Bukefalos 28 år!

Katt i trapphus

Sv: Katt i trapphus

Nå tror du dina grannar skulle anmäla dig? Tror du de ens märker att katten är borta? Och igen, tror du att någon åklagare skulle dra det vidare?
1. Det vette faen... karln har "issues".
2. Förmodligen. Fast kanske inte idag, eller imorgon...
3. Nej. Om ärendet ens handläggs, så bordläggs det nog. Lägga till handlingarna ligger också nära.
 
Sv: Katt i trapphus

Har liknande problem, fast dessa 3 katter har sina hem. Dock ställs ytterporten upp i -18 grader även på kvällarna efter låsning (22.00) och detta gör mig förbannad. Klarar inte katterna kylan får man väl ha dom inne medan man är iväg :devil:

Ändrat:
Såg att mycket hade hänt sedan första inlägget ;) Bra gjort!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Katt i trapphus

Har liknande problem, fast dessa 3 katter har sina hem. Dock ställs ytterporten upp i -18 grader även på kvällarna efter låsning (22.00) och detta gör min förbannad. Klarar inte katterna kylan får man väl ha dom inne medan man är iväg :devil:

Var på hyresvärden, hota med hyresgästföreningen :angel:
+ allmän uppdat.

Det här kan dock vara för sent...
Dels att Kisse redan hamnat hos mig, dels för att han idag mår sämre.:(
Har sovit sedan igår kväll vid 22, har dock kissat på lådan 2 ggr, men har nu inte ätit eller druckit.
Har andningssvårigheter och är öm - morrar när man tar i honom annat än att klappa längst upp på ryggen. Försöker putsa såren, men käken/svalget låter olustigt. Sambon såg att han har svårt att äta blötmaten igår kväll; föser mest runt med nosen, trots servering i djuptallrik.

Telefonköar till veterinär, och har hämtat hem bil och flygbur som står på parkeringen. Har direktnummer till polisens ansvarige för djurärenden.

Måtte detta få ett värdigt slut.
 
Sv: Katt i trapphus

Jag håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra för er och även om han är för dålig så har han i alla fall fått den allra bästa sista tid som möjligt är.
Du är en hjälte i mina ögon :bow:
 
Sv: Katt i trapphus

rainbow-bridge.jpg


Sov gott Kisse.

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
 
Sv: Katt i trapphus

-kl-

Det var jättejobbigt. Är fortfarande... Men i grund och botten känns det bra. Nu slipper jag varje dag undra vart han är, varje natt grubbla på om han är ute och fryser... eller hur han mår om han får vara inne.

Det fanns dock mer skador på den stackars katten än vad vi visste om. Jättejobbigt att se. Kan bara ana hur han kan sett ut inuti...:cry: Och hur han måste ha mått! Och hur länge då?

Skriver mer sedan, jag orkar inte just nu.
Men jag hade veterinärens fulla sympatier, och ingreppet var det ingen tvekan om att utföra.

(...och efter tre dagar är Kisse fortfarande inte saknad.)
 
Sv: Katt i trapphus

Kom ihåg att djur lever i nuet, till skillnad från oss ältar de inte det förgågna och fruktar inte framtiden. För honom var det värme, omtanke, mat och vila som omgav honom i hans sista nu - de minnen han bar med sig när han somnade, tack vare dig. :bow:
 
Sv: Katt i trapphus

Du gav antagligen Kisse de bästa dagarna i hans liv. Han slipper ju ha ont mer nu.
*stödkrama*
 
Sv: Katt i trapphus

En liten katt,
så liten och trött.
En liten katt
sover så sött.

En liten katt
har fått gå ut.
En liten katt
har nått sitt slut.

En liten katt
ligger i sin korg.
En liten katt
hör sin mattes sorg.

En liten katt
ljuset nu ser.
En liten katt
vaknar aldrig mer.

En liten katt
högt älskad var.
En liten katt
finns inte kvar...


Katten på bilden har inget med texten att göra

Du har gjort helt rätt Murphy. Vem hade brytt som om Kisse om inte du gjort det?
 
Senast ändrad:
Sv: Katt i trapphus

All heder till dej för att du gav honom en sista tid,om än kort,då han var älskad och ombrydd.:bow::bow:
Han hade säkert ett tufft liv,men han kände garanterat kärleken och respekten från dej och din sambo.
Nu får lilla kisen vila gott på andra sidan regnbågen och du har visat att du är en fin människa!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 826
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 083
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
6 759
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 833
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp