi inte vill att det ska hamna i kläm.
Då kommer jag begära leg för bekräfta att man får rätt uppgifter. Så får väl ringa sen.

Tack!
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Har du bara en spekulant? Om du redan har en olustig känsla av henne kanske den är rätt, även om hon inte har djurförbud! Lyssna till ditt undermedvetna, det kan mer än man tror!
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Jag håller med Sammet. Magen har inte fel. Har du en föraning, ta den på allvar.
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Det är samma människa som jag råkade ut för.

Lyfter ett varningens finger till alla som försöker sälja hästar nu!!!
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Vad krävs egentligen för att man ska kunna gå ut med namn och alias?

*kl*
I övrigt håller jag med de som skriver att magkänslan oftast om inte alltid har rätt!
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Jag vill inte gå ut med alias offentligt, endast i privat kontakt!
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Hur ska man lägga fram det på ett fint sätt då...?

Hade jag varit intresserad av en häst och säljaren förklarat att hon/han ville se leg. för att kolla med länsstyrelsen hade jag inte haft några problem med det... men jag har å andra sidan inget att dölja heller så...

Känns som om man får förklarat för sig på ett trevligt sätt är det inget att bli arg för så länge man har rent mjöl i påsen?

Och hade det varit felaktigt rykte om mig hade jag gladligen sett att det motbevisades av länsstyrelsen svar.
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Detta är samma som du råkat ur för.

Hon är ute och jagar avelsston och ska ha avel och berättar högt och gott om allt hon kan erbjuda.
Däremot när hon ringer är det från dolt nummer och hon presenterar sig inte!

Dessutom ska hon ha en köra dit hästen, skyller på inte ha körkort mm. Hur ska man kunan avla om man inte kan köra ston till semin ens??

Igår när jag i telefon påpekade att vi gör kreditupplysning började hon prata snabbt om annat. Så mina aningar är inte helt utan grund..
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Jag vill inte gå ut med alias offentligt, endast i privat kontakt!

Nej men min fråga var vad som krävdes för att man skulle kunna göra det. Rent allmänt.

Ang denna person så bad jag om namnet via pm i din (?) tråd men ingen verkade vilja delge mig det privat.
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

....och nu när jag fick namnet inser jag att det är samma person som jag själv + nära vän råkade ut för för flera år sedan! :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
273
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 291
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 476
Senast: Hazel
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 276
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp