Klädstorlekar, hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

lingonben

Trådstartare
Kära Bukeföräldrar, jag behöver hjälp med att gissa klädstorlekar till en ganska ny bebis. Ska hälsa på en kompis och hennes sexveckorsdotter i helgen, och det är klart att flickebarnet ska ha en present! Vilken klädstorlek ska jag välja om jag vill ha kläder som passar (gärna är för stora) för en liten tjej som är född en månad för tidigt och alltså väger ganska lite, typ 3.5 kg vid fyra veckors ålder?
 
Sv: Klädstorlekar, hjälp mig!

Strl 56 är ingen vidare storlek... Sats på 68 istället så är det säkert att det passar, och går att använda ett tag.
 
Sv: Klädstorlekar, hjälp mig!

Jasså..märkligt...då måste dom ljugit på tv:n när det var ett baby program där..samt min syrra har också fel. Har då inte hört fel saker om detta..
 
Sv: Klädstorlekar, hjälp mig!

Skulle nog också satsa på stl 68 och inte stl 56 även om stl 56 säkert passar bättre just nu men de växer ju så himla snabbt och det gör ju ingenting om kläderna är lite stora i början.

Min dotter vägde 3695 g och var 50 cm lång mär hon föddes och jag tror att hon kunde ha stl 56 i tre veckor innan de blev för små, stl 68 kunde hon ha i tre månader...
 
Sv: Klädstorlekar, hjälp mig!

Mynta2 skrev:
Jasså..märkligt...då måste dom ljugit på tv:n när det var ett baby program där..samt min syrra har också fel. Har då inte hört fel saker om detta..

Antagligen är tv programen sponsrade av klädesföretagen... Str 56 kunde jag använda max två tre veckor efter förlossningen till elin... Men det är svenska storlekar kanske ska tilläggas, tex franska storlekar är annorlunda... Om barnet redan är sex veckor så är risken väldigt stor att den har hunnit växa ur 56... Nu var det visserligen ett "prematurbarn" men de kan skilja väldigt mycket på hur stora de är...
Som sagt är 68 ett bättre alternativ och ger längre glädje och anvädning... Jag är ledsen om jag har sagt eller skrivit något som du tar illa upp av...
 
Sv: Klädstorlekar, hjälp mig!

Tack för er hjälp allihop! Det blev ett litet velourset i stl 68, så har hon något att växa i. Sen blev jag glad över att hitta något som *inte* var rosa tackolov. Mamman är sjuttiotalist precis som jag och gillar inte prinsesstrenden alls. Så det blev en turkos jacka med en fjäril på och randiga byxor i svart, blått och turkos (tack för det C*bus!).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 496
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 852
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp