Kaniner och hästar!

Min häst har varit tillsammans med tre olika kaniner, och aldrig gjort illa någon, Den första kanin skulle hon bara skrämma lite, Trampade 1 mm i från Kaninen. Det gick ju bra.. Men senare dog den kaninen pga åldern.. O då vart det en ny en kondtig en kanin (juckade på hästens ben :) ) och den blev påkörd eftersom att vi hade den lös på dagarna... , o sedan ännu en kanin vart det, och den lever än... :) Min häst triva mkt bra med kaniner, men jag har sett till så att kaninerna har sitt "hus" utanför boxen och får gå in till hästen om de vill.. :)
OCh Hästen och kaninen brukar gosa med varanndra mkt ;)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Blyger
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 906
Senast: tanten
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 379
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp