Kaos på vägarna

Alltså jag tyckte jag ställt min bil perfekt MEN plogbilen måste ha nån typ av agg mot bilar...

image_586c88492a6b222640181058.jpg


image_586c8856ddf2b32c9f2ed887.jpg


image_586c880e9606ee3c2a9a9564.jpg


Men efter att ha skottat framför (tog ett tag) så va de iaf bara att köra fram bilen... Den bakom kommer jubla när den inser att den bara kan köra rakt fram där jag stått...
 
Alltså jag tyckte jag ställt min bil perfekt MEN plogbilen måste ha nån typ av agg mot bilar...

image_586c88492a6b222640181058.jpg


image_586c8856ddf2b32c9f2ed887.jpg


image_586c880e9606ee3c2a9a9564.jpg


Men efter att ha skottat framför (tog ett tag) så va de iaf bara att köra fram bilen... Den bakom kommer jubla när den inser att den bara kan köra rakt fram där jag stått...
Ungefär som i Lars Molins "Mjölkpallen" ;)
 
Även hos mig har det vräkt ner snö. Helt oplogat tidigt imorse, inga problem för audi S6 V8 quattro. :love: Resterande bilar har dock aningen svårt att ta sig hemifrån!
Här var det riktigt kaos. Det var lättare för cyklar att ta sig fram än för bilar då våra snabb-cykelbanor hade prio 1 :D
 
Är troligen halt här, vägen är alldeles blank under snön.

Men känns rätt tryggt att sitta i Discon :D
Å bussarna ställer in bara för att det snöat i natt. Så var det inte förr då gick bussarna minsann trots att det var sämre bussar än idag. Vad gör utvecklingen egentligen O_o
 
Kom snö i lördags i min håla resulterade i blankis på alla mindre vägar och gångvägar- plogbil och sandbilar har inte synts till.
Igår fick vi 5-10cm till som innan kvällen var det mest snöblask.
Nu på morgonen var det blankis och perfekt väder att bryta lårbenshalsen för alla som går utanför dörren- fortfarande inga plog och sandbilar synliga i den Skånska hålan.
 
Här i Sthlm är jag förvånad att det inte varit fler olyckor ...
Underkylt och hur halt som helst... Hela natten.. Sådär så man själv som sagt knappt kan gå utan går med myrsteg för att inte halka... Skulle in på en parkering igår kväll ... ABS fick jobba... Jag fick backa ca 75 m och då körde jag inte ens fort och tyckte jag planerat min inbromsning... När jag sen backat klart och skulle bromsa fick absen jobba som en galning igen... Så jo HALT är det def...
 
Här i Sthlm är jag förvånad att det inte varit fler olyckor ...
Underkylt och hur halt som helst... Hela natten.. Sådär så man själv som sagt knappt kan gå utan går med myrsteg för att inte halka... Skulle in på en parkering igår kväll ... ABS fick jobba... Jag fick backa ca 75 m och då körde jag inte ens fort och tyckte jag planerat min inbromsning... När jag sen backat klart och skulle bromsa fick absen jobba som en galning igen... Så jo HALT är det def...
Hur har ni det i kaoset där nere :D
 
Här uppe har vi fått torrsnö med många minusgrader sedan i söndags och det är för kallt att salta så vägarna är svinhala men det är bara att köra med förstånd
 
Jag är så otroligt avis på alla som får snö! Jag vill också ha snö! Normalt så brukar vi få typ en meter snö där jag bor men i år så fick vi som mest 2 dm. Inte ens lönt att ta fram skotern i år. Skicka hit snön vetja så jag får åka nå skoter å slalom nån gång! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
563
Senast: Rie
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 941
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp