Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår när vi åkte bil gick det jättebra och Sparky var lugnare än hon har varit sedan den där gången hon plötsligt blev rädd :up:
Vi åkte när det var ljust och jag undrar om det var därför hon var lugnare eller vad det kan ha varit.
Ska ägna mina lediga dagar åt att träna lite på bilåkande, gå på toa på kommando, och göra tandborstning mysigt :)
 
Katten har äntligen varit hos veterinären för magen! Så nu är detektivarbetet igång ;) Det togs massa blodprover - de fick vara flera personer och stackars katten iförd tratt var allt annat än glad :heart Tur att jag klippte klorna innan :rofl: Väntar på provsvar och fortsätter med små portioner mat med fibrer, probiotika och vätskeersättning. Troligtvis blir det ett försök med allergifoder om inte proverna visar något. Sist vi försökte oss på hydrolyserat kyckling- och senare laxprotein blev han sämre än sämst i flera veckor :nailbiting:
 
Tips till katt med tovor - använd en klippmaskin/rak och inte sax. Allt för många som klipper katten i huden…
Finns en billig och väldigt bra klippmaskin på Biltema som inte låter för mycket (sök på Pälstrimmer).
Eller använd en kam att föra in mellan tovan och huden, då kan man känna sig rätt säker på att det som sticker ut mellan kammens ben är päls som man kan klippa bort.
Jag gjorde så med en liten stålkam tills jag skaffade klippmaskinen från biltema, den är väldigt bra :up:
 
Eller använd en kam att föra in mellan tovan och huden, då kan man känna sig rätt säker på att det som sticker ut mellan kammens ben är päls som man kan klippa bort.
Jag gjorde så med en liten stålkam tills jag skaffade klippmaskinen från biltema, den är väldigt bra :up:
Kam är jättebra, men med vissa katter har man inte så mycket tid 😂 Då är en snabb rak ibland att föredra!
 
Alice har tyckt att min Yalla! yoghurt (laktosfri) har luktat och smakat gott förut så när jag fick syn på kapslar med mjölk i djuraffären som skulle vara för katter så tänkte jag att det skulle vara något för henne inför jul! :idea:
Gissa besvikelsen när hon inte ens ville smaka.
Tänkte att det var ett tag sedan och hon kanske bara inte tycker om det numera.
Köpte idag en ny drickyoghurt (passionsfrukt) och lade korken på bordet.
Alice hoppade upp i knäet men gick snabbt upp på bordet och började slicka i korken :meh: mums tyckte hon! :meh:
 
Alice har tyckt att min Yalla! yoghurt (laktosfri) har luktat och smakat gott förut så när jag fick syn på kapslar med mjölk i djuraffären som skulle vara för katter så tänkte jag att det skulle vara något för henne inför jul! :idea:
Gissa besvikelsen när hon inte ens ville smaka.
Tänkte att det var ett tag sedan och hon kanske bara inte tycker om det numera.
Köpte idag en ny drickyoghurt (passionsfrukt) och lade korken på bordet.
Alice hoppade upp i knäet men gick snabbt upp på bordet och började slicka i korken :meh: mums tyckte hon! :meh:

Isis vägrar Valios laktosfria matlagningsgrädde, endast ICAs duger :meh: (nej, hon får inte kopiösa mängder utan lite som godis ibland).
 
Jag tycker inte om Valios laktosfria mjölk heller, så jag förstår henne till fullo :wtf: den är sötad med sötningsmedel eller nåt, blir konstigt söt mjölk :cautious:

Eh, nej? Det är endast tillsatt D-vitamin och laktosen har tagits bort. Att den sedan smakar apa är en annan femma, jag dricker inte mjölk men har smakat av särbon (han tål inte laktos längre).
 
Eh, nej? Det är endast tillsatt D-vitamin och laktosen har tagits bort. Att den sedan smakar apa är en annan femma, jag dricker inte mjölk men har smakat av särbon (han tål inte laktos längre).
Jag har ingen aning om varför eller hur, men den smakar sött som i sötningsmedel i jämförelse med Arla eller nåt O_o
 
Isis vägrar Valios laktosfria matlagningsgrädde, endast ICAs duger :meh: (nej, hon får inte kopiösa mängder utan lite som godis ibland).
Våra kissar snor dotterns kvarglömda mjölk hon lämnar i tallrik. Mjölk med flingor när flingorna är slut är man tydligen färdig (om inte mamman är med, pappan tänker inte på den kvarglömda mjölken) jättegott säger de.

Skrattar gott här hemma. En trasmatta tvättade och hängdes över en dörr. Katt nr 1 klättrar upp på den till dörren och hobbar över till taket på garderoben. Katt 1 blir nerplockad. Katt 1 visar Katt 2 hur man hoppar till garderoben Katt 2 hoppar över till garderoben och kryper inåt.. måtte mattan torka snabbt.
 
Senast ändrad:
Våra kissar snor dotterns kvarglömda mjölk hon lämnar i tallrik. Mjölk med flingor när flingorna är slut är man tydligen färdig (om inte mamman är med, pappan tänker inte på den kvarglömda mjölken) jättegott säger de.

Skrattar gott här hemma. En trasmatta tvättade och hängdes över en dörr. Katt nr 1 klättrar upp på den till dörren och hobbar över till taket på garderoben. Katt 1 blir nerplockad. Katt 1 visar Katt 2 hur man hoppar till garderoben Katt 2 hoppar över till garderoben och kryper inåt.. måtte mattan torka snabbt.
20221230_224601.jpg
 
Mina brukar knappt ens vicka på öronen, men ikväll var de lite oroliga. Särskilt Älva strök längs med golvet och letade gömställen vid tolvslaget. 💔 Ingen panik, men lite smårädda. Nästa år blir det hemma i lägenheten istället. Där låter det desto mer med en massa raketer, men det är ju HEMMAhemma.

Gott nytt år, allesammans! Jag hoppas att era katter inte heller har stressat upp sig för mycket. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 561
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 021
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 430
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp