Kaniner - presentera era

Sv: Kaniner - presentera era

27458378.jpg


Här kommer lite information om min nyinköpta kanin.

Fullständigt namn - Kiara Af Lejonkungen
Namn som används - Kiara
Smeknamn - Kia
Ålder - Cirka åtta & en halv vecka. (Visste inte datumet för födelsen, men eftersom att jag hämtade henne den 4 Maj & då var hon åtta veckor, så då får hennes födelsedag vara den 4 Maj!)
Kön - Hona
Ras - Dvärg vädur
Teckning - Japansk i Gul & svart.
Övrigt - En jättehärlig tös som kommer bli min första avelshona. Jag är nybörjare, men man måste börja någonstans. Mitt namn kommer från de så älskade filmerna - Lejonkungen, hade tänkt fortsätta döpa mina kaniner efter filmerna så länge det går, sedan blir det nya Disneyfilmer.
 
Sv: Kaniner - presentera era

DSC00098-1.jpg


Kaninen till vänster:

Fullständigt namn - Sune
Namn som används -Sune
Smeknamn - Sune
Ålder - 5år (27/4)
Kön - Hane
Ras - Dvärg vädur
Teckning - Skäck kanske? :P
Övrigt - Pappan är kaninen till höger om honom, dom älskar varandra och fungerar kanonbra ihop trots att dom är okastrerade båda två! Hade dom åtskilda de 3 första åren, men sen började dom rymma in till varandra och eftersom dom trivs bra ihop så fick dom bo tillsammans :) Jättehärlig kanin!

Kanin till höger:

Fullständigt namn - Jönsgårdens Bizon
Namn som används - Putte
Smeknamn - Putte
Ålder - 8år (28/3)
Kön - Hane
Ras - Dvärg vädur
Teckning - Ja, vad heter färgen ni som kan?! :D
Övrigt - En underbar kaninsom är otroligt kelen och snäll :) Han är pappa till en kull med kaninbebisar som nu iofs är 5 år gamla :P
 
Sv: Kaniner - presentera era

Jag får hem en helvit Löwenkanin idag :) Uppdaterar med info och bilder i eftermiddag/kväll.
 
Sv: Kaniner - presentera era

lfkj.jpg

Fullständigt namn - Alfons
Namn som används - Alfons
Smeknamn - Aaaaalfons :D
Ålder - Ungefär 4 månader
Kön - Hane
Ras - Dvärgvädur
Teckning - Gul och grå japantecknad (med något vitt tecken).
Övrigt - Jag jobbar i en djuraffär, och när den här lilla sötnosen kom in så kunde jag inte vifta bort tanken på att ta hem honom. Jag försökte sälja honom till en jättebussig barnfamilj, men ångrade mig och fick i sista sekunden dem att ta en annan kanin.

Alfons är för övrigt Sveriges skönaste kanin. Vill alltid ha uppmärksamhet, speciellt från matte, men det gör absolut ingenting om det är från 20 barn som står i en ring runtomkring honom. Han skuttar snällt fram och låtar alla klappa på honom ändå.
Älskar äpplen och att ligga raklång med benen åt alla håll och kanter när han sover.
 
Sv: Kaniner - presentera era

annonser i forumet är tyvärr inte tillåtet, dom hör hemma under radannonser :)
 
Sv: Kaniner - presentera era

Min lillasyrra fick två kaniner i mars som 7årspresent och jag utnämndes därför till försteskötare för dom (...).

Mulle
mulle.jpg


Dvärgvädurskanin 4mån, tyvärr försvann han i förra veckan och vi misstänker att han blivit dödad av en katt :'( Han var jätteduktig på att hoppa, hann tyvärr aldrig hoppträna honom men jag såg hur han hoppade allt han kom över när han sprang ute!


Molly
molly.jpg


Den kanin vi har kvar, dvärgvädur 4 mån. Lite surare och stampar ibland, men vi ska ta det lugnt med henne och snart börja hoppträna så fort jag byggt lite snygga hinder :laugh:
 
Sv: Kaniner - presentera era

kl

Tyvärr lite dåliga bilder men bättre finns på hemsidan.
IMG_0904-1.jpg

Rosenbackens Tryffel "Tuffe"
Madagaskarfärgad dvärgvädurskorsning född 30/10-02.
Tävlad hoppning tom elit men är nu veteranklassad gammal gubbe.
Hur go som helst.

IMG_0374.jpg

Liljekonvaljens Sakura "Sassa"
Gul/svart japantecknad hermelinkorsning född 2/4-05
Tävlar hoppning, klassad msv med pinnar.
Förhoppningsvis dräktig för tillfället :)
 
Sv: Kaniner - presentera era

Min nya avelshane, som jag fick hem i torsdags.
Tyvärr så fick Pelle (förra avelshanen och min ögonsten) avlivas efter en olycka (bröt ryggen). :cry:

28a2c2b.jpg

Fullständiga namn: Stigfinnarbergets Chris
Smeknamn: Nalle
Ålder: 2 år
Kön: Hane
Ras: Dvärgvädur
Färg & Teckning: Vit blåögd
Stamtavla/Härstamningsbevis: Stamtavla
 
Senast ändrad:
Sv: Kaniner - presentera era

Nuså, nu har jag äntligen en härlig bild på mina kaniner!
Dolly och Diffen i sommarhagen!
Dolly till vänster. Dvärgvädur, hona, 2 år.
Diffen till höger, dvärgvädur, kastrerad hane, 2 år.

PICT4164.jpg


Det är tänkt att jag ska göra klart den, måste räv, hund och fågelsäkra den innan de får bo där dygnet runt.
PICT4162.jpg
 
Sv: Kaniner - presentera era

ShowFile.aspx

Fullständiga namn: Tostebyns Unni
Smeknamn: Prudence / Poopie
Ålder: 8 månader (28/9-09)
Kön: Hona
Ras: Angora
Färg & Teckning: Blå
Stamtavla/Härstamningsbevis: Stamtavla
Övrigt: Underbar! Myser när hon vill, har lite hett temperament men det är bara charmigt ;) Vi trivs jättebra tillsammans, de bästa stunderna är när jag är ute på balkongen med henne, (hon går lös inne). Poopie är väldigt social och vill alltid vara med :)
 
Sv: Kaniner - presentera era

Har ju glömt att presentera lillgrabben! :love:

oieh3t.jpg

Fullständiga namn: Zvintos Froste
Smeknamn: Froste, Bus.
Ålder: 8 veckor, 4 dagar.
Kön: Hane
Ras: Dvärgvädur
Färg & Teckning: Vit blåögd
Stamtavla/Härstamningsbevis: Stamtavla

Son till Nisse och Malva. :D
 
Sv: Kaniner - presentera era

Awws, vad sött. Speciellt andra bilden :p

Hade en kanin som var helt galen i banan när jag var liten :D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Tänkte att i denna tråd kan alla få presentera sina hängörade kaniner. :) Börjar med att presentera mina 3, samt familjens...
Svar
12
· Visningar
3 854
J
Ekonomi & Juridik Vi skal lämna en 5 åring på foder, og vil bare fråge är om denne avtal är bra och täckar som den skal. Jeg har lagt lite till från en...
Svar
2
· Visningar
1 172
L
Övr. Djur Nu skapar jag en kanintråd. Här kan ni fråga varandra om saker, berätta om din kanin/dina kaniner har gjort något som såg jätte roligt...
Svar
14
· Visningar
1 543
Senast: ElinorAnna
·
Övr. Djur Sitter här och ska köpa kanin. Problemet är bara att jag är mycket kräsen och rädd för att göra fel val... Det jag letar efter är en...
Svar
9
· Visningar
894
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp