Klädsel som gäst på sannolikt snorvarmt bröllop

@Niyama Haha ja det är samma! Den såg rätt annorlunda ut i verkligheten, på gott och ont :)

@Emtherlia Den är från Asos! Märket heter Chi Chi London Petite och den ligger på deras rea-avdelning för ynka £27.50 :D
 
Nu har två av klänningarna jag beställde kommit hem och jag har blivit ännu mer kär i den röda... Den är förvisso gjort av ganska kraftigt tyg, men den är vansinnigt skön och sitter som en smäck. Blir väldigt snygg till solbränna och mitt hår som blir nästan platinablont på sommaren.

Den ljusblå är blåare än den ser ut på bilderna men jag får fortfarande lite brudklänningsvibbar av den. Dessutom är den på gränsen till för kort och puffig (den har ett helt lager tyll under kjolen, plus två andra lager tyg), också tror jag den hade gjort sig bättre på nån med större bröst liksom. Men jag vet inte...

Åsikter?

dsc_0103_56b902cbddf2b37314810d05.jpg



Den röda är superfin på dig! Men inte svarta skor. Jag hade hellre satsat på beiga :)
 
Jamen verkligen, jag tänkte lägga lite mer pengar på ett par nya sandaler med klack nu när klänningen blev så billig. Hade tänkt kanske guldiga eller roseguld, vad tror vi om det?

Först tänkte jag "guld?? Neeeej!" Men sen tittade jag på några skor och jo, det är ju faktiskt fint! :)
Dessa i roseguld var fina:

 
Den röda sitter jättefint men jag tycker inte att rött passar sig i ett bröllop. Även om många unga inte kan den regeln så kan du vara säker på att de äldre minns sin etikett och då kan de uppfatta det som stötande att du bär rött. Är din pojkvän från GB så är de i regel mycket mer konservativa än vad svenskar är.

Jag älskar rött men det finns ju så många andra färger, onödigt att riskera stöta någon. Jag är också blond och hade valt ljusblå, mint, rosa, färsken eller mönstrat till det bröllopet.
 
@Centaur Fast det här med rött på bröllop är väl ett väldigt svenskt påfund? Jag har varit på bröllop med spanjorer, australiensare och tanzanier och ingen där hade en enda tanke på detta med att rött skulle betyda nåt särskilt.

I Spanien till exempel är det mycket mer fritt med färger än vad det är i Sverige, på de bröllop jag varit på har det varit i princip helt fritt vad man vill ha på sig. Så är det ett icke-svenskt bröllop kan rött vara en total non-issue, och är det ett svenskt bröllop så är ju rött fastslaget sedan LÄNGE som OK färg.
 
@Centaur Gjorde en snabb googling som sa att rött är no no för brittiska och sydasiatiska bröllop. Dock bara en enda träff som sa det för UK. Så ja, jag skulle nog fråga vänner och familj i Skottland om jag vore @Mineur , de borde ju veta :).
 
Rött var ju passionens, djävulens och syndens färg så det kommer väl därifrån.

Oavsett så tycker jag att man ska skippa rött eftersom det är en riktigt "kolla på mig!!" färg och det är inte lämpligt i ett bröllop.
 
Rött var ju passionens, djävulens och syndens färg så det kommer väl därifrån.
Ah. Heja kyrkan. Idioti som sagt...

Oavsett så tycker jag att man ska skippa rött eftersom det är en riktigt "kolla på mig!!" färg och det är inte lämpligt i ett bröllop.
Äh, jag kan se asbeige och trist ut i en röd klänning och se ursnygg och hot ut i en blå klänning. Trams att ena färgen skulle vara värre än den andra. Tycker jag dårå.
 
Nu är ju inte poängen vad våra personliga åsikter om färgen rött är, men hur det uppfattas ffa av den äldre generationen...

Läste precis en blogg där tjejen ska gifta sig och rött var det totalförbjud mot enligt henne. Så tydligen lever åsikten kvar bland yngre brudar också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp