Bukefalos 28 år!

kaninerna vid klarastrandsleden...

Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Linabebis skrev:
Varför öppnar ni käften överhuve taget om ni bara ska gnälla på det ja gjorde....

Om man skriver så utmanande som du gjort i den här tråden får du faktiskt bereda dig på att folk blir arga...

/KT
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

är det dom kaniner som bor i/på den lilla runda gräsplätten mitt i en rondell, den rondell som är mot sveavägen/odenplan?
(hänger nån med?)

hursomhelst, finns/fanns (har inte sett de på ett tag nu) kaniner där och de kom dit för de har provkaniner för labb och några djurrättsaktivister släppte ut dom.
slå mig om jag har fel. ^^
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Linabebis skrev:
Det ända jag har gjort är att göra det bästa av situationen....men jag skulle aldrig ha sagt nått......

Jo, jag tycker absolut att du skulle ha sagt något.
Det var trevligt att läsa ditt inlägg, och inse att det faktiskt finns folk kvar där ute som faktiskt BRYR SIG!

Tack!
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Linabebis skrev:
Varför öppnar ni käften överhuve taget om ni bara ska gnälla på det ja gjorde....jag har gjort mitt bästa, försöker ni bara döva erat dåliga samvete eller?????


Varför öppnar du käften öht om du inte kan tåla att folk kommenterar det du gjort?
För övrigt har jag inget dåligt samvete alls iom att jag inte kan göra något pga att jag bor ända uppe i Dalarna och då gör annat här istället. Men hade jag bott där och haft möjlighet skulle jag ändå inte mata de eftersom de inte hör hemma där. Skjuta ner de däremot hade jag mycket väl kunnat kontakta lite folk till att göra iom att jag känner en hög jägare. Men även de bor ända uppe i Dalarna så det är inte aktuellt.

Något annat ni privatpersoner kan göra är ju att fixa fällor (som de inte gör illa sig i då, de ska ju inte plågas) och ta de till vetten för en avlivning. Man brukar ofta bli erbjuden det gratis när det kommer till vilda djur, kanske gäller det även dessa kaniner.
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Förlåt men det kom direkt från hjärtat :D
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

usch stackars niner, det humanaste är ju att avliva, som jag läste så skjuts de av med jämna mellanrum, vaför kan de inte avliva allihop?
Usch stackars djur...:(
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Jag håller med, det barmhärtigaste vore att skjuta av dem allihopa. De har det för :devil: .
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

alltid en jäkla massa kaniner där asså!!! bästa e att ge gift kanske i maten... se ta bort dem direkt.. men om de hinner ner i hålllorna igen är det ett himmla jobb att få ut ruttna kaniner
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Nej det är inte dem vid sveavägen/odenplan, utan vid klarastrandsleden, man kör E4an mot söder och sen är dem på en gräsplätt på vänster sida, du har kungsholmen på höger sida....
Jag var inte ute efter en diskussion bara hjälp.....hur många gånger ska jag behöva säga det!!!! Och jag ber om ursäkt för mitt ovårdade språk..det va inte meningen, och jag är inte heller ute att slicka röv för att få vänner, det har jag redan tillräckligt många!!!!
Min pappa är jägare, ska prata med honom och höra om man får skjuta dem hur som helst, för jag håller med det vore det bästa!!! det är ju inte bara jag som ger dem mat, ja åker förbi där varja dag och det ligger alltid kål, sallad, morötter, äpplen etc...förmodligen är det restauranger som lägger dit det..men jag tänkte att de behövde hö och salt för deras magar....
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

De där kaninerna skulle INTE vara där om det INTE fanns något att äta, de skuttar ju mellan viadukten och vattnet och har funnits där sedan urminnes tider. Fanns ingen mat där skulle de nog flytta på sig.
Jag satt själv i kö där senast häromdagen och konstaterade att de kryllar av hålor i marken så det tyder väl ändå på att de har förankrat en koloni där.
Dessutom går det nog åt många i trafiken som just där inte är särskilt vänlig mot någon.
Med andra ord lär de nog inte kunna föröka sig utom alla gränser. Solna kommun skjuter dessutom av dem regelbundet om de nu lyckats överleva den hårda Stockholmstrafiken.
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Tog upp den här gamla tråden igen.

Kaninerna kan inte hoppa därifrån. Trafiken är tät i princip dygnet runt. Beståndet krymper rejält på vintern för att sedan öka lavinartat under sommaren.

Svårt att skjuta av alla också. De försvinner blixtsnabbt ned i sina hålor om man närmar sig och kan även hoppa in under stödmuren vid järnvägsspåret på vissa ställen. Antar att det räcker med att några blir kvar vid en avskjutning för att problemet snart är tillbaka ;)

Det intressanta är att under de år jag dagligen pendlat förbi här (fram och tillbaka varje dag) har jag endast sett en kanin överkörd! Börjar undra om de är programmerade att ej hoppa ut i vägbanan..

Ja, ett "intressant" fenomen i alla fall, dessa kaniner. Sällar mig till skaran som önskar att det gick att avliva dem alla och sätta stopp för problemet för jag lider med dem, särskilt varje vinter. Har dock inte gjort något själv för att avhjälpa. :o
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

*knapplån*

Jag tycker man borde starta upp nåt liknande som dom har i USA, den där djurpolisen ni vet. Där får man ju fängelse för djurplågeri men här i Sverige! Vad får man här! :eek: Dagsböter eller?! :eek: Ärligt talat så vet jag inte vad man får för straff här i Sverige :o men jag vet att det tamejfan är slappare än i USA!
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Tror det är max två år - och högsta straffet hade väl ingen någonsin fått, eller om det var en som fick det förut... :crazy:
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Dom kaninerna har funnits där i flera år! Och dom matas därför är dom kvar och blir fler, missbildade och överkörda av bilar, mc, lastbilar, traktorer o.s.v.

Dessutom gör det gångar under vägen, och vad händer den dagen marken runt kaninernas tunnlar släpper?


Riktigt idiotiskt av er att mata dom, tror t.om. dom här kaninerna är klassade som "skadedjur" som äter och förstör.

Jag trodde folk var så smarta att de inte matade alla dom hundra-tusentals kaniner som bor på olika platser längs med vägarna i sthlm, ni räddar dom inte, ni bidrar till att vägar blir förstörda, inavel och hundratals förare som skadar kaniner varje dag.
Så länge dom matas, så stannar dom, dom bryr sig inte om deras "kompis" blir påkörda och lider till döds, så länge dom får mat.
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Slutar väl med att det blir så illa som i Australien där kaniner släppts ut och gjort stor skada. Skulle då inte bli förvånad iaf...

pmm skrev:
och hundratals förare som skadar kaniner varje dag.


:bow: Just sånt verkar folk inte bry sig om.
Men, jag skulle iaf antagligen väja om en kanin sprang ut framför min bil (har inte körkort och har aldrig övningskört så jag vet inte hur jag reagerar på det, men skulle tro det iaf...). Sånt dödar även människor. Visst, JAG bryr mig inte om någon karl åker förbi och dör i olycka pga en kanin som springer ut på vägen, men jag tror nog att hans barn skulle göra det.
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

FÖRLÅT så hemskt mkt att vi matade dem, ett sånt stort misstag ska jag aldrig göra igen!!!!

det är bättre att de får äta kål o morötter som restaurangfolket lägger ut så kan deras magar förtvinas....

Nu är det ju så att det är inte bara på klarastrandsleden utan även i huvudsta, där de från början kommer ifrån, ärligt talat så tror jag att det skulle va omöjligt att hitta alla dessa kaniner o avliva dem då de är överallt runt innerstan...
Nu på sommaren ser de så nöjda ut och har det så mysigt.... :love:
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Linabebis skrev:
FÖRLÅT så hemskt mkt att vi matade dem, ett sånt stort misstag ska jag aldrig göra igen!!!!

det är bättre att de får äta kål o morötter som restaurangfolket lägger ut så kan deras magar förtvinas....

Nu är det ju så att det är inte bara på klarastrandsleden utan även i huvudsta, där de från början kommer ifrån, ärligt talat så tror jag att det skulle va omöjligt att hitta alla dessa kaniner o avliva dem då de är överallt runt innerstan...
Nu på sommaren ser de så nöjda ut och har det så mysigt.... :love:
Hur kommer det sig att min kanin (med extremt känslig mage) mår bra på morötter då, om det får deras magar att förtvinas???
Kål tål han inte, men morötter har han ätit dagligen i 4 år nu....
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Jag antar att han får hö oxå....

Jag menade att om kaninerna bara får kål o morötter så mår inte deras magar bra, de behöver hö oxå, vilket det va vi gav dem....
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Jodå, han har fri tillgång på hö, fyller på morgon och kväll....
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

*lånar knappen*
Kan man inte bara låta dem vara? De har ju uppenbarligen klarat sig i 25 år, så de har väl hittat sin nisch...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 729
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 396
Senast: niardasp
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 023
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 709
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp