Kattsnack #8

Jag begriper mig inte på mina katter ibland. Idag skulle Toni inte ha torrfoder utan hon stal Linas blötmat så Lina blev undanskuffad. Så jag fick göra en ny portion blötmat till Lina, men då skulle hon plötsligt inte ha alls. Hon brukar ju inte neka till att äta.
 
Katterna är i himmelriket, 4+ ute och snön har smält bort från balkongen. De väntar på våren när balkongdörren står öppen nästan hela dagarna :DDe var ute och nosade lite nu ikväll, stackarna blev pjutt då jag stängde igen 😅 men får öppna en stund imorgon istället.
Åh, jag längtar tills det blir sommar! Då SKA jag se till att få fler lediga dagar så att hunden och katten kan vara ute och påta i trädgården med mig. Jag ser så fram emot att lilleman ska få utforska vår lilla plätt i härligt solsken (med långlina på. ;) )!
 
Science!

1642111934522.png
 
Åh, jag längtar tills det blir sommar! Då SKA jag se till att få fler lediga dagar så att hunden och katten kan vara ute och påta i trädgården med mig. Jag ser så fram emot att lilleman ska få utforska vår lilla plätt i härligt solsken (med långlina på. ;) )!
Han kommer älska det :love:

Jag längtar också! Balkongen är ju innätad så de går ut och in som de vill, höjdpunkten på året! Lillkatten spanar på allt och har fullt upp medan Lilla herrn fläker ut sig på en solfläck :love:
 
Jag tror lilleman har kommit in i en växtperiod igen, för han skriker och skriker och sKRIIIKER efter mat! 😅 Han har fått sex små måltider sedan jag kom hem från jobbet runt fem, nu senast torkad anka för att jag i min enfald trodde den skulle räcka en stund. Fem sekunder senare stal han en skiva brittisk bacon från köksbänken (jag förbereder morgondagens lunch). Tack och lov hann jag stjäla tillbaka den innan han fick i sig allt salt! :nailbiting:
 
Kattungen fortsätter att bajsa löst, fick tvätta av henne inatt också.
Ringde FirstVet igår kväll, de rekommenderade skonkost så ska köpa det idag.
Uppfödaren skulle ta parasittest på sina katter, de var testade för ett år sedan.
Blev nojjig för giardia :down:
Men jag hoppas att de bara fått i sig något olämpligt. Men känns ju lite sådär när det är båda två som är lösa i magen..
 
Kattungen fortsätter att bajsa löst, fick tvätta av henne inatt också.
Ringde FirstVet igår kväll, de rekommenderade skonkost så ska köpa det idag.
Uppfödaren skulle ta parasittest på sina katter, de var testade för ett år sedan.
Blev nojjig för giardia :down:
Men jag hoppas att de bara fått i sig något olämpligt. Men känns ju lite sådär när det är båda två som är lösa i magen..
Ta avföringsprov och skicka in till labb.
 
Uppfödaren skulle ta avföringsprov och skicka in.
Finns en uppsjö av tester ser jag när jag googlar, vilket är viktigast att testa för när det kommer till katt?
Jag skulle ta hela magtarm-paketet så får du med allt relevant. Tritrichomonas och Giardia framförallt, men även isospora förekommer förutom de vanliga spolmaskarna och bandmaskarna där dock de sistnämnda sällan ger större problem.

Här är remissen https://www.sva.se/media/hqqoykfj/remiss-parasitundersökning-katt.pdf
och du bockar för paket nr två som heter Paket Magtarmparasiter.

Här har du anvisningar för hur prov ska tas:
https://www.sva.se/media/sh1ei0op/provtagningsinstruktion-träckprov-hund-och-katt.pdf
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 306
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 875
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 555
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp