Bukefalos 28 år!

Kanin med myggbett

Juwlss

Trådstartare
Har en kanin som är 1,5 år gammal, köpte honom i början av sommaren då tidigare ägaren inte kunde ha kvar honom. Han har varit innekanin tidigare men vi började successivt vänja honom vid att vara utomhus då tanken är att han ska kunna bo ute.

Det har fungerat jättebra, förutom alla mygg! Han har sår fulla öronen pga av alla myggbett som han kliar sönder, ändå täcker vi över buren kvällstid för att komma undan de värsta myggen. Vår andra kanin har inte alls några problem med myggen, men då har han varit utekanin hela livet, så kanske har med det att göra?

Tar gärna emot tips på vad jag kan göra! Har inte vågat testa någon form av myggsalva eller liknande, vet inte om det blir för starkt att ha på en kanin?
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: Wille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 409
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 110
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp