Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lilla herrn träffade en 3-åring som kom på besök i söndags, skräckblandad förtjusning tyckte han. Han tycker barn runt året och ännu yngre är superläskiga så trodde han skulle hålla sig undan när barnet lekte men han var genast fram och nosade, nyfiken på den konstiga människan. Sprang undan en liten stund när barnet började leka och springa runt men sen när han kom på att minimänniskan slänger runt alla herrns bollar och leksaker samtidigt OCH kryper in under olika utrymmen så blev det superkul och de härjade runt tillsammans :D Lilla herrn var dyngtrött dagen efter :rofl:
Herrn är så klok dock, han var upp i knät och ibland ansiktet på alla utom den enda person som är kattallergiker(tagit allergitablett dock) och inte gillar katter då han bara stött på "opålitliga" som gått från att låta honom klappa till att sekunden efter både bita och klösa honom. Allt herrn gjorde var att stryka sig mot hans ben :) Jag blir inte ett dugg förvånad om personen i fråga värmer upp mot Lilla herrn efter några gånger till :p

Igår fyllde Missia 14 år (hon är född 040404) och det firades med Dreamies och Sheba blötmat :)

Hon är ju pigg och så, speciellt efter att hon blev av med de elaka tänderna, men jag vet ju att tiden är räknad vilket jag gör mitt bästa att inte tänka på...
Jag och Lilla herrn önskar grattis i efterskott till Missia :)
 
Nää, nu blossade det upp jättemånga gula blåsor på en av Älvas tår + en på tån bredvid. Det ser även ut att vara lite skorpigt i övergången mellan stora trampdynorna och pälsen... :down: Om ingen mirakel sker över helgen så blir det veterinärbesök på måndag igen. Jävla skit, varför ska det krångla så? :cry:

Min tröst är att Älva visar noll tecken på smärta. :heart Hade hon haft ont så skulle jag gått sönder fullständigt.
 
Hmm... Någon som vet om Orijen ändrat något i sitt recept efter årsskiftet? När jag tänker efter så borde uppkomsten av blåsor på Älvas tassar sammanfalla tidsmässigt med när första påsen torrfoder tog slut. Kanske, kanske...
 
Hmm... Någon som vet om Orijen ändrat något i sitt recept efter årsskiftet? När jag tänker efter så borde uppkomsten av blåsor på Älvas tassar sammanfalla tidsmässigt med när första påsen torrfoder tog slut. Kanske, kanske...
Jag kan svara mig själv med att det tydligen inte skett något förändring där. Äsch...
 
Nää, nu blossade det upp jättemånga gula blåsor på en av Älvas tår + en på tån bredvid. Det ser även ut att vara lite skorpigt i övergången mellan stora trampdynorna och pälsen... :down: Om ingen mirakel sker över helgen så blir det veterinärbesök på måndag igen. Jävla skit, varför ska det krångla så? :cry:

Min tröst är att Älva visar noll tecken på smärta. :heart Hade hon haft ont så skulle jag gått sönder fullständigt.

Åh vad trist, håller tummar och tassar här för Älva :heart
 
Hmmm... hör underliga ljud som att Nikita hulkar och jamar på samma gång. Springer dit, hon sitter upp en bit från vad som ser ut som en liten blodfläck som hon går fram och nosar på. Jag blir helt iskall dundrar till köket och hämtar kökspapper. Försöker torka upp det, tankar om akutvet flyger genom huvudet. Det sitter fast, jag lyckas skrapa loss det - torkad ketchup :meh: Möjligtvis dags att moppa golven :angel: Inser samtidigt att hulkningarna var från Dawn of the Planet of the Apes. :grin: Sedan jamar hon förtvivlat = försöker ta sig in i min garderob.

Nu går hon bara omkring och klagar bittert över avsaknad av torrisar. Jo, jag har sett till att dörren till godisskåpet är ordentligt stängd trots liten brun tass idoga försök att öppna den. :up:
 
Pälsfröken har blivit utsatt för ett taskigt övergrepp. Jag smög fram när hon låg och slöade på em. och klippte en sporre dock gick det så fort att hon inte riktigt hann förstå vad som hände innan jag fått ena handen under hakan och krafsade rejält med naglarna samtidigt som jag tittade åt ett annat håll så jag fick inte ens ett par tänder visade för mig. :banana:
Betjänten-Pälsfröken 1-0.
 
Nu går hon bara omkring och klagar bittert över avsaknad av torrisar. Jo, jag har sett till att dörren till godisskåpet är ordentligt stängd trots liten brun tass idoga försök att öppna den. :up:


Mina kan ordet "karamell" :D, då kommer vanligen båda joggandes.

Annars försöker jag lite försiktigt att byta plats på godsakerna ibland. Särskilt efter att Skönhetsmissen lyckats öppna städskåpet och klättra upp på överhyllan via dammsugarslangen - för att där länsa två påsar dreamies.
 
Men alltså ni ska veta att Älva är så himla gullig! :love::love::love: Varje kväll, natt, och morgon så vill hon in under täcket för att kunna lägga sig på mitt bröst och gosa en stund. Som den duktiga matten jag är har jag lärt mig att lyfta täcket så att hon kommer in. Så när Älva märker att jag vaknar till under natten och morgonens gång så kommer hon för att gosa under täcket. Bara det att nu kommer hon även om jag inte själv riktigt märker att jag vaknat, även om jag ligger på sidan, osv osv, och så berättar hon att "Matte, nu ska jag in under täcket och gosa, så du får lägga dig på rygg och lyfta täcket nu!" Hon har dresserat mig väl. :D

Men alltså, så himla gullig är hon! Jag är så otroligt glad att hon är en del av mitt liv. :heart
 
Kissarna har levt rövare hela morgonen. Tom Knubbis-B har dragit järnet varv på varv härinne. Vårkänslor skyller vi på... Försökte övertala dem att komma med på promenad ut på gården men de följde bara med ned i trappan, sedan kom en kylig vind in från Landet Utanför via entrén, och de bangade. Små prinsessor som inte vill få pälsen i oordning av främmande bris!

Nu är vi i viloläge igen. En i köket. En i soffan.
 
Jag har haft besök över helgen och fick fälla ut bäddsoffan. Älva tyckte det var superspännande att leka under soffan. Så spännande så att ena gästen tydligen knappt kunnat sova inatt. :o Inget som märks på kisen idag, dock. Hon busar järnet trots att hon lekt hela natten (och förmiddagen...)
 
Här har vi stött på problem, vår äldsta katt är rätt begränsad i sitt liv.
Hon är skeptisk mot hunden, och går sällan ner på bottenvåningen om hunden kan röra sig överallt. Har grind i trappan så övervåningen är katternas fristad. Vill inte göra mig av med något djur, så det är ett pusslande för att hitta en balans. Idag efter hundkursen t ex så fick hunden sitta i hundgården så katterna kunde gå som de ville. Jag tror faktiskt inte att katten skulle få ett bättre liv någon annanstans trots henne begränsningar idag och hunden räknar jag med att kunna träna bort hans dumma beteende igen. Det tränades bort när han var yngre, men katterna har ständigt retat honom på promenaderna eftersom de givetvis ska med :banghead:

Hunden jagar numera katterna pga detta, han bryter om vi är med ute. Har hört äldsta katten fräsa en gång, och då blev hon själv så chockad att hon ramlade ner från fönstret :rofl: Alltså hur gör man? De mår inte dåligt, utan katten kommer glatt och kelar när hon märker att hunden inte är i närheten eller om han är kopplad.
 
Här har vi stött på problem, vår äldsta katt är rätt begränsad i sitt liv.
Hon är skeptisk mot hunden, och går sällan ner på bottenvåningen om hunden kan röra sig överallt. Har grind i trappan så övervåningen är katternas fristad. Vill inte göra mig av med något djur, så det är ett pusslande för att hitta en balans. Idag efter hundkursen t ex så fick hunden sitta i hundgården så katterna kunde gå som de ville. Jag tror faktiskt inte att katten skulle få ett bättre liv någon annanstans trots henne begränsningar idag och hunden räknar jag med att kunna träna bort hans dumma beteende igen. Det tränades bort när han var yngre, men katterna har ständigt retat honom på promenaderna eftersom de givetvis ska med :banghead:

Hunden jagar numera katterna pga detta, han bryter om vi är med ute. Har hört äldsta katten fräsa en gång, och då blev hon själv så chockad att hon ramlade ner från fönstret :rofl: Alltså hur gör man? De mår inte dåligt, utan katten kommer glatt och kelar när hon märker att hunden inte är i närheten eller om han är kopplad.

Spånar utan grund men mina tankar, lite respons är alltid skönt:
Eftersom du själv skriver att de inte mår dåligt så är det säkert ingen fara. Är väl mer om någon börjar ha ett avvikande beteende eller påvisa stress på olika sätt, tappa vikt osv. som det kan vara tid att åtgärda.
Att hunden jagar katterna är väl kanske inte optimalt men skulle gissa att dom har möjlighet att fly och sätta sig i trygghet, sen kan ju faktiskt katter vara lite retsamma/busiga så det kanske är så att hunden triggas och katterna känner sig helt okej med det eftersom dom fortfarande är glada och kelar även om det är när dom tycker det är tryggt från hunden.
Eller så är det lite missförstånd i kommunikationen?
Jag hade nog haft extra koll på allmäntillståndet hos dom allihopa och bara gått in och styrt om det går för långt.
 
Jag gjorde ett experiment ikväll.
@MJLee läs detta! ;) (pepp pepp)

Jag serverade kvällsmaten i 2 likadana matskålar bredvid varandra, diskade med exakt samma diskmedel osv. ingen skillnad på något alls.
Ena med blötmat och andra med mush endast.

Pälsfröken tog en tugga av blötmaten och sen smackade hon i sig all mush för att efteråt äta lite mer blötmat.
Tillfällig sinnesförvirring eller vad orsaken var vet jag inte? :nailbiting::confused::bow:
 
Jag gjorde ett experiment ikväll.
@MJLee läs detta! ;) (pepp pepp)

Jag serverade kvällsmaten i 2 likadana matskålar bredvid varandra, diskade med exakt samma diskmedel osv. ingen skillnad på något alls.
Ena med blötmat och andra med mush endast.

Pälsfröken tog en tugga av blötmaten och sen smackade hon i sig all mush för att efteråt äta lite mer blötmat.
Tillfällig sinnesförvirring eller vad orsaken var vet jag inte? :nailbiting::confused::bow:

Wohoo! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 664
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 293
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 246
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 702
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp