Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kantarell får ögondroppar och godis varje kväll innan vi går och lägger oss. När vi gör iordning i köket, byter vatten osv så hoppar han upp på pallen och väntar, Prada hoppar upp på bordet och Harry sitter på golvet med tassen i luften 😁
Godis till alla utom Paisley som inte är ett dugg intresserad 😆
 
2C5DB324-363E-4558-A44A-8420581C8EB9.jpeg



Banana bonanza!
 
Min sambo är inte hemma. Paisley har legat i sitt träd hela kvällen, hoppade ner förut och stirrade på mig, var är husse 😾
Sen gick hon tillbaka till trädet igen.

Tidigare i veckan sov jag ovanligt länge, vaknade av att hon satt och krafsade på mitt täcke.
När jag vaknade gick hon 😆
Typ som, okej, du var inte död, synd.

Tur att jag har Prada och Kantarell som faktiskt tycker om mig 😁❤️
 
Först när jag skulle regga kissarna så funkade det inte, så då tänkte jag att jag avvaktar lite. Sen glömde jag bort det. Men nu! Nu är dom båda reggade i jbv. :)

Juni har rivit ner en blomma ur fönstret så krukan sprack. Bytte kruka, idag rev hon ner den igen. Hon har inte varit i det där fönstret på hela tiden hon bott här men nu 2 dagar i rad skulle hon spana på husse när han skottade snö 😅 Ingen mer blomma i fönstret förrän jag kan sätta fast den 😆
 
Vår Carsten (kallas Rufsingen 🙄😅 ) älskar att vara ute, men älskar inte vädret sista veckorna med snö och slask. Men när vi ska ut på promenad vill han gärna följa med! Härom dagen var en sån dag, han sprang lyckligt efter mig och sambon tills han snöpligt fick ge upp pga snödjupet.. 😿 vrålade som en galning efter oss när vi pulsade vidare. Vi gick bara typ 500 m till innan vi vände, men jag hörde honom hela vägen. När vi närmar oss ser jag att han klivit upp på den högsta stenen han kunde hitta för att se oss bättre (och höras bättre kanske), älskade katt! 😍:heart
20230107_154225.jpg
 
Jag håller med övriga - bygg en kattgård med kattlucka, så kan katten "gå ut" så mycket den vill under kontrollerade former. Så kan man komplettera med promenader i sele.

Under barndomen och tonåren så hade familjen alltid utekatt, inte alldeles för långt ifrån en 50-väg. Det gick jättebra, tills det inte längre gjorde det. Det är inte värt det. Jag var också nojig, och inte blev det bättre att min värsta farhåga blev verklighet... två gånger. Och två fantastiska individer fick sätta livet till.

Ja, det blir en kattgård men… tyvärr fick jag åka till veterinären igår och idag konstaterades det att han har patellaluxation på båda bakbenen. Han är bara 8 månader, men operation är det enda som gäller för honom. Jag måste bara se till att ha allt underlag för rehabilitering och konvalescens. Nu gör jag ju allt för honom, så det blir nog bra, men ska konsultera en annan veterinär också för att få lite mer input.
 
Vi har haft en fleecefilt med fransar på sängen, på kvällen brukar vi hänga den över sovrumsdörren. Prada hoppar upp på byrån varje kväll och leker en stund med fransarna.
Så gjorde vi misstaget att köpa en ny, större och gosigare filt, jag gillar att ligga på sängen under en filt bland alla kuddar och läsa 😍
Denna filt har inga fransar och självklart blev det skrik och panik.

Eftersom vi är lydiga kattslavar har vi sparat den gamla filten så vi kan hänga den över dörren varje kväll för att se vilka ihop den och lägga undan den på morgonen 😂
 
Vi har haft en fleecefilt med fransar på sängen, på kvällen brukar vi hänga den över sovrumsdörren. Prada hoppar upp på byrån varje kväll och leker en stund med fransarna.
Så gjorde vi misstaget att köpa en ny, större och gosigare filt, jag gillar att ligga på sängen under en filt bland alla kuddar och läsa 😍
Denna filt har inga fransar och självklart blev det skrik och panik.

Eftersom vi är lydiga kattslavar har vi sparat den gamla filten så vi kan hänga den över dörren varje kväll för att se vilka ihop den och lägga undan den på morgonen 😂
Du är så ägd!
:love::rofl::heart :D
 
Brunetten är hungrig, det finns ingenting i skålen och världen är grym och kall. "Jag accepterar inte att bli kroppskammad"- snäser hon från under-filten i soffan. Det enda som syns är en varm boll av knubbig kattkropp. Hon har varit ute i köket flera gånger och inspekterat. Först kommer dunsen av soffnedhoppet. Tass tass tass. Snus och nos ute i köket. Iyeiii?! Sedan kommer hon tillbaka och sitter en stund på mattan för att blänga med arg ihopskrynklad nos. Upp i soffan och in under filten igen. Tredje gången nu.

Skönhetsmissen har jagat en insekt, som måste ha övervintrat i något hörn och nu kommit till liv igen. Fram och tillbaka som en tossa för att plötsligt tvärstanna och spy på hallmattan mitt i upphetsningen. Sedan direkt i farten igen och rätt upp i fönstret i vardagsrummet, smidigt farandes mellan alla stora krukor. Jaja. Hallmattan behövde tvättas ändå.

Tur att Gangstrarna håller ställningen som familjens pelare av stabilitet och trygghet.
 
Ja, det blir en kattgård men… tyvärr fick jag åka till veterinären igår och idag konstaterades det att han har patellaluxation på båda bakbenen. Han är bara 8 månader, men operation är det enda som gäller för honom. Jag måste bara se till att ha allt underlag för rehabilitering och konvalescens. Nu gör jag ju allt för honom, så det blir nog bra, men ska konsultera en annan veterinär också för att få lite mer input.
Vi opererade vår ena hund för patella och mitt tips är att ringa runt och kolla priser innan. Det skilde nästan 20" för samma operation mellan olika kliniker.. På ett ben alltså..
 
Lina är inte hemma, men jag har ställt fram mat även till henne. Toni har ätit upp sin mat men sen har hon gått till Linas matskål och krafsat på golvet som om Linas mat vore en hög med :turd: som ska täckas över. (Ja, de får olika foder p.g.a. fröken Kräsen som vill ha Latz och kattslaven har fått ge sig och servera detta. Lina får Mjau.)
 
Lina är inte hemma, men jag har ställt fram mat även till henne. Toni har ätit upp sin mat men sen har hon gått till Linas matskål och krafsat på golvet som om Linas mat vore en hög med :turd: som ska täckas över. (Ja, de får olika foder p.g.a. fröken Kräsen som vill ha Latz och kattslaven har fått ge sig och servera detta. Lina får Mjau.)
Sådär gör våra ibland också. Ibland är det mat som inte duger ibland mat de har ätit av... :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
508
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 408
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp