Bukefalos 28 år!

Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Rimmar ju väldigt illa med att man låter en veterinär med djurförbud få fortsätta arbeta som veterinär så uppenbarligen görs det individuella prövningar.... :crazy:


Vah? :O
Finns det en veterinär med djurförbud?

Det kan väl aldrig stämma? :O
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Det finns om du letar bland nyheter här på buke så finns det artiklar om just en sådan.
 
Sv: Kan man ta reda på om någon har djurförbud?

Rimmar ju väldigt illa med att man låter en veterinär med djurförbud få fortsätta arbeta som veterinär så uppenbarligen görs det individuella prövningar.... :crazy:

Veterinären ifråga arbetar inte som veterinär under det ett åriga tidsbestämda djurförbud denna fick. Inte insatt men mkt möjligt att detta varit ett utsatt krav för att få behålla legitimationen.
Det fallet är ju minst sagt lite udda att ge ett fastslaget ett årigt djurförbud (5 år efter den anmälda händelsen skedde) kan ju inte tolkas som annat än att det används som en typ av straff istället för att de verkligen anser att denna inte bör ha ansvar för djur. För de säger ju klart och tydligt om ett år är denna fullt kapabel att ta hand om djur. Känns mer jämförbart med att det döms ut ett års fängelse. Man kan verkligen fråga sig om det verkligen var tänkt att använda djurförbud på det sättet.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
273
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 291
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 476
Senast: Hazel
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 276
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp