Bukefalos 28 år!

kaninerna vid klarastrandsleden...

Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Allting under storleken råddjur överlever du som kör om du frontalkrockar med, och man bör inte vejja, just för risken att åka in i en annan bil, volta ner i diket eller frontalkrocka.

Klart man reagerar, förutom jag då som ser små katter, rävungar o.s.v men såg inte ÄLGfjolårskalven som galopperade upp framför min bil en kväll!!


Man måste lära sig vad som är rätt och fel o.s.v. så många organisationer som det finns här i sverige finns det säkert en organisation som är där och klipper klorna på alla dessa "skadedjur".


I övrigt håller jag med Ikcim dom har säkert funnits där väldigt länge, långt innan de vart så många så de börja synas, de har hittat sin nisch.
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Tänker ofta på dem där kaninerna när jag åker förbi.
Fattar inte hur dem kan över leva, det är ju jättemånga kaniner på den där lilla gräsplätten som är omringad av bilar.. :crazy:
Det var en god tanke :idea: , men jag tror också att det bästa är att flytta dem där ifrån...
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Det bästa i mina ögon vore att skjuta av dom. Det finns ingen som helst möjlighet att flytta dom därifrån, kommer där in en människa lär alla kaniner springa ner i såna hålor,
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Gammal tråd...men har inte sett kaninerna på över månad nu så nu sover sem nog för gott....så nu har de nog det så bra de kan ha!!!
Mvh//Emma
 
Sv: kaninerna vid klarastrandsleden...

Min pappa åker förbi kaninerna varenda dag, det har han gjort i över 25 år, och han har, precis som rapid sa, bara sett EN ENDA ÖVERKÖRD KANIN! Dom klarar sig (tyvärr) väldigt bra och förökar sig väldigt fort. Och det blir inte så mycket inavel som man tror, eftersom folk som tröttnar på sina kaniner kastar ut dom där.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 729
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 396
Senast: niardasp
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 023
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 708
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp