Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
0FB5705A-F5C4-494E-9548-91A8B0686488.jpeg
 
Hade Nikita i sele och koppel på balkongen och vi satt och chillade. Sedan tar hon med blixtens hastighet ett språng mot räcket. Naturligtvis blev hon nedryckt innan hon han upp men blev inte glad. Mattes hjärta klappade som en hammare. Nu blir det inte längre någon utgång med sele och koppel. Är lite skraj att när jag nätar att hon ska försöka hoppa upp på räcket genom nätet. :nailbiting:
 
Pälsfröken borde ett tag framöver endast kallas fröken :angel:
Snyggt blev det inte men hon brukar trivas bättre med sommarfrisyr så jag bortser hacken och ojämnheterna (den här gånger ser hon ut som att en gräsklippare kört av pälsen :meh:).
Just nu ligger hon och vilar och samlar lite krafter, egentligen borde hon i badet men det kanske får bli imorgon för ingen av oss verkar direkt peppade på det.
 
@athena_arabians lilla goa Missia. Helt rätt att hon blir bortskämd :heart Men nu är det värsta är över, så åh vad skönt att slippa tandvärk. Sommar, matte och friska tänder (de som är kvar) gör en glad Missia. Och vem vet, hon kanske kommer hem med en mus eller två för att erbjuda matte mat, även om hon själv föredrar torrisar och räkor. :up:
 
@athena_arabians lilla goa Missia. Helt rätt att hon blir bortskämd :heart Men nu är det värsta är över, så åh vad skönt att slippa tandvärk. Sommar, matte och friska tänder (de som är kvar) gör en glad Missia. Och vem vet, hon kanske kommer hem med en mus eller två för att erbjuda matte mat, även om hon själv föredrar torrisar och räkor. :up:

Ja, @Mia_Rs helt tandlösa siames(?) kom ju in med byte ändå :love: :up:
 
Jag har andra dagen i rad varit vaken från klockan 03:00. Orsak - kattunge. Som vill våldsgosa, och leka. Typ samtidigt. Kissen verkar inte riktigt kunna kontrollera sina känslor, matte är trött och vill sova.
I dag blir det extra lång utepromenad så hon blir ordentligt trött och jag kan sova en hel natt. Det är som att ha småbarn. Jag är bara lite arg för hon är så förbaskat söt. :love:
 
Jag har andra dagen i rad varit vaken från klockan 03:00. Orsak - kattunge. Som vill våldsgosa, och leka. Typ samtidigt. Kissen verkar inte riktigt kunna kontrollera sina känslor, matte är trött och vill sova.
I dag blir det extra lång utepromenad så hon blir ordentligt trött och jag kan sova en hel natt. Det är som att ha småbarn. Jag är bara lite arg för hon är så förbaskat söt. :love:

Kisse :love: :love: :love: :love: :D
 
Hittat den perfekta sovplatsen för Nikita på balkongen.

original.png


Men frågan är om det går att ha den utomhus. Tak över balkongen iofs, och man kan kanske lägga plast över vid dåligt väder? Köpte det, påstods att den var nästan slut, och även om det var en lögn så tja, katten kommer förhoppningsvis att gilla den var jag än ställer den.
 
Klickat hem trädet så nu måste jag bara skaffa kattnät. Nikita ligger och slöar, men ingen fara för värmeslag, dels har jag alla persiennerna nerdragna, dels så är nos och öron kallare är resten av henne. Enda problemet är väl att hon bestämt sig för att min datorstol är favorithänget. Så jag får stå och skriva :grin:
 
Klickat hem trädet så nu måste jag bara skaffa kattnät. Nikita ligger och slöar, men ingen fara för värmeslag, dels har jag alla persiennerna nerdragna, dels så är nos och öron kallare är resten av henne. Enda problemet är väl att hon bestämt sig för att min datorstol är favorithänget. Så jag får stå och skriva :grin:
Törs inte släppa ut min just nu. Krage å allt, rädd att han ska fastna i nåt.
 
Brunetten har druckit väldigt mycket idag, det är ju varmt iofs, men ändock. Skönhetsmissen är inte lika törstig tycks det... B har varit inne i duschen två gånger sen jag kom hem och fått rinnande vatten serverat efter uppfodrande mjau, samt fått vatten i handfatet en gång. Utöver sin stora skål med vatten i köket. Hon är pigg och fräsch iaf så det är säkert ingen fara. Bara jag som blir nervös efter hennes njurdrama i höstas.

S snattrar och springer mellan fönstren. Omg en fågel! Omg en solstråle! Omg det prasslar i trädet! Omg det kanske var nåt där kanske!
 
Lilla herrn är jätteglad idag, han fick en tunnel, en svans med prasselboll och godis i form av torkad kyckling när jag kom hem idag :d Den torkade kycklingen triggar han alltid, den luktar rätt mkt så brukar bli "fotboll" innan han bemödar äta upp den. Tunneln var tydligen superkul, härligt han äntligen fick ur sig lite energi :DHan har haft överskottsenergi i några dagar men inget dög utom att vara ett fullständigt gapande plåster på mig så jag är himla glad det är över :)
 
Alltså, varför är vatten i glas mycket godare än vatten i vattenskål?

Alla glas med vatten i skall provsmakas. Når man inte ner till vattnet så har man två möjligheter till lösningar. Den första är att välta glaset och sedan nonchalant gå därifrån (vatten på golv e inge gott). Det andra är att stoppa ner framtassen och doppa-slicka.

Jag vill bara ha mina dricksglas ifred
 
Alltså, varför är vatten i glas mycket godare än vatten i vattenskål?

Alla glas med vatten i skall provsmakas. Når man inte ner till vattnet så har man två möjligheter till lösningar. Den första är att välta glaset och sedan nonchalant gå därifrån (vatten på golv e inge gott). Det andra är att stoppa ner framtassen och doppa-slicka.

Jag vill bara ha mina dricksglas ifred
I need to try this.
 
Alltså, varför är vatten i glas mycket godare än vatten i vattenskål?

Alla glas med vatten i skall provsmakas. Når man inte ner till vattnet så har man två möjligheter till lösningar. Den första är att välta glaset och sedan nonchalant gå därifrån (vatten på golv e inge gott). Det andra är att stoppa ner framtassen och doppa-slicka.

Jag vill bara ha mina dricksglas ifred

Sådär skulle det nog vara för mig också om det inte vore för att jag brukar hålla mig till kolsyrat vatten... Speciellt Socker är väldigt nyfiken varje gång och närmar sig glaset, men så fort han är inom räckhåll börjar han sniffa misstänksamt och får något ogillande över sitt ansiktstryck. Därefter backar han från glaset. :rofl: Antar att det är kolsyran som kränker hans förnäma luktsinne :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 596
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 162
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 928
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 098
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp