Bukefalos 28 år!

Kissad på!

Singoalla

Trådstartare
Inte nog med att jag har haft ett allmänt jobbigt liv på sistone (Ja ni vet att förlora jobb, sambo och boende etc..). Igår var det dessutom två (stora) hundar som bara lyfte på benet och kissade på mig i rasgården. Livet här nere på botten liksom :banghead:

Men det fick mig att fundera, är det vanligt att hundar kissar på människor? Jag har aldrig varit med om det tidigare nämligen. Vad innebär det? Att hunden revirmarkerar en människa på samma sätt som de gör med en plats?
 
Det är relativt vanligt. De flesta jag sett som gör det är antingen slynglar i könsmognaden eller frustrerade hundar.
Eller helt enkelt de som inte blivit tillsagda.
 
Det händer, absolut. När jag sett det har det som @lady_vip säger varit halvgalna slynglar, eller så har det varit hannar som gått och spänt och hotat varandra och stressat ur totalt.

Vet inte om jag håller med om "de som inte blivit tillsagda" dock? Då låter det som att man måste lära alla hundar att inte pinka på människor, vilket jag inte upplevt behövs i de flesta fall. :D
(En av syrrans hundar har haft den charmerande inställningen att man pinkar på hundar man vill leka med... "Tjenare, kompis!" :banghead:)
 
Haha, jamen då var det säkert en kombination. Det var en ganska stressig miljö, många hundar som lekte och tjivades. Vi gick där ifrån med B efter en liten stund då han själv verkade lite uppstressad, trots att han lekte och hade kul.

Var lagom roligt att gå på långprommis sen dyblöt och stank kiss :devil:
 
Inte nog med att jag har haft ett allmänt jobbigt liv på sistone (Ja ni vet att förlora jobb, sambo och boende etc..). Igår var det dessutom två (stora) hundar som bara lyfte på benet och kissade på mig i rasgården. Livet här nere på botten liksom :banghead:

Men det fick mig att fundera, är det vanligt att hundar kissar på människor? Jag har aldrig varit med om det tidigare nämligen. Vad innebär det? Att hunden revirmarkerar en människa på samma sätt som de gör med en plats?

Jag har blivit kissad på en gång. En träningshund som jag precis gått VP med pinkade på min stövel på prisutdelningen. :grin: Han var/är en allmänt ouppfostrad liten buse som då var frustrerad över hunden bredvid, som han inte fick hälsa på...
 
Jag stapplade med mina nya blåa pumps genom en anläggning med draghundar. Enda gången jag stannade till, pissade en hund min sko full :o
Den huden hette Amos och blev min favorit i sinom tid :love:

* Jenny *
 
Vår gamla hane kissade på talaren under rasparaden på Elmias Game Fair.. Jag är glad att inte jag höll i kopplet :D
 
Jag får alltid hålla reda på min gamle hund. Han kan utan förvarning lyfta på benet och kissa på folk. Sedan är jag å andra sidan av den bestämda åsikten att den hunden har någon form av bokstavsdiagnos. Han är inte som en hund ska vara. :cautious:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 260
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 333
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 656
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 971
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp