Vad ska jag göra (kanin)?

Ferrari

Trådstartare
Sitter här och ska köpa kanin. Problemet är bara att jag är mycket kräsen och rädd för att göra fel val...

Det jag letar efter är en lejonhuvad japantecknad unge (gul/svart eller blå/vit). En hona att ställa ut, avla med och hoppträna.

De alternativen jag har nu är:

1. En fem veckor gammal hona, leveransklar om två veckor. Hon är blå/vit japantecknad. Supersöt, men det är väl alla kaniner i den åldern. Eller hur :D
Ungen
+ Jag får henne snart. Har alltid varit svag för blå/vita. Bra pris (300 kr). Någolunda bra teckning.
- Lite långa öron (på bilden). Kan ha något dålig teckning i ansiktet. Har en rysstecknad mamma med röda ögon = fult.

2. En kull med gul/svarta japantecknade ungar som kommer födas inom de närmsta dagarna.
+ Jag får se ungen växa upp. Kan få en unge med perfekt teckning. Uppfödaren bor geografiskt bättre än uppfödaren till unge 1.
- Det kanske inte blir en hona. Vet ej pris.

3. Vänta tills Världsutställningen i Tyskland den 10-12 december då några vänner åker ner. De är uppfödare av lejonhuvat japantecknat och kan hitta rätt kanin till mig.
+ Kan få en helt perfekt unge till utställning. Får välja exakt vilken färg ungen ska ha, så väljer de en rätt tecknad unge till mig.
- Priset kanske är dyyyrt. Jag får inte se ungen växa upp.

Vad tycker ni?
Behöver lite stöd och support.
Kram
 
Sv: Vad ska jag göra (kanin)?

Ja det va svårt:confused: men 2 tyckte jag lät bäst. sen 3 an...neee föresten jag vet inte. tur att inte jag är i dun sitts;)
lycka tilll:idea:
 
Sv: Vad ska jag göra (kanin)?

Jag har bestämt mig...

Först alternativ 2 - blir det ej en hona till mig så köper jag en från alternativ 3... =)
 
Sv: Vad ska jag göra (kanin)?

jag tänkte precis säga det att tvåan verkar ju bäst om dom får en hona!
 
Sv: Vad ska jag göra (kanin)?

Nu har ungarna fötts i alternativ 2...

Det blev två små bebisar :love: - håll tummar och tår för att det blir en liten hona till mig :):)
 
Sv: Vad ska jag göra (kanin)?

man kan se det första dagen ^^
men det beror ju lite på hur "duktig" man är, och endel ungar är svårare än andra :p
 
Sv: Vad ska jag göra (kanin)?

Vid tre veckor kan uppfödaren se det...

Jag har första tjing på hona, så blir det en tös så är hon min. Vare sig det blir den japantecknade eller den som de ej vet färgen på än.. =)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 678
Senast: Migo
·
Däggdjur Nu måste jag bara få lite råd... Jag har försökt sälja min kanin till ett billigt pris inkl ALLT (bur med tillbehör och kaninens saker...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
21 232
Senast: skuggan_
·
Däggdjur Jag skulle inte ha flera kaniner men stod inte ut med att två burar stod tomma, för snart 3 veckor sen flyttade Svea hit. Och för tre...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Scandi
·
Däggdjur Tyckte det var längesedan det var en tråd där alla får presentera sina kaniner. Så presentera era kaniner nu; ålder, ras...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
35 373
Senast: _satelit_93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp