Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har katten åkt hem till sin rättmätige ägare (min bror) för en kort semester där medan jag är iväg och firar nyår på annan ort.

Hon hade installerat sig i lägenheten som den drottning hon är och krävt gos.
 
Freja är väldigt rädd för fyrverkerier, hur ska hennes nyår bli så bra som möjligt? Hon äter Zylkene redan

Jättesvårt, men ett råd brukar vara att ha på högt ljud innan på kvällen, eg krigsfilm eller liknande om du står ut med det :D Inte ge så mycket mat tidigare på kvällen så hon är lite småhungrig och ladda med gott godis som börjas ge just innan det smäller. Mysig, mörk och trång grotta/gömställe och en kolugn matte som sitter bredvid och gosar vid behov. Höj gärna ljudet på tv när det smäller som värst.

Avskyr verkligen fyrverkerier även om Nikita är relativt cool. Min pappas hund gick och gömde sig i duschen och darrade :(
 
Freja är väldigt rädd för fyrverkerier, hur ska hennes nyår bli så bra som möjligt? Hon äter Zylkene redan

Sitta i badrummet om det inte har några fönster och ha på något ljud, typ radio, platta osv. Försöka hålla sig själv lugn för att inte föra över sin oro på katten.
 
Brunetten har en bister morgon, och har isolerat sig i badrummet. Hon sov som en tjock kuttrande nallebjörn i sängen hela natten, men nu behöver hon lite me-time tydligen.

Skönhetsmissen uppjagad och springer runt som vanligt. Ingen av dem reagerade på fyrverkerierna inatt i alla fall, stencoola världsvana stadskissar.
 
Nu finns inte lilla Luna längre. Mitt hjärta går sönder.

Vi fick åka in till djursjukhuset igår då jag inte längre fick i henne antibiotikan och hon börjat dra sig undan, var trött och matvägrade. Återbesök idag med UL på njurar. Vet föreslog att operera bort den dåliga njuren, som verkade vara orsaken till de återkommande urinvägsinfektionerna. Först skulle hon dock behöva läggas in för att återfå aptiten, och sedan skulle hon behöva behandlas med antibiotika igen innan OP. Jag som känner Luna vet att hon inte skulle må bra av att läggas in. Sedan en så stor operation, utan att hon faktiskt skulle bli helt frisk efter det (andra njuren sjuk, magproblem, tandproblem) känns inte snällt. Skulle det vara för hennes skull, eller för min?

Så idag fick hon somna in, efter en natt full med gos. Med mirakelkammen och omgiven av sina favoritleksaker och sin matte så känns det som att hon fick ett fint slut, men så ont det gör i mig. Hur ska jag klara mig utan henne?

Tack älskade lilla Luna för den korta stund du fanns hos mig. Jag glömmer dig aldrig. :heart

Beklagar :cry: :heart
Men tror du gjorde rätt val för hennes skull även om det är ett svårt beslut att fatta.
 
@Marty

Raggisuppfödaren vi pratade om i höstas gör inte reklam för sin uppfödning och har tagit bort sitt stamnamn från Instagram + gått ur en del kattgrupper på fb rörande sverak och raggisar med stamtavla. Ledde proceduren till en uteslutning? Har du fått veta något? :nailbiting: :)
 
Det KAN vara så att jag har varit och bokat en liten skogisflicka idag... :angel: En liten svartsköldpaddtabby med mycket vitt. :love:

Nu är det bara en lååååång väntan till hon är leveransklar i mitten av februari. Jag längtar redan!
Åh, vad härligt! Jag hoppas på massa bilder :)
 
@Marty

Raggisuppfödaren vi pratade om i höstas gör inte reklam för sin uppfödning och har tagit bort sitt stamnamn från Instagram + gått ur en del kattgrupper på fb rörande sverak och raggisar med stamtavla. Ledde proceduren till en uteslutning? Har du fått veta något? :nailbiting: :)
Detta har jag missat kan man få en summering?
 
@Marty

Raggisuppfödaren vi pratade om i höstas gör inte reklam för sin uppfödning och har tagit bort sitt stamnamn från Instagram + gått ur en del kattgrupper på fb rörande sverak och raggisar med stamtavla. Ledde proceduren till en uteslutning? Har du fått veta något? :nailbiting: :)
Jag har inte hört något, men jag har tänkt skicka en förfrågan till hon jag hade kontakt med i hennes klubb. Får ta och göra det i veckan :). Hon sitter även med i disciplinnämnden i SVERAK så hon bör ha koll.

@MidnightSoul En uppfödare med stamnamn som öppet och medvetet födde upp blandraser. Detta strider mot SVERAKs regler man förbinder sig till när man skaffar stamnamn. Så jag tillsammans med MM samlade ihop en del bevis som jag sedan skickade till hennes kattklubb. Fick då svar från hon jag pratade med att de skulle kolla mer på det och att de sedan innan fått höra om detta, men inte haft några bevis. Jag skickade med otroligt mycket skärmdumpar som visade på att hon bedrivit denna verksamhet samtidigt som hon fött haft sitt stamnamn. Förhoppningsvis gav det resultat ;).
 
Jag har inte hört något, men jag har tänkt skicka en förfrågan till hon jag hade kontakt med i hennes klubb. Får ta och göra det i veckan :). Hon sitter även med i disciplinnämnden i SVERAK så hon bör ha koll.

@MidnightSoul En uppfödare med stamnamn som öppet och medvetet födde upp blandraser. Detta strider mot SVERAKs regler man förbinder sig till när man skaffar stamnamn. Så jag tillsammans med MM samlade ihop en del bevis som jag sedan skickade till hennes kattklubb. Fick då svar från hon jag pratade med att de skulle kolla mer på det och att de sedan innan fått höra om detta, men inte haft några bevis. Jag skickade med otroligt mycket skärmdumpar som visade på att hon bedrivit denna verksamhet samtidigt som hon fött haft sitt stamnamn. Förhoppningsvis gav det resultat ;).
Då är jag med :)
Var det sådana dör skumma blandningar som man inte förstår varför. Man blandar? Som lugn kattras med väldigt aktiv kattras?
 
Då är jag med :)
Var det sådana dör skumma blandningar som man inte förstår varför. Man blandar? Som lugn kattras med väldigt aktiv kattras?
Nej, inte i det här fallet. Det var ragdoll och birma. De är ju väldigt lika i färgerna och till viss del utseendemässigt, så det är ganska vanligt att man gör sådana buskisblandningar. Är de maskade ser de ju ut som riktiga raskatter och därmed kan man ju lura på folk katterna till hutlösa priser. Sen gömde hon sig bakom stamnamnet, ”eftersom det visar att hon är seriös” :banghead:.
 
Nej, inte i det här fallet. Det var ragdoll och birma. De är ju väldigt lika i färgerna och till viss del utseendemässigt, så det är ganska vanligt att man gör sådana buskisblandningar. Är de maskade ser de ju ut som riktiga raskatter och därmed kan man ju lura på folk katterna till hutlösa priser. Sen gömde hon sig bakom stamnamnet, ”eftersom det visar att hon är seriös” :banghead:.
Väldigt oseriöst av henne.
 
Okej, här kommer mening jag aldrig trodde jag skulle skriva:
Jag tror katten har stulit mina kaffefilter.

Jag har tygfilter liggandes på en köksbänk, de låg där igår kväll när jag gick och la mig. Nu på morgonen puts väck! Huvudmisstänkt: liten katt som levt jävel hela natten.
 
Nej, inte i det här fallet. Det var ragdoll och birma. De är ju väldigt lika i färgerna och till viss del utseendemässigt, så det är ganska vanligt att man gör sådana buskisblandningar. Är de maskade ser de ju ut som riktiga raskatter och därmed kan man ju lura på folk katterna till hutlösa priser. Sen gömde hon sig bakom stamnamnet, ”eftersom det visar att hon är seriös” :banghead:.

Vill du får du gärna pma stamnamnet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 245
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 173
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 357
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp