Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sur katt är sur. Nikita måste banta, lever i ständig vaksamhet att hon inte ska bli överviktig och därmed i riskzon för diabetes - burmor är det. Så nu har det dragits in på torrisar och Nikita är inte road. En myckenhet buffande, slickande, högljutt klagande, ursinnigt piskande svans över tangentbordet och i vattenkoppen så det skvätter överallt, klättrande och när det inte hjälper, bitande. :meh:

Jag har inte haft sur katt idag mera bekymrad eftersom jag legat helt däckad med megamigrän så hon har snällt legat till stor del i sängen och vaktat mig, men när jag kom upp var hon lite närgången ett tag men tack och lov inte varit besvärlig alls. :love:
Däremot kändes det inget vidare att lådan fick vänta ordentligt, tills jag kunde städa den lite men hade inget val. Nu verkar dock Pälsfröken mest vilja sova och slöa efter sin vaktinsats.

@Mumfie hur har det gått?
 
Jag har inte haft sur katt idag mera bekymrad eftersom jag legat helt däckad med megamigrän så hon har snällt legat till stor del i sängen och vaktat mig, men när jag kom upp var hon lite närgången ett tag men tack och lov inte varit besvärlig alls. :love:
Däremot kändes det inget vidare att lådan fick vänta ordentligt, tills jag kunde städa den lite men hade inget val. Nu verkar dock Pälsfröken mest vilja sova och slöa efter sin vaktinsats.

Jaha, bantningen gick sådär. Plötsligt blev det tyst och lugnt. Tänkte Nikita gått och lagt sig, gick ut efter ett tag för att botanisera i köket och vad hittar jag, en mycket nöjd katt som lyckats öppnat dörren igen (den gick inte igen ordentligt pga en handduk) och käkat upp en halv påse Dreamies på mycket kort tid. Så nu blir det inga torrisar alls ikväll! :banghead:

Nöjd katt har kurat ihop sig i fåtöljen med fårskinn och sover sött. :grin:
 
Jaha, bantningen gick sådär. Plötsligt blev det tyst och lugnt. Tänkte Nikita gått och lagt sig, gick ut efter ett tag för att botanisera i köket och vad hittar jag, en mycket nöjd katt som lyckats öppnat dörren igen (den gick inte igen ordentligt pga en handduk) och käkat upp en halv påse Dreamies på mycket kort tid. Så nu blir det inga torrisar alls ikväll! :banghead:

Nöjd katt har kurat ihop sig i fåtöljen med fårskinn och sover sött. :grin:
Nej fasens då och inte finns det på film heller ;) Nikita dina charmiga ligist fii dig och bannor på @MJLee som borde sett till att det inte ska kunna hända *morr och voff på dig*!! :D
 
Igår fyllde Missia 14 år (hon är född 040404) och det firades med Dreamies och Sheba blötmat :)

Hon är ju pigg och så, speciellt efter att hon blev av med de elaka tänderna, men jag vet ju att tiden är räknad vilket jag gör mitt bästa att inte tänka på...
 
Igår fyllde Missia 14 år (hon är född 040404) och det firades med Dreamies och Sheba blötmat :)

Hon är ju pigg och så, speciellt efter att hon blev av med de elaka tänderna, men jag vet ju att tiden är räknad vilket jag gör mitt bästa att inte tänka på...
Grattis Missia :love: vilken ordning hon har på dig @athena_arabians så hon får god födelsedagsmddag ;)
En bekants ena katt blev nästan 19 år så det kan vara flera fina år kvar :)
 
Grattis Missia :love: vilken ordning hon har på dig @athena_arabians så hon får god födelsedagsmddag ;)
En bekants ena katt blev nästan 19 år så det kan vara flera fina år kvar :)

Missia tackar för gratulationerna :)

Jo, hon är ju som sagt pigg och jag ska göra en check på henne när jag kommer hem igen i början av maj för att se om det behöver tas bort flera tänder (veterinären varnade ju för det). Utöver tänderna fick hon ju MVG så jag försöker lita på att det inte ändrats snabbt (hon verkar ju som sagt må bra, tex busar när hon känner för det :D).
 
Igår fyllde Missia 14 år (hon är född 040404) och det firades med Dreamies och Sheba blötmat :)

Hon är ju pigg och så, speciellt efter att hon blev av med de elaka tänderna, men jag vet ju att tiden är räknad vilket jag gör mitt bästa att inte tänka på...

Happy-Birthday-Cat-Meme.jpg
 
Det har gått bra! Det såg extremt mycket bättre ut igår så jag valde att inte boka upp en akuttid. Idag såg det ännu bättre ut, det är i princip helt kladdfritt! :D Så jag kanske överreagerade lite.. men man blir ju så orolig :o

Åh vad skönt att höra :love:
Jag tycker inte alls att du överreagerade utan det är fullkomligt mänskligt att man blir jätteorolig och undrar vad som pågår när djuren uppvisar symtom man inte vet vad det beror på? vilket vettiga djurägare som är måna om sina djur gör.
Håller tummarna att det fortsätter se bra ut och att han får må bra.
 
Om två veckor ska Fisken in för tandfix. Veterinären höll med om att han ser konstig ut i munnen, och dessutom hade han en del tandsten. Hon tyckte inte att det såg ut som forl utifrån den vakna undersökningen, men det kan ju ändra sig efter röntgen. Tills dess ska han få tandköttsgel för att minska inflammationen kring tandstenen :up:
 
Om två veckor ska Fisken in för tandfix. Veterinären höll med om att han ser konstig ut i munnen, och dessutom hade han en del tandsten. Hon tyckte inte att det såg ut som forl utifrån den vakna undersökningen, men det kan ju ändra sig efter röntgen. Tills dess ska han få tandköttsgel för att minska inflammationen kring tandstenen :up:
Nej inte forl, håller tummar och tassar här att han slipper undan det.
 
3 gånger tittut bakom hörn sen fick Pälsfröken nog så gick hon iväg och satte sig på ett armstöd till soffan, 10 minuter senare körde hon igång eget tokrace i full fart med lite måltjut och direkt åter till samma armstöd och ser ut som hon är helt energilös :confused:
:rofl:

Betjänten får nog ta en lekstund senare gårdagen var ju väldigt lugn sp kan nog behövas.
 
Da birdkopian och Pälsfröken har umgåtts och det resulterade i att hon åt en boll mush som inte var utblandad alls med blötmat, tidigare har hon vägrat när det varit för lite blötmat :banana:
Duktiga tjejen :love: och nu vill jag ha nya frysen omgående så jag vet hur den ser ut osv. men kan ta upp till 2 veckor men förhoppningsvis kommer den till veckan.
/hallonsaft som har lite blandade känslor just nu.
 
åker bussen som jag gör ibland. Plötsligt stiger en tant med en skrikrosa barnvagn på bussen och vagnen börjar genast skrika, i den som ser ut som en barnvagn fast med nät sitter en miserabel, stor hårig katt och skriker.Tanten går fram till föraren och blippar kortet varpå han påpekar att husdjur ska vara längst bak i bussen och bara barnvagnar med barn får stå där tanten parkerat varpå hon svarar han är min bebis och går tillbaka och fäller ut sätet så att inget annat får plats där samtidigt som hon ignorerar det föraren just sa.

Jag sitter och tänker å ena sidan katten är jättestor, i slasket kan tanten omöjligt bära den i en vanlig kattbur och det går inte att flytta vagnen längst bak för att den är för bred. å andra sidan så beter hon sig inte jättesmidigt. ingen annan vagn hade fått plats och katten hade förmodligen mått bättre av att inte sitta halvt i dörröppningen där alla springer.
 
Nu har Älva äntligen insett att hängkorgen högst upp i klösträdet är en utomordentlig sovplats! Det har tagit henne lång tid att inse att hängkorgarna är mysiga, men de senaste dagarna har hon legat i hängkorgen högst upp flera gånger, och långa gånger! :love: Mitt klösträd är verkligen perfekt för skogisar. :heart

Älva är för övrigt sååå duktig när det kommer till att torka och smörja tassar! Hennes trampdynor och tår ser ju inte särskilt vackra ut nu - det har dykt upp ett fåtal nya blåsor, men nu flagnar ju huden en hel del, och så är där torkade gamla blåsor också, så de ser inte roliga ut. Men Älva är så himla lätthanterlig nu och sitter snällt stilla nästan alla fyra tassarna. Det är bara när jag håller på att smörja in sista tassen som hon börjar tröttna lite, vilket är helt förståeligt! Mitt lilla hjärta. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 645
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 256
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 208
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 430
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp