Bukefalos 28 år!

Kaos på vägarna

Hoppas verkligen vi inte åker på samma vägar. :nailbiting:
Det gick inte alls med andra ord, om det inte var snödjupet på sidan av den plogade vägen du syftade på. ;)
Nädå hade det varit för 30 år sedan då hade det varit full fart och det var det för jämnan är förvånad idag att det alltid gick bra men idag är det väglaget som styr hur fort man åker även om man blir nästan överkörd och får något finger visat av pelikanerna som kommer förbi här för det verkar som att även om det är snö halt eller backkrön eller högerkurvor med möte så ska dom förbi .Har tänkt många gånger jaha jag ska dö nu ..!
 
Utanför skövde blev det en krock med 9st (enl media) inblandade pga halkan o jag som bor ett par mil bort har torr bar väg ,än så länge :up:
 
Problemet i större städer är ju att det är ytterst svårt att snöröja när folk och bilar är i vägen + att det tar tid att få undan snön (går inte att lägga upp vallar hur som helst).
Det vanliga är ju att det röjs nattetid just för att kunna få rent parkeringar etc, men kommer stora snömängder dagtid så hinns det inte med...
 
Problemet i större städer är ju att det är ytterst svårt att snöröja när folk och bilar är i vägen + att det tar tid att få undan snön (går inte att lägga upp vallar hur som helst).
Det vanliga är ju att det röjs nattetid just för att kunna få rent parkeringar etc, men kommer stora snömängder dagtid så hinns det inte med...

Exakt. Sedan blir det en olycka eller fler som stoppar upp :meh: De som inte klarar att köra i snöoväder eller inte har bytt däck kan f-n stanna hemma i sådant här väder :rage:
 
Haha min syrra som halkbekämpar med traktor fick det tidigt imorse, då är det halt!

Jo och traktordäck har ju inte bästa greppet på is, precis.
Ser förresten att Biltema skyltar med snökedjor; kanske vore bra att ha på min något uppförslutande uppfartsväg (verkligen inte brant) faktiskt... inte så dyra heller, får väl kolla däckdimensionerna och åka och shoppa.

För övrigt tycker jag att vi har helt OK väglag här. Det har kommit ett par millimeter snö hemma.
 

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Rie
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 043
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp