kaninbilder.

C

CrazyMia

kan inte ni lägga upp era bilder på kaniner här o skriva lite om dem oxå.
Sj så har ja tre kaniner men tyvärr så har ja inte kort på min Tredje kanin Miranda som dessutom är dräktig. så ja kommer snart att få bebisar.. :love:

Kitty. :love: Min första kanin. är två år. Dvärghermelin.. (fast inte längre^^) Hon älskar att gosa och sitta i knäet. Köpt direkt ifrån uppfödaren så ja har hela hennes stamtavla ^^

944511.jpg


Bandit. ( en riktig :devil: ) Min senaste kanin. Är en gotlandskanin kastrerad ifrån Mariebergsskogen i Karlstad. Han är som de låter på namnet.. en riktig bandit..:crazy: fast nu så har han lugnat ned dig en hel del.. Precis när ja hade fått honom så bet han och höll på.. och ett tag så höll jag på att sälja honom vidare för de gick ju inte att uppfostra honom för fem öre. Han var inget gosig alls.. Men så tog ja hem honom på lovet och han fick gå tillsammans med flera andra kaniner och vips så var hans beteende helt annorlunda. ja vet inte hur eller varför..:confused: men är glad iaf :D (den förra ägaren sa att han inte kunde sitta med andra kaniner för att han bet ihjäl dom.. :S) Men nu så är han nästan allas favorit..:banana:

944593.jpg
 
Sv: kaninbilder.

Dvärghermelin? Aja söt var hon iallafall :love:

Här kommer mina tre sötnosar :)

Alexis som är svårklassad i både rak och krok, hon är en korsning mellan dvärghare och belgisk hare:
http://i3.photobucket.com/albums/y62/Cleeoo/Niner014inteavatar.jpg
Seraphina, dotter till Alexis, min lilla snuffa:bump: "harkorsning" pappa är renrasig dvv. Hon väntar ungar med min snuffe pojk nedan :p
http://i2.photobucket.com/albums/y38/harmoni/Niner012.jpg
"Draken" Underbar kille, "harkorsning".
http://i2.photobucket.com/albums/y38/harmoni/Frstabilderna025.jpg
 
Sv: kaninbilder.

Va söta kaniner ni har !:)

Jag har 3 stycken , tyvärr inga bilder.

Harry,en viltgråbrokad dvärgvädurshane. Jättesnäll och go ! Han är den älsta kaninen jag har, 4 år är han.

Tilda, en svart dvärgvädurshona. Hon är jättesöt men tycker mer om att springa fritt än att sitta å gosa. Hon är 3 år

Thea,viltgul dvärgvädur/löwhen hona. Det är tildas unge:) Hon är jättego och älskar att hoppa.;) hon är 2 år
 
Sv: kaninbilder.

Vad söta :love:
själv har jag en dvärgvädurs hane på 5 år som heter Hampus. :p
 
Sv: kaninbilder.

I min familj har vi 5 kaniner (4 mina, men det är jag som tar hand om alla).

Lonlys Zvinto --> Blå dvärgvädurshane på 1,6 år. Utställd på 93,5 samt 90,5. Far till en kull på 5 ungar, varav 2 bor kvar här.
fth99u.jpg


Zindra --> Svart-vit schecktecknad dvärgvädur/hermelin hona på 9 månader. Kom till mig den 27/10 -05. Syster till Mimmi och sambo med Zvinto.
fth9mq.jpg

fthap0.jpg


Mimmi --> Svartbrokad dvärgvädur/hermelin hona 9 månader gammal. Världens keligaste lilla flicka! :D
fth9vs.jpg

fth9wg.jpg


Fia --> Isabella manteltecknad dvärgvädurshona på 5 månader. Kullsyskon till Silver och dotter till Zvinto.
ftha2b.jpg


Silver --> Isabellafärgad dvärgvädurshane 5 månader gammal. Jättemysig kille som gärna följer med en vart man går. På bilden tuggar han på en bit knäckebröd. ;)
ftha9z.jpg
 
Sv: kaninbilder.

_Ninni_Hedblom_ skrev:
I min familj har vi 5 kaniner (4 mina, men det är jag som tar hand om alla).

Lonlys Zvinto --> Blå dvärgvädurshane på 1,6 år. Utställd på 93,5 samt 90,5. Far till en kull på 5 ungar, varav 2 bor kvar här.
fth99u.jpg


Zindra --> Svart-vit schecktecknad dvärgvädur/hermelin hona på 9 månader. Kom till mig den 27/10 -05. Syster till Mimmi och sambo med Zvinto.
fth9mq.jpg

fthap0.jpg


Mimmi --> Svartbrokad dvärgvädur/hermelin hona 9 månader gammal. Världens keligaste lilla flicka! :D
fth9vs.jpg

fth9wg.jpg


Fia --> Isabella manteltecknad dvärgvädurshona på 5 månader. Kullsyskon till Silver och dotter till Zvinto.
ftha2b.jpg


Silver --> Isabellafärgad dvärgvädurshane 5 månader gammal. Jättemysig kille som gärna följer med en vart man går. På bilden tuggar han på en bit knäckebröd. ;)
ftha9z.jpg

Mimmi och Fia vilka söta kaniner. Ögongodis till tusen:love:
 
Sv: kaninbilder.

Jättesöta ninisar! När beräknas Mirandas bebisar födas då?
Jag väntar och väntar på att min hona ska leverera bebisar, hon har bott ihop med en hane från 18 oktober till 6 november. Kanske väntar jag förgäves, eller så kommer i början av december då.

Hon heter Loka, pappan är löwen och mamman rex (tjuvparning), viltgrå och ca 1½ år gammal.
Loa.jpg
 
Sv: kaninbilder.

har du varit på utställning med någon av dina kaniner? jag tror (med min halvbra erfarenhet och med hjälp av den bilden) att Silver skulle få bra poäng, verkligen jättefin kanin!:love:
 
Sv: kaninbilder.

horselove skrev:
har du varit på utställning med någon av dina kaniner? jag tror (med min halvbra erfarenhet och med hjälp av den bilden) att Silver skulle få bra poäng, verkligen jättefin kanin!:love:

Tyvärr kan jag inte ställa ut varken Silver eller Fia pga att deras mor kommer från en zooaffär och har därför ingen stamtavla, lite synd eftersom de är så fina... kanske finns nån pet-klass man kan ställa ut de i? :crazy:
 
Sv: kaninbilder.

ffc0da14-36c8-45d1-b137-26accac8d720big.jpg


Här är min kanin Trollis. Köpte henne av en uppfödare i september.
Hon är en gullig löwen... lejonhuvdad dvärgkanin... :)
Är det någon annan som har en löwen här?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: kaninbilder.

Dolores_88 skrev:
Jättesöta ninisar! När beräknas Mirandas bebisar födas då?
Jag väntar och väntar på att min hona ska leverera bebisar, hon har bott ihop med en hane från 18 oktober till 6 november. Kanske väntar jag förgäves, eller så kommer i början av december då.

Hon heter Loka, pappan är löwen och mamman rex (tjuvparning), viltgrå och ca 1½ år gammal.
Loa.jpg


Vad underbart söt.. :) :love:
 
Sv: kaninbilder.

_Ninni_Hedblom_ skrev:

Detta ser ut som min kompis förra kanin. tyvärr var hon tvungen att ta bort den..:( saknar henne så fruktasvärt. :´( Hon var en sån underbar kanin. det var lixom hon som fick mig att köpa en egen kanin och se vart ja är idag.. :P har tre kaniner.. :) Och familjen är frälst med =)
 
Sv: kaninbilder.

Albin, dvärgvädur, vit rödögd, för hoppning.
albin2.jpg


Röstebo's Shakira, vädurskorsning, tävlar svår/svår.
SH.jpg


Skärbo's Mr Midnights Ginkoo Biloba, svart dvärgvädur, lite bitsk, tävlar höga klasser men börjar bli lite gammal.
GI.jpg


Nichole, en jätte/harekorsning, ska få en kull med Albin och ska avlivas till sommaren. Har ont i benen troligtvis pga mycket hoppning under livet, och hon är ju stor med smala framben.
NI.jpg


Skärbo's Winifred, min första egna renrasiga dvärghare, hoppar allt man ber henne om. Bilden gör inte rättvisa.
WI.jpg


Tavelsjö's Mora (Mamutthen), renrasig dvvhona för utställningsavel, har hopptävlat lite, utan större succé.
MA.jpg


Oliver, renrasig hane som går som allroundkanin. Till salu :angel:
OL.jpg


PippiAdolf's Prinzhen, min lejonhane som också går som allroundkanin. Hoppar hellre än bra :love:
PR.jpg
 
Sv: kaninbilder.

Smulan, min viltgråmanteltecknade avelshona. Här med bebisen Felizhia :love:
SMF.jpg


Knut, min första avelshane. Min älskade nallebjörn.
Knut.jpg


Tyfus, min belgiska jätte, ska bli hoppkanin :bump:
TY.jpg
 
Sv: kaninbilder.

Tingvallens Cookie, till salu ;), hoppkanin, hane,, hoppar jättebra. Snart ett år. Bebisbild:
CO.jpg


Tingvallens Prins Albert, renrasig järngrå dvv m. stamtavla, till salu han med, kan hoppa.
PRA.jpg


Har även en en ny viltgrå hoppkanin, Robin Z, men har ingen bild ännu.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: kaninbilder.

Kitty. min dvärghermelin. fast det är hon inte då längre. :)
944515.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 816
Senast: Dopy
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 114
Senast: sandrafors
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 128
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Igår em när jag kom hem från jobbet kom bara ena kissen hem. Jag ropade på den andra, men hon dök aldrig upp. Blev lite konfunderad, men...
Svar
11
· Visningar
1 593
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp