Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten AVSKYR att gå på täcken. Och HATAR att sitta/stå på människor.

Ca 0230 i natt skulle hon sova på min vad.

Den ENA vaden, endast.

Har ingen aning om varför, men hon sov nån timme eller så och det gjorde inte jag.

Helt klart på väg in i crazy-cat-lady- land
Inte så att du är stel, öm eller på annat sätt lite skadad i den så den är varmare.
 
  • Gilla
Reactions: Elo
Nu har jag fått svar på dna-testet :)
Winter är 100% solid, alltså ingen tabby. Ganska skönt det för jag tycker icke tabbyraggisar är finast :o :love:
En del är vackra men min favvofärg är bicolor och sköldpadda bicolor gör det hela lite extra lyxigt :D

AQKAAAACkddodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTlmYzNiMmRlMDg3YzM0ZDZiMGZmZmVjLmpwZw
Jag vet inte om jag håller med ;) Men visst är sköldpaddor speciella! Och din var riktigt fin! :love:
/ägare till sköldpaddetabby ragdoll :D

Förresten, var skickade du in dna test? Hur? Jag blev nyfiken.
 
Kattjäveln har hittat en flik tapet som var skadad, så vad gjorde herr katt? Jooo vi river loss tapet från väggen :rage:
Då var han billig, och ut genom dörren med huvudet före for han. :meh::meh:

Laga tapeten och andas nästa gång, katten har nog lite svårt att förstå varför han åkte ut gissar jag.
Dessutom om han gillar att gå ut så kan det bli lite motsatt effekt än vad du hade tänkt dig egentligen.
Jag förstår dig till fullo men jag försöker bara tänka "galen kattlogik" ;)
Lycka till.

Ps. Det brukar finnas snygga tapeter på Rusta till kalaspris lite nu och då, så varför inte se det som en oplanerad möjlighet till förändring hemma Ds.
 
Idag har Vojta och Vančura bott här i 14 dagar. Båda är fullt inbodda. Jag har faktiskt lyckas klippa klorna på alla fyra tassarna på Vančura utan att han märkt det när han legat i mitt knä och på baktassarna på Vojta på samma sätt. Framtassarna är hon mer rädd om.

Favoritleksakerna är så klart inte de speciella kattsaker jag köpt utan en skruvkork från en glasflaska, en halstablett i papper och ett sånt där litet spänne som håller fast orkidéestänger. Och ingen av dom är så värst förtjust i Dreamiesar. Däremot katt-sticks de är favoriten. De + schleckies gör att medicinen de ska ha slinker ner hur lätt som helst.

Race har man minst två gånger om dagen då man jagar varandra. Ett morgonrejs som kan ske ibland klockan 4, ibland klockan 8 och har man tur först klockan 10. Kvällsrejset brukar ske runt midnatt.

Här några bilder:
Har har båda fått syn på Oonagh, en av mina hamstrar. Denna dörr är även känd som katt-tv :). På dagarna vet de att de inte ser någon men på kvällarna håller de koll och när någon hamster är vaken så sitter de som två ljus och tittar.
cat-tv2pssm.jpg


Jag tror man kan säga han är helt trygg och avslappnad med att sova bredvid mig nu :)
vancura1jlsgt.jpg


Första dagen han la sig i knäet på mig
vancura2crs5j.jpg


Vojta är mer svårtflirtad. Vill gärna gosa men helst bredvid. Men igår kom hon och la sig i mitt knä hon med.
vojta1rgsc2.jpg
 
Behöver lite hjälp.

Damen "matvägrade" ju tidigare i höst. Då blev jag rådd av veterinär att pröva Royal Canine blötfoder för att de upplevt att många katter tyckt att det är smakligt. Jag har dock förstått att innehållet inte är det bästa, dessutom är jag lite skeptisk då jag inte kan hitta någon innehållsförteckning.

Katten äter nu bra igen, och skulle vilja ha lite råd om vilket blötfoder som kan tänkas passa oss:

- BARF och liknande går fetbort. Katten tror jag försöker förgifta henne om jag serverar rått kött.
- Portionsförpackningar (ca 80-100g). Katten tror även att mat som stått i kylskåp (även om jag värmt det/inte serverat förrän varmt) är giftigt.
- Bitar i sås.
- Gärna med lägre energiinnehåll (soffpotatis+innekatt)
Zooplus har flera olika spannmålsfria märken som har portionspåsar. Tex: GranataPet, Animonda, Applaws, Bozita
 
Kom hem igårkväll. Nikita saknar sin hund tror jag. Fattar inte hur hon kan gilla en flängig unghund så mycket. När vi kom hem stal hon en full Dreamies påse och käkade upp. Fattade inte varför hon inte var hungrig tills jag hittade den tomma söndertuggade påsen på golvet :meh:
 
Är det någon som har testat ha strumpor på kattens tassar utomhus? Lilla herrn tycker det är lika spännande som alltid att gå ut på promenad men efter några min tycker han det är kallt om tassarna och vill in... Det är bara nollgradigt... Funderar på att köpa bäbisstrumpor och sätta fast de med tejp eller gummiband.
 
Hmm, undrar om katter kan bli sjuka av för mycket Dreamies. :idea:Nikita snodde en oöppnad påse och tuggade i sig. Insåg inte det förrän jag hittade den tomma söndertuggade påsen på golvet. Inte undra på att hon inte var särskilt hungrig på middag :meh:
 
Imorgon kommer jag inte vara poppis :angel: då det är dags att hälsa på veterinären och få en liten vaccineringsspruta.
Besöket i sig är inga större bekymmer men det där med att få sitta i transportbur är ju inte direkt uppskattat.
Tack och lov får vi skjuts dit och hem så tiden i buren blir inte så länge.
Hoppas vi får samma veterinär som förra året, han var kalasbra.
 
Mina måste till veterinären nästa vecka. Behöver recept och de måste ju se katterna i alla fall 1 gång först. Men jag har redan pratat med dom och skulle de bli helt panikslagna där så nöjer dom sig med att bara ha sett katterna. Om det går görs en allmän undersökning. Och skulle det visa sig allt är supercoolt kör vi hela hjärtundersökningen (som måste göras senast i januari hur som helst).

Svårt att veta när man inte känner de så bra än. Här hemma är båda trygga nu men gillar inte att man håller fast dom. Men de kan ligga bredvid hur avslappnade som helst. Själva transportburen bryr dom sig inte heller i. Var redan på hemvägen från djurhemmet helt lugna i burarna.

Och dreamisar är fortfarande inte så intressant. Men tänkte ta med "schleckis". De gör vad som helst för en slick från dom.
 
Luna har den senaste tiden blivit en riktig knäkatt. Hon kommer och ska gosa in sig i knät/på magen oavsett hur smidigt eller osmidigt det är. Så himla gosigt! :love: Enda problemet är att jag nu känner mig jätteensam när hon ligger uppe i sitt klösträd och jag bra vill ha henne häääär!
 
Dagens vet.besök gick bra fick inte samma vet. som förra gången och den som var idag var nog lite stressad men gjorde sitt yttersta för att dölja det.
Vi fick vänta ett bra tag p.g.a ett akutfall som hade andningsproblem och tjejen i kassan bad flera gånger om ursäkt för det, que va? nästa gång kan det ju vara en annan som är orsak till förseningar så knappast något och be om ursäkt för, jag hälsade henne att jag hoppas verkligen att allt gick bra för den drabbade patienten och att hon så fall gärna fick hälsa ägarna att vi hade kunnat vänta bra länge till i en sådan situation.
Veterinären råkade tippa bordet när Pälsfröken precis gått ur buren och vet.blev lite stressad och skulle tippa tillbaka men behövdes inte fick jag upplysa om: Kolla på Pälsfröken verkar hon ha reagerat på det?
-Öööh nej?! lite stressad men det var hon ju innan men inget mer för bordet tiltade kanske?
Jag:- hon är van, sängen hemma tippas varenda kväll både huvud- & fotände.
Veterinären började fnissa och konstaterade att jaha och här var det förberett med allt så är du spruträdd titta bort nu.
Ungefär där bröt jag ihop i ett asgarv (jag är inte spruträdd brukar vara den som min vc hugger om dom kan när dom har elever) och sen var det bara att lite bestämt få in Pälsfröken i buren och sen schasade jag iväg vet. och tackade för idag för att sedan gå till kassan och göra rätt för oss.

Det bästa jag gjort idag enligt Pälsfröken är att jag fyllt på förrådet med mjau kalkon, passa på när det fanns för en gångs skull så nu har jag mutmat hemma när det behövs en stund :)
 
vad kan det här vara?
edkf5iW.jpg

Prickarna har kommit och gått sen vi hämtade henne i somras. Ibland försvinner de helt och ibland blossar det upp igen.
Enligt veterinären som gjorde besiktningen kan det vara foderallergi. Frågan är mot vad, jag märker ingen större skillnad beroende på vad hon får att äta..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 595
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 162
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 926
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 097
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp