Bukefalos 28 år!

Kennelhosta?

Sv: Kennelhosta?

Det är inget fel att sätta på ett täcke även när du går med honom.
Även om han inte blir nedkyld i första taget kan du ju göra det bekvämt för honom.
Även sockar/skor kan vara bra.
En vinthund med små energireserver är även beroende av ordenlig energitillförsel när det är kallt, högenergifoder med mycket fett.
PL
 
Sv: Kennelhosta?

Det är inget fel att sätta på ett täcke även när du går med honom.
Även om han inte blir nedkyld i första taget kan du ju göra det bekvämt för honom.
Även sockar/skor kan vara bra.
En vinthund med små energireserver är även beroende av ordenlig energitillförsel när det är kallt, högenergifoder med mycket fett.
PL

Ja skor har jag funderat på, men nu är det t o m barmark och då har jag genast en gladare hund men nästa år får det nog bli det om det ska bli så här kallt.

Ja foder är kinkigt, men nu har vi hittat ett som han håller lagom hull på. :)
 
Sv: Kennelhosta?

Off Topic - har ni BARMARK?? Här i Roslagen simmar vi i snövallar. Lyckliga er!
 
Sv: Kennelhosta?

Håller man igång lagom trots en luftvägsinfektion har man lättare att göra sig av med slem i luftvägarna.
PL


Då gör jag helt rätt då, som låter min fortsätta motionera trots kennelhosta? Inga konditionspass, men vanliga promenader i lugn trav. Har fått många bud där ... Det kanske tom är pga motionen han hostar så lite?
 
Senast ändrad:
Sv: Kennelhosta?

Haha, nej. I så fall hade ni inte fått komma idag :p Jag menar vid tidigare tillfällen :D

Tycker du vi var ute på en lugn promenadpromenad idag :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Kennelhosta?

Off Topic - har ni BARMARK?? Här i Roslagen simmar vi i snövallar. Lyckliga er!

Bara på vägen. Det är den enda jag kan gå på, alla andra småvägar är fortfarande dränkta i snö. Så det är bara att traska en halvtimme åt ena hållet och vända och traska tillbaka. Väldigt kul *not*.

Hunden som gärna vill springa vill absolut inte gå i någon snö men igår tränade jag lite agility med honom på stallplan där det är lite plogat.

Är RIKTIGT trött på snön nu. *suck*
 
Sv: Kennelhosta?

Ja man blir lite trött. Vi är ju dessutom i karantän efter Sagas kennelhosta så vi kan inte vara md och träna agility i ridhuset:(. Trist! Men nu droppar det från taken:p
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 082
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 838
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 186
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp