Kedja/Slang istf bakbom

E

Egonson

Till transporten vi brukar låna finns det ingen lång bakbom (Trane -86) och vi har ingen möjlighet att köpa någon eftersom det inte är vår transport.

Hästen min tycker bäst om att åka utan mellanvägg, men eftersom där inte finns någon bakbom så går ju inte det.

Har nu funderat på om man skulle kunna ha en rejäl kedja med vattenslang runt, i stället för lång bakbom?

Vi kör inga långa sträckor.
 
är hästen lugn och inte behöver något stadigt bakom är det nog ingen fara. Har själv kört med det :)
 
Hej!

En lång kedja är inte lika bra som en bom, det är för lätt för hästen att krypa under.

En lång bakbom behöver inte kosta så mycket mer än vad en kedja kostar. Vår bymekaniker gjorde en till mig av en rejäl gammal rörbit!
 
Okej. Då är väl lika bra att fixa en bom. Den kan nog komma till användning senare tillfällen också.

Ska kolla upp om det är någon som känner sig hugad att fixa en bom till mig :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Viva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 320
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 324
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp