Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sån fin en :love:. Jag har oftast svårt för paddor men jag gillar när de har mycket vitt.
Tack! Jag älskar när det är mycket vitt i pälsen (säger jag nu - undrar hur jag känner när det är dags för utställningsdebuten :angel:). Notera gärna hennes extremsöta svanstipp. :D
 
För övrigt så är min ragdollhona inlagd på djursjukhus, hon har alltid haft besvärlig mage med mycket diarré nu har den eskalerat och hon har blivit ännu smalare än innan. Igår matvägrade hon, normalt så äter hon lite men ofta. Hon väger bara 3.1 kilo nu och borde nog väga runt 4. Usch - min stackars fina kisse.

Håller alla tummar! En bekanta katt låg inne för samma grejer över jul, jättetråkigt :(
 
Tack! Jag älskar när det är mycket vitt i pälsen (säger jag nu - undrar hur jag känner när det är dags för utställningsdebuten :angel:). Notera gärna hennes extremsöta svanstipp. :D

Det gjorde jag också! Älskade vitt alltså. Sen fick jag Seven :cool:
Det är fasiken inte enkelt att hålla en vit päls från att bli gul kan jag säga. Seven är ju dessutom vit i ansiktet och jag antar att hon inte gillar ansiktsmasker. .
 
Tack! Jag älskar när det är mycket vitt i pälsen (säger jag nu - undrar hur jag känner när det är dags för utställningsdebuten :angel:). Notera gärna hennes extremsöta svanstipp. :D
Jag har ju ett par bicolorer med en del vitt och jag tycker de är rätt okej att hålla rent. Syns ju väl om de har något nosgojs eller ögonbajs. Jag brukar dock använda schampo för vita katter inför utställning
 
Det tror tyvärr inte jag heller stoppar hennes uppfödning. Jag är ändå förvånad över hur många som verkade tycka det var okej att hon födde upp så här genom följare på Insta m.m. men jag får väl anta dom flesta inte är insatta nog att veta att hon gått fel väg?
Jag tror att de inte har någon kunskap. Tycker det var jättebra att du reagerade så det ändå kom upp till ytan. Jag blev ju ”the bad Guy”, men det kan jag ta :)
 
Jag hade så gärna lagt in tusentals bilder på henne, men tyvärr hade jag lite svårt att fokusera på fotografering när jag var där (svårt att slita ögonen från skönheten :love:), så alla bilder jag tog blev ganska suddiga... Uppfödaren lade upp superfina kort på henne på sin hemsida, men jag vill inte sno dem... Men jag lovar att ni kommer få massor (massor!) med bilder så fort hon har flyttat hem till mig. :D

Det jag kan bjuda på är en liten video. Här är min framtida vän. :love:


Tillskillnad från @Marty älskar jag paddor, framförallt svartpaddor med jämna tecken i ansiktet och vit mage... *sneglar på Skönhetsmissen*

En underbart söt liten kattfröken har du hittat! :love:
 
Tack! Jag älskar när det är mycket vitt i pälsen (säger jag nu - undrar hur jag känner när det är dags för utställningsdebuten :angel:). Notera gärna hennes extremsöta svanstipp. :D

Min är ju väldigt ljus och håller sig ren, när hon inte leker i krukorna :devil:
Men upplever inte alls henne som svår att hålla ren, den biten sköter hon utmärkt själv :)
Som sagts tidigare så ser jag ögongrus och smuts i nosen lättare men det är allt.
 
Hemkommen från djursjukhuset. Som väntat så har hon troligen en inflammation i tarmen och ska medicineras för detta. Hon har skött sig utmärkt hos veterinären och varken gapat och skrikit eller klöst eller bitit någon.

Nu får vi hoppas att jag får i henne medikamenterna och att de hjälper
 
Hemkommen från djursjukhuset. Som väntat så har hon troligen en inflammation i tarmen och ska medicineras för detta. Hon har skött sig utmärkt hos veterinären och varken gapat och skrikit eller klöst eller bitit någon.

Nu får vi hoppas att jag får i henne medikamenterna och att de hjälper

Inflammation i tarmen? Kan det bara uppstå en inflammation, eller hade hon ätit något som irriterade?

Håller tummar och tassar för att hon blir frisk!
 
Hemkommen från djursjukhuset. Som väntat så har hon troligen en inflammation i tarmen och ska medicineras för detta. Hon har skött sig utmärkt hos veterinären och varken gapat och skrikit eller klöst eller bitit någon.

Nu får vi hoppas att jag får i henne medikamenterna och att de hjälper

:love:
 
Jag hade så gärna lagt in tusentals bilder på henne, men tyvärr hade jag lite svårt att fokusera på fotografering när jag var där (svårt att slita ögonen från skönheten :love:), så alla bilder jag tog blev ganska suddiga... Uppfödaren lade upp superfina kort på henne på sin hemsida, men jag vill inte sno dem... Men jag lovar att ni kommer få massor (massor!) med bilder så fort hon har flyttat hem till mig. :D

Det jag kan bjuda på är en liten video. Här är min framtida vän. :love:

Men gud så söt :love: :love:

Personligen har jag ju en viss förkärlek till paddor, jag har ju varit ägd av två sådana (en numera) :D
 
Inflammation i tarmen? Kan det bara uppstå en inflammation, eller hade hon ätit något som irriterade?

Håller tummar och tassar för att hon blir frisk!

Om det är en inflammation så tror jag att den har funnits där länge, hon har alltid varit mager och haft diarre periodvis.

Största utmaningen är att få i henne pro-kolin, cortisonet är enklare. Sen ska hon förstås börja äta ordentligt och ingen annan ska knycka hennes mat och framför allt så hon inte ta någon annans mat.
 
Uppdatering från veterinären.
Det fanns inga bakterier kvar i det sjuka örat :up: men vi väntar fortfarande på svar på vävnadsprovet från det "friska" örat. Så inget mer antibiotika och nertrappning av cortisonet.
Vet hör av sig om vävnadsprovet och vi ringer om det, gud förbjude, blir försämringar
Han går ju fortfarande med huvudet på sned en aning även om vi försöker intala oss att det nog är lite bättre varje dag (positivt tänkande)
 
Min katt tyckte vi var klara efter undersökningen
Blev dock blodprov och röntgen med.
Proverna ville jag ha för att kolla socker, njurar och lever men allt var bra
Syntes lite på.röntgen av lungorna så fortsätta med inhalation ett tag.
Vet tyckte återbesök om ett halvår men hon har en tand som ska kollas på så då sa vi två månader ca.
Det är inte akut med tanden så jag ville vänta med att söva ett tag.
 
Alltså jag hade nyss den mysigaste stunden någonsin med vår lille katt (och tur var väl det, med tanke på hur han levt runt de senaste dagarna...)! Kom hem jättetrött och "skulle bara lägga mig och vila ögonen i två minuter". Innan jag visste ordet av hade jag en spinnande katt i halsgropen och det slutade med att jag somnade med armarna runt honom som en nalle, ansiktet inborrat i hans päls och en varm tass på kinden :love:

Sedan var det jag som vaknade först och fick plocka fram mina bästa ninja-skills för att frigöra mig från honom utan att han vaknade. Jag lyckades nästan :D
 
Nu när jag är hemma så mycket igen så har Lilla herrn återgått till att vara rejält dramatisk även om jag är borta korta stunder. Jag var iväg 2h idag och hemma igen möttes jag av en katt som spelade upp hela registret av "jag trodde jag var ensam och fullständigt övergiven, buhää :cry:". Gulligt samtidigt som det vore lite skönt om han var lite lugnare när jag kom hem :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 664
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 294
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 246
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 703
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp